Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Oranje Neon Lichtbuisjes in Case

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik geen topic kon vinden over deze zaak, heb ik er maar een geopend :)
Ik wil graag in mijn AOpen H600B een gat in de zijplaat zagen met plexiglas ervoor in de plaats. Vanuit de binnenkant wil ik dan bepaalde zwarte stickers naar buiten plakken, zodat je uiteindelijk dus een zijplaat hebt met een figuur in oranje neonlicht. Iemand enig id hoe ik aan van die neonlicht buisjes (oranje) kom en hoe ik dat aan moet pakken? En hoeveel Neonbuisjes heb ik nodig bij een stuk plexiglas van 30 bij 40 cm? Het ligt moet natuurlijk wel goed 'dekken' :D

Bedankt alvast !

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

1 of 2 neonbuizen is genoeg voor de hele systeemkast.
en oranje licht? denk niet dat die zoveel verkrijgbaar zijn.
misschien een blanco kopen en er glasverf op doen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het met stroom met die buisjes? Hoeveel Watt trekken die dingen? 10 Watt? 15 Watt? Kmoet ook maar eens rekening houden met me 350 Watt voeding, want die heeft onderhand een zware taak :D Of moet zo'n neonbuisje niet aan de pc voeding? Hoe zit het dan?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

die buisjes gaan aan de PC voeding.
denk dat ze iets van 5 watt nemen ofzow.
valt heel erg mee.
waar je wel rekening mee moet houden is de hoogfrequentie stroom die vanaf de invertor naar de buis loopt.
die moet nit te dicht bij gevoelige elektronica zitten omdat je dan wel eens stabiliteits problemen zou kunnen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Jaja... het beste is dus gewoon dat je de kabels en die invertor bovenlangs lust. Het makkelijkste is denk ik dat achter in de hoek en dan aan de kant waar het mobo niet zit. Desnoods maak ik een beschermkapje met een extra koeler eraan... zodat het toch magnetisch afschermd, maar tog koel is. Enig id wat voor 'niet geleidend' materiaal ik daarvoor kan gebruiken ?
Ik ben trouwens ook nog van plan om kleine kabelgootjes in me kast te maken... dat helpt met de airflow denk ik zo :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

je hoeft die dingen niet te koelen hoor.
zo heet worden ze niet.
je kan ze het beste in een stuk krimpsok doen en dan die krimpsok dichtkrimpen. (krimpsok is verkrijgbaar bij elke elektroboer)
daarnaa hang je em met een tie-wrapje ofzow in je kast (tie-wrap=plastic aantrek bandje)

Verwijderd

Topicstarter
Kweet, me pa heeft een caravanzaak en heeft alles... je hoeft het maar te vragen of hij heeft het... Tie-Wrapje's in 80 lengtes, Krimpsokjes in 20 maten, enz enz... En alles gereedschap.. hij heeft 4 dremels.. ik heb er standaard in thuis voor het tweaken :D
Egt wel handig :P

Verwijderd

2 is genoeg, 1 boven 1 beneden bijv. En een oranje ccfl :? Ik zal is voor je ronkijken ;)

edit:
Kijk anders hier ff: http://www.sunbeamtech.com/products-MultiCCFLs.htm#3 want oranje is zeldzaam of niet te krijgen volgens mij :X

2e edit :) In je beginpost zei je dat je plexi ervoor wilde plakken, lijkt me niet zo'n goed idee, erachter is mooier :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lol, ja ik bedoel eracher :D Ik denk namelijk dat Oranje Neon zeer mooi past bij mijn Zwarte kast :7 Blauw kan ook wel, maar oranje is bijzonder..
Bedankt voor het zoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Red Cold Cathode Light W/Dual Inverter( 12",8",4" )
Die rooie zal opzich ook wel gaan, want naast zwart en achter plexiglas lijkt het tog al gauw op oranje :) Lijkt me wel wat...
Maar nu de kosten> wat kosten twee van die rooie buisjes ongeveer met alles erbij? Plexiglas heb ik wel liggen, alle gereedschap en benodigdheden voor het vastmaken ook wel.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Oranje ccfl is helaas nergens te vinden. :( Ben er zelf namelijk ook naar op zoek geweest. Ook het combineren van rood met geel is geen optie, dan wordt je licht namelijk meer roze dan oranje, ik heb het zelf ook geprobeerd.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz.. weet iemand het antwoord op de vraag wat een Neon-lichtbuisje ongeveer kost?

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

http://www.stuutenbruin.com voor 15 euro, incl. inverter dacht ik, maar dat kan je eigenlijk best zelf opzoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Positron op 16-01-2003 22:11 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Positron ;)
Kben een beetje lui aangelegd :D
Prijs valt me 100% mee man! Ik dacht dat die dingen stukken duurder waren :)

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 21:28:
Kweet, me pa heeft een caravanzaak en heeft alles...

Goh... Dat las ik net ook al op een andere topic van jou...
Zal ie wel veel geld hebben dattie jou zomaar zo'n systeempje heeft gegeven...

Quote 2:

:r :r :r

Sorry... zal me dag wel niet hebben...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 22:12:
Bedankt Positron ;)
Prijs valt me 100% mee man! Ik dacht dat die dingen stukken duurder waren :)

We merken het ja :P

De meeste computerzaken met spullen voor modden in hun assortiment hebben wel CCFL's. Gewoon ff goed zoeken dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.