Oude philips boxen, specs?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Ik heb nu als speakers een set oude (eind jaren 80 aangeschaft volgens mij)philips boxen staan (geen cam helaas, ook niks kunnen vinden op google oid) en zou graag willen weten wat de specs hiervan zijn, het gaat om de Philips 70FB561, korte omschrijving: zit tussen vloerstaanders en boekenplank speakers in, het front is van dat zwarte spul, met als opschrift: Philips Digital World Series FB561, het gaat om een 2-weg systeem met een rechthoekige basspoort.

Ow ja, ze zijn 100 watt

[ Voor 3% gewijzigd door ikmattie op 16-01-2003 21:20 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
ik heb ongeveer ook zulke boxen! zal ff bats van digicam opladen en dan foto posten

op voorkant bij mij staat:

9432 DRC MKII Designed for Digital Audio..

zou er graag nog 2 van hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

ligt het aan mij , of zijn oude philipsen verdomd lekkere boxjes? Heb er een paar kunnen kopen voor 5 € ( ja 5 !!! ) en hebben een ongeloofelijke stereobeeld .. zijn 3 weg , ben nu niet thuis , maar als ik thuis kom zal ik eens fotoke van maken + zien welk modelnr. ze zijn .. zit lekkere DOME tweeter in , en staat zo een leuk frequency tabelletje op :D

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
TomSwinnen schreef op 16 januari 2003 @ 21:59:
ligt het aan mij , of zijn oude philipsen verdomd lekkere boxjes? Heb er een paar kunnen kopen voor 5 € ( ja 5 !!! ) en hebben een ongeloofelijke stereobeeld .. zijn 3 weg , ben nu niet thuis , maar als ik thuis kom zal ik eens fotoke van maken + zien welk modelnr. ze zijn .. zit lekkere DOME tweeter in , en staat zo een leuk frequency tabelletje op :D
Om die freq gaat het mij een beetje, dat staat er dus niet op....

Ze klinken trouwens idd errug goed! Heb helaas geen refentiemateriaal om ze mee te vergelijken, maar dat gaat hoop ik binnenkort veranderen... >:)

[ Voor 14% gewijzigd door ikmattie op 16-01-2003 22:30 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

mijn waren iets van een 45 hz - 20.000 hz ofzo denk ik ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er ook niets te vinden op van die vintage audio sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 13:05:
Was er ook niets te vinden op van die vintage audio sites?
Ze zijn nog niet antiek hoor...

Zien er eigenlijk best wel aardig uit, redelijk modern..
Op marktplaats.nl wel boxen uit dezelfde serie te koop zien staan, maar niet deze helaas.
Ik zal morgen eens een cam regelen en dan maak ik wat fotootjes

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
TomSwinnen schreef op 16 januari 2003 @ 21:59:
ligt het aan mij , of zijn oude philipsen verdomd lekkere boxjes?
[...]
Neen het ligt niet alleen aan jou :p 'k Vind ze ook erg goed klinken. de mijne zijn alleen al van in de jaren 70, en ze doen het nog altijd goed. 2 weg trouwens, 35W continu vermogen.
Alleen de aanduidingen van philips-speakers lijkt een probleem, want er zijn veel mensen die zich afvragen welke philips reeks ze hebben :+
Ik weet het zelf ook niet nl.; Zijn zwart, met grijze plastic-rand errond. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ff foto's gemaakt:
Met cover:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Met%20cover.JPG
Zonder cover:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/zonder%20cover.JPG
Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Overzicht.JPG

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
ikmattie schreef op 18 januari 2003 @ 17:42:
Ff foto's gemaakt:

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben...
Nice reciever.
Had ik hier ook, maar wegens geldgebrek weer ingeleverd.. Misschien ga ik m binnenkort maar weer eens ophalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

zien er uit als nice speakers. zijn ze made in belgie dan zijn het redelijk tot zelfs goed speakers. heb zelf een hoop philips speakers gehoord en gezien. zijn die randen van de woofer nog goed ?? dat is redelijk belanrijk.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ouwe philipsen zijn best wel oke hoor :)
Das tegenwoordig stukken minder, goeie ouwe degelijkheid. Hebben jullie geen last van gare conussen of stuk rubber langs de randen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Triple-D schreef op 18 January 2003 @ 19:05:
[...]

Nice reciever.
Had ik hier ook, maar wegens geldgebrek weer ingeleverd.. Misschien ga ik m binnenkort maar weer eens ophalen :P
Receiver is de RXV630 van Yamaha, is idd een errug mooi en prettig apparaatje,
is nog maar 3 weekjes in mijn bezit!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
chefke schreef op 18 januari 2003 @ 19:08:
zien er uit als nice speakers. zijn ze made in belgie dan zijn het redelijk tot zelfs goed speakers. heb zelf een hoop philips speakers gehoord en gezien. zijn die randen van de woofer nog goed ?? dat is redelijk belanrijk.
Ze zijn idd made in Belgium en de randen zien er nog picobello uit!

Heeft iemand deze ook? Ik zou graag de specs willen weten nl....
(zijn destijds (eind jaren 80 ofzo) volgens mij gekocht bij Horn voor 200 ouderwetse guldens per stuk)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

das toevallig , de mijn zijn ook made in belgium .. ze zien er wel zeer goed uit moetek zeggen .. en ook een mooi tafeltje !

p.s : waren die speakerstands bij die philips of heb je die apart gekocht/ zelf gemaakt / .. ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
TomSwinnen schreef op 18 January 2003 @ 20:55:
das toevallig , de mijn zijn ook made in belgium .. ze zien er wel zeer goed uit moetek zeggen .. en ook een mooi tafeltje !

p.s : waren die speakerstands bij die philips of heb je die apart gekocht/ zelf gemaakt / .. ? :)
Shit, ik hoopte dat niemand het zou vragen.... ;)
de speakerstands komen van de IKEA......
Is een betonnen voet met daarop zoals je ziet 4 buisjes waar ook de kabels doorheen kunnen lopen.

Het tafeltje (of AV-meubel zoals ik zo'n ding meestal noem) komt van de trendhopper, ik vind hem heel mooi, maar nadeel van zo'n enorm open geval zijn de kabels....
Zoals je ziet heb ik de kabels die tegen de muur aanliggen (of zoals je niet ziet eigenlijk 8) ) weggewerkt door een een zilver-gespoten PVC dakgootrand tegenaan te leggen, werkt perfect, tot vorige week zag je daar een enorme hoeveelheid lelijke kabels...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

Hey!!
Mij ouders hebben de zuilenspeakers van die serie (met dubbele woofer). Ik ben pa aan het motiveren om het zooitje eens te vervangen. De speakers zijn van ca. 1988.

Leuke receiver. Ik heb hem ook besteld (RX-V730RDS Black) in Duitsland. Is nog niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik thuis de 70FB275 (ook made in Belgium) icm mijn onkyo TX-SR500E.

Google kan helemaal niets vinden over mijn speaker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff die yamaha heeft een THD van 0,7%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 14:37:
Euh, ja, en nu?
Welke Yamaha, en wat wil je hier in hemelsnaam mee zeggen?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

total harmonic disturtion 0,7%

tegenwoordig is 0,005 vrij normaal.

en welke yamaha denk je, die hier boven staat natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Er staan er 2 hierboven, de 630 en de 730

Hoe kom je trouwens bij dat getal?
ik kan alleen 0,2/0,3 en 0,06% vinden.....

[ Voor 50% gewijzigd door ikmattie op 19-01-2003 14:58 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Mijn amp heeft een THD van 0.01 @ max vermogen... En da's dan ook een ouder ding: Yamaha AX500.... Gewoon stereo, nix geen onzin.

maar goed, die kostte me ook maar 0 EUR.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
DJSmiley schreef op 19 januari 2003 @ 15:09:
Mijn amp heeft een THD van 0.01 @ max vermogen... En da's dan ook een ouder ding: Yamaha AX500.... Gewoon stereo, nix geen onzin.

maar goed, die kostte me ook maar 0 EUR.. :)
Dit klinkt erg vreemd. Als die ax500 bij het opgegeven max vermogen maar een thd van .01 heeft, dan kan ie denk ik nog wel wat harder dan het opgegeven max vermogen. Met de bijbehorende hogere thd natuurlijk.

thd zonder opgave van @ vermogen, zoals een paar posts hierboven, is vrij nietszeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 14:37:
Doe je huiswerk:
Hij heeft 0,06% THD.
(zie: http://www.yamaha-hifi.co...d=536&archivset=&newsset= )
Dat is voor AV receivers in deze klasse overigens niet hoog. Kijk maar eens naar de onderstaande receivers die ook meewogen in mijn keuze.

Onkyo TX-SR500e (0,08%)
Onkyo TX-DS595 (0,08%)
Pioneer VSX-D811S-K (0,2%!!!)
Marantz SR4200 (0,09%)
Harmann Kardon AVR4500 (0,3%!!)
Denon 1803 (0,08%)

Kan dus niet echt zeggen dat de Yamaha een signifikant slechtere THD heeft dan soortgelijke apparaten.

In testen wordt die Pioneer meestal als winnaar gekozen. Ik vond persoonlijk de klank een beetje kleurloos en de uitvoering t.o.v. zijn voorloper een beetje gammel (plastic klepjes en zo. Niet meer van alu zoal zijn wannabe Yamaha voorloper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Harmonische vervorming is 1 van de meest onschuldige soorten vervorming. De 0.7% is kennelijk de grens waarbij je volgens de DIN norm het vermogen meet (125 watt bij 4 ohm en 1 Khz in dit geval). De 0.03 % zal wel bij lagere vermogens gelden (veel belangrijker, juist bij hele kleine signalen is vervorming in de perken houden moeilijk. De THD heeft meestal een curve die langzaam oploopt bij lage vermogens, een minimum heeft in het middengebied en dan weer snel stijgt voorbij het maximale vermogen). Verder zijn HD waarden tot 1% acceptabel (high end buizen versterkers vervormen meer). Crossover vervrorming, TIM en deregelijk zijn al schadelijk bij 0.1%. Laat dit soort vervorming in goed ontworpen (single ended) buizen versterkers nu gewoon afwezig zijn.
Op basis van "vooroordelen" :) denk ik dat de HK van bovenstaand rijtje de best klinkende is.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook speakers gehad van deze serie (uhm geloof ik: die ik had was met 2 woofers onderin, 1 midtone en een tweeter) Ik heb ze wel weg moeten doen omdat bij de onderste woofers de rubbers aan de zijkanten zo goed als weg waren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje zinloos om zo'n oud topic weer om hoog te schoppen met onzinnige info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 01:06:
Ik heb ook speakers gehad van deze serie (uhm geloof ik: die ik had was met 2 woofers onderin, 1 midtone en een tweeter) Ik heb ze wel weg moeten doen omdat bij de onderste woofers de rubbers aan de zijkanten zo goed als weg waren ;(
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 01:45:
Beetje zinloos om zo'n oud topic weer om hoog te schoppen met onzinnige info...
ach, toch leuk om te zien dat meer mensen ze hebben (gehad)

bij mij staan ze stof te happen nu.

[ Voor 18% gewijzigd door ikmattie op 25-08-2004 08:47 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Pagina: 1