[rml][ CM] tribal logo's gespoten + fanbus (pics)[/rml]
Oke je bent student en je hebt tijd over en je vindt je standaard chieftec midi case een beetje saai. Dan ontwerp je wat logo's en je spuit deze er op!
Hieronder een how-to:
1) ontwerp je logo met de pc of met oudewets potlood (jaja het bestaat nog)
en zorg ervoor dat je dit op een dik papier soort maakt. zelf gebruik ik 270 grams papier.
hier volgen de 2 logo's die heb gemaakt:
(en ja ik heb ze echt zelf getekend *zucht*)

2) Nu ga je het logo heel netjes uitsnijden en vervolgens op je kastdeur aanbrengen. het is wel slim om de rest ook af te dekken met krantenpapier en m.b.v wat schildertape wordt het mooi strak. Met extra aandacht moet er gekeken worden of het te spuiten deel niet bol staat anders komt er verf onder met het spuiten.
[img=300]]http://ives.servicez.org/alco/Spuit1.jpg[/img]

3) Het echte werk kan beginnen zoek een snel drogende verf uit (bijv. autolak)
en spuit je logo mooi egaal. Doe dit natuurlijk in een geventileerde ruimte en hou met de spuitbus +- 30 cm afstand tot het oppervlak.
Het is raadzaam om eerst uit te zoeken of je verf niet uitbijt op je case!
4) Laat het geheel goed drogen zeker 2 uur voordat je ook maar iets van de krant en tape verwijderd! (niet ongeduldig zijn hehehe
)
5) en tada klaar is alles op mijn case! zie hier het resultaat.
Het front deurtje van een chieftec DX-01BLD:

En hier het logo op de zijkant:

Toen dit allemaal af is ben ik op internet eens gaan zoeken naar een goede
fanbus controler. ik ben uitgekomen bij het merk klax en het type blueline.
deze past als een van de weinige in een 3.5 inch bay. Heeft verlichting om de potmeters heen en kan 12 watt per kanaal verdragen. Ook zijn de kleuren chieftec/antec compentable. zie het plaatje hier onder voor het resultaat:

Binnen in de case ook het een en ander netjes weggewerkt,3x enermax 80x80mm fan's erbij geplaast en ook round IDE cable's gebruikt.

ik vindt zelf het resultaat zeer netjes en jullie meningen?
commentaar en tips altijd welkom!
Oke je bent student en je hebt tijd over en je vindt je standaard chieftec midi case een beetje saai. Dan ontwerp je wat logo's en je spuit deze er op!
Hieronder een how-to:
1) ontwerp je logo met de pc of met oudewets potlood (jaja het bestaat nog)
en zorg ervoor dat je dit op een dik papier soort maakt. zelf gebruik ik 270 grams papier.
hier volgen de 2 logo's die heb gemaakt:
(en ja ik heb ze echt zelf getekend *zucht*)

2) Nu ga je het logo heel netjes uitsnijden en vervolgens op je kastdeur aanbrengen. het is wel slim om de rest ook af te dekken met krantenpapier en m.b.v wat schildertape wordt het mooi strak. Met extra aandacht moet er gekeken worden of het te spuiten deel niet bol staat anders komt er verf onder met het spuiten.
[img=300]]http://ives.servicez.org/alco/Spuit1.jpg[/img]

3) Het echte werk kan beginnen zoek een snel drogende verf uit (bijv. autolak)
en spuit je logo mooi egaal. Doe dit natuurlijk in een geventileerde ruimte en hou met de spuitbus +- 30 cm afstand tot het oppervlak.
Het is raadzaam om eerst uit te zoeken of je verf niet uitbijt op je case!
4) Laat het geheel goed drogen zeker 2 uur voordat je ook maar iets van de krant en tape verwijderd! (niet ongeduldig zijn hehehe
5) en tada klaar is alles op mijn case! zie hier het resultaat.
Het front deurtje van een chieftec DX-01BLD:

En hier het logo op de zijkant:

Toen dit allemaal af is ben ik op internet eens gaan zoeken naar een goede
fanbus controler. ik ben uitgekomen bij het merk klax en het type blueline.
deze past als een van de weinige in een 3.5 inch bay. Heeft verlichting om de potmeters heen en kan 12 watt per kanaal verdragen. Ook zijn de kleuren chieftec/antec compentable. zie het plaatje hier onder voor het resultaat:

Binnen in de case ook het een en ander netjes weggewerkt,3x enermax 80x80mm fan's erbij geplaast en ook round IDE cable's gebruikt.

ik vindt zelf het resultaat zeer netjes en jullie meningen?
commentaar en tips altijd welkom!
[ Voor 22% gewijzigd door Nightcrawler28 op 19-01-2003 12:34 . Reden: clickable + inside case vieuw ]