Filters & ADSL

Pagina: 1
Acties:

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-07 11:39
Ik heb adsl aangesloten via de splitter. Maar ik wil een tweede telefoon aansluiten boven. Dit wil ik niet via de splitter doen, omdat dat veel te lastig is. Na wat zoeken op het internet heb ik op americaanse sites filters gevonden die het dsl signaal tegen houden en het telefoon signaal door laten. Ze leveren daar alleen maar filters voor de telefoons en laten de modem rechtstreeks aansluiten op het ISRA punt.

Heeft iemand dit al geprobeerd en/of hebben jullie wat informatie voor mij.

Ik heb het geprobeerd bij KPN maar daar krijg ik het standaard antwoord er mag niks voor de splitter worden aangesloten |:(

Verwijderd

Als je een 4 aderig telefoonkabeltje naar boven hebt lopen dan doe je het toch simpeler.
Via rood blauw naar boven > splitter > modem
> telefoon boven en via or wit terug naar beneden.

Heb je al uitgezocht op welke frequenties die amerikaanse filters werken en of die standaard het zelfde is als hier ???

• C0C0
Achter de frequentie ben ik nog niet, maar ik hoop dat ze ook in Nederland te koop zijn. Het moet ook mogelijk zijn door nog een extra splitter waar ik alleen de telefoon op aansluit. Maar een filter lijkt me goed koper

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:24
ten eerste niet alle draadjes hebben een functie voor bellen. volgens mij werken alleen de draadjes rood een blauw voor telefoon doeleinden en hebben de andere twee draadjes fucties zoals aarde.

en volgens mij doet zon filter exact het zelfde als een splitter alleen op en andere manier, misschien een idee om een splitter erbij te hangen die alleen de telefoon leidingen splitst?
dan komen er 2 draaidjes uit en kan je zo een kabel naar boven trekken

• C0C0
Ik heb een site http://www.fwiarda.com/adsl/index.htm gevonden en heb contact gehad met de schrijver. Ondertussen heb bij een site in Duitsland twee filters gekocht.

Ik laat nog wel weten of het werkt.

• C0C0
Het is gelukt. ;) ;) ;)

ik heb twee filter voor mijn telefoons zitten en een spliter op de derde aansluiting voor de DSL-modem en fax
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 22:27:
Heb je al uitgezocht op welke frequenties die amerikaanse filters werken en of die standaard het zelfde is als hier ???
DSL is een wereldwijde standaard dus alle filters moeten werken

nog even de link van de winkel waar ik de filters heb gekocht
http://www.speedtouchdsl.de/index.html?splitter___kabel.htm

Verwijderd

C0C0 schreef op 14 februari 2003 @ 18:52:

DSL is een wereldwijde standaard dus alle filters moeten werken
Mooi dat het werkt, maar ik bedoelde meer de telefonie frequenties ;)
Pagina: 1