Ik had een zooi bad sectors op mn schijf alles liep in de soep, heb maxtordiag erop losgelaten en die heeft de boel gefixed. Daarna nog een keer die oppervlakte controle gedaan maar nu vond maxtordiag geen bad sectors, wel was de LBA size ietsie kleiner geworden maar dat zal me niet deren. Maar ben ik er nu zeker van dat deze schijf nu weer 100% is? en dat windows niet iets wegschrijft op de bad sectors?
Verwijderd
volgens mij heeft maxdiag de brakke sectors gesloten in de hdd bios oid ? zo dat die automatish niet meer bruikbaar zijn? en de nummering van de sectors aangepast?
Deze bad sectors zijn idd als slecht gemarkeerd en zullen niet meer gebruikt worden door een OS
Alleen zelf ben ik altijd een beetje huiverig voor HD's die bad sectors vertoond hebben, wil in de praktijk af en toe voorkomen, dat er dan bijkomen, hoewel niet altijd. In de gaten houden dus, garantie claimen zul je op dit moment niet meer kunnen aangezien er nu geen bad sectors meer gedetecteerd worden. Wel zou ik het goed in de gaten houden.
Persoonlijk zou ik de HDD meteen inruilen wanneer ik meer dan 1 bad sector tegenkom. Eigen ervaring leert dat er later altijd meer bij komen
ik zal het in de gaten houden...ik heb nog even garantie, ik scan gewoon elke week, komt er een bad sector bij gaat ie terug.
Verwijderd
Weet iemand waar ik deze tool kan vinden.
Als ik zoek op google met maxtordiag.exe dan vind ik niks, nada, noppes.
Heb nu mijn tweede HD van Maxtor en beide hebben, na een paar maanden dan wel, een error op de schijf ....
Als ik zoek op google met maxtordiag.exe dan vind ik niks, nada, noppes.
Heb nu mijn tweede HD van Maxtor en beide hebben, na een paar maanden dan wel, een error op de schijf ....
Kijk anders een op de site van maxtor zelf.
Of in de FAQ van dit subforum 
Kijk eens onder het kopje "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?"
Het heette toen overigens maxdiag.exe ..
/loze kick
Kijk eens onder het kopje "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?"
Het heette toen overigens maxdiag.exe ..
/loze kick
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()