crash/probleem met drivers/probleem met directX

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik moest net bij de buren een 'probleempje' oplossen.
Ze zeiden dat een spelletje het opeens niet deed.

Ze hebben net een nieuwe computer, ik heb niet echt goed opgelet wat het was, Athlon XP 2000+, SiS onboard en 256MB(?) geheugen.
Ze draaien Windows XP maar hebben geen internet. (Ik kan daar geen drivers downloaden, en omdat ik niet weet wat het voor moederbord is kan ik hier ook geen drivers downloaden)

3d spellen doen het niet. (A2 racer II/III, MidtownMadness enz.)
Het menu ervan werkt, maar als ik wil gaan racen geeft hij de error: 'C:\libraries\dxdraw\clipblit.cpp(402): blitting error (acces to surface denied because of memory is gone)'

Dx dialog geeft in 2d geen problemen, maar in 3d zegt hij dat de handeling geannuleerd word door de gebruiker (ik doe niets)

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik heb totaal geen ervaring met Windows XP, en zij nog minder, het is hun eerste computer

don't forget to remove some parts of this text :P

[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 16-01-2003 21:03 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt toch wel aardig op een driverprobleem. Zoek eens uit van welk mek de pc is (als het als een merkpc verkocht is tenminste). Dan kan je op je eigen pc op de site van de fabrikant nieuwe drivers downloaden en daarmee testen :)

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Pollewob schreef op 16 januari 2003 @ 21:06:
Lijkt toch wel aardig op een driverprobleem. Zoek eens uit van welk mek de pc is (als het als een merkpc verkocht is tenminste). Dan kan je op je eigen pc op de site van de fabrikant nieuwe drivers downloaden en daarmee testen :)
Dat is een probleem, het is een computer viavia gekocht, en geen boekjes.

Er zat wel een cd'tje bij, en het enige wat ik daarvan heb kunnen vinden is dat het moederbord van het type 'M841' is, geen merk op het cd'tje.

Via Google kwam ik er achter wat voor moederbord het zou kunnen zijn: deze, een
PCChips M841LMR

Maar de site van de fabrikant ligt plat, dus drivers downloaden gaat niet.
Dat is www.pcchips.nl die zou moeten redirecten naar www.pcchips.com.tw

[ Voor 6% gewijzigd door Resistor op 16-01-2003 21:40 ]

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik heb hier even gezocht: Pcchips mobo wil geen 4x AGP, waar?? gevonden, en van daaruit verder gezocht. Directe links werken wel, en toen kwam ik op http://www.pcchips.com.tw/M841L.html uit met de handleiding.

Dat is een Word document (prutsers, pfd was beter geweest) en dat kan ik even niet openen, omdat ik Office nog moet installeren op mijn computer.

Maar het goede nieuws is dat er drivers staan, nu nog even de goede zien te vinden.

Misschien dat iemand nog andere ideen heeft, ik heb zelf het idee dat het niet de drivers zijn omdat het heeft gewerkt.

Een virus kan het volgens mij niet zijn, ze hebben wel een virusscanner, ik heb geen rare diskettes zien liggen, en ze hebben alleen maar legale cd's.
En ze kunnen niet op internet omdat ze nog geen modem oid hebben.

-edit-
Dit was niet als een kick bedoeld, ik heb per ongeluk een reply gemaakt, in plaats van een edit.

[ Voor 7% gewijzigd door Resistor op 17-01-2003 14:49 ]

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
-illegal kick because of new information-

Ik heb net even iemand gebeld, en die zei dat het aan het geheugen kan liggen, niet genoeg geheugen vrij, niet genoeg geheugen voor de beeldkaart in het bios ingesteld is (max 64MB) of dat Windows te veel geheugen gebruikt.

Dat verklaart de foutmelding
'C:\libraries\dxdraw\clipblit.cpp(402): blitting error (acces to surface denied because of memory is gone)'

Maar dan zou ik niet weten wat het kan zijn met DirectX (8.1), die zegt dat ik het annuleer.

Ik ben vanmiddag weer even langsgeweest, en nu is er weer een probleem met een cd-rom, van Pipi langkous, en die geeft ook een error:
'Director player error
List expected for handler
#count'

Ik weet niet of dit ook met de 3d te maken heeft, maar het zou wel kunnen. 'of ik dat ook even wilde vragen' [insert pukey.gif]

Verwijderd

Heb je direct X al eens opnieuw geinstalleerd? Probeer desnoods dx 9 even.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 14:54:
Heb je direct X al eens opnieuw geinstalleerd? Probeer desnoods dx 9 even.
Ik ga zo even alle drivers die ik kan vinden op een cd gooien, DirextX er bij, en nog wat meer zooi, en dan zie ik het wel.

Eerst even kijken hoe het met het geheugen gaat, want ik zit een beetje krap in mijn cd-r's (heb er nog maar 2)

Een lange netwerkkabel heb ik ook niet liggen, anders kan ik het via mijn switch bij de buren downloaden. (die weten nog niet eens wat een modem is :X)

Pagina: 1