Ik wil proberen iets te maken waarmee ik kan kijken of de kast open of dicht is. Daarmee bedoel ik dus niet op het moment dat ik er naast zit, maar op het moment dat ik weg ben. Met de lpt poort kan ik wel signalen inlezen, dus ik zoek een schakeling om dat te doen. Ik dacht aan een spiegel op de kast en een lichtbron in de kast die sterker is dan mijn neon led fan en een ontvanger. Als de kast open is, ontvangt de ontvanger geen (laser?) licht meer en de schakeling slaat dicht, wat ik weer kan uitlezen met de lpt poort. OOk zoek ik naar een slimme manier waarmeer ik met een enkele zeer onopvallende druk op een sneaky verstopte knop een signaal kan doorgeven aan de lpt poort. Gewoon voor de gein
Verwijderd
Lol.. waarom o waarom ?
Je hebt tweakers en ubertweakers
Ghehehe
Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics
Je hebt tweakers en ubertweakers
Ghehehe
Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics
[ Voor 26% gewijzigd door Daan op 18-01-2003 01:07 ]
Ik vind het wel handig om te weten of iemand in mijn kastheeft gekeken alks ik even weg was
Ook is het wel grappig om mijn zusje zich dood te laten schikken als ze aan mijn pc zit
simpel magneetcontactje aan de kast, ben je voor 1 euro klaar
Jij denkt dat je zusje in je kast gaat zitten? En ik zet m'n pc meestal wel ff uit als ik erin ga prutsen hoor...
To the point, kijk eens bij conrad (of een lokale elektroboer), die hebben massa's met lichtsluisjes e.d. die je prima op een LPT kan aansluiten.
To the point, kijk eens bij conrad (of een lokale elektroboer), die hebben massa's met lichtsluisjes e.d. die je prima op een LPT kan aansluiten.
Magneetcontactje? Das een prima idee. Dat zou dus gewoon aan de onderkant van mijn kast kunnen ergens? Een magneet aan de wand en op de kast de schakelaar? Deze dingen zijn gewoon te koop bij een standaard electronica winkeltje denk ik?
Ik dacht er ook aan, ik zet mijn p uit als ik er in ga prutsen. En wat is nu handiger dat als ik mijn kast er af haal, de pc uit gaat? Dit kan ik makkelijk maken met een programma, maar de electronica snap ik nog niet 100%, dat wilde ik dus weten. Maar ik denk dat de magneetcontacten een goed idee zijnJij denkt dat je zusje in je kast gaat zitten? En ik zet m'n pc meestal wel ff uit als ik erin ga prutsen hoor...
edit: dank aan degene die de topic titel veranderde.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 20:41 ]
Een wat? ge bedoelt zo'n heel klein knoppie? Die hb ik misschien nog liggen, waarhie maak ik die nu weer vast
Verwijderd
in een hoek van je kast ofzo, zodat dat keine kopje (maakkontakt) ingedrukt word als je case dicht is. dan kan je die toch ook gewoon op je lpt poort aansluiten.
m, ja. Ik zou hem dan vast moeten solderen of zo, niet? en ik weet nie of het contact maakt tot ik het gesoldeerd heb :S:S
Zijn IDE devices niet hot-swappable danAcouSE schreef op 16 January 2003 @ 20:34:
Jij denkt dat je zusje in je kast gaat zitten? En ik zet m'n pc meestal wel ff uit als ik erin ga prutsen hoor...
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Datstaat er toch al, waarom ik dat wil?
iig,ik denk datik en oplossing heb. Ik neem een draadje, die zet ik aan een klem die duwt tegen het paneel, maar net niet tegen de kast komt. Raakt de k;lem het panel, dan raakt ie de aarde en weet ik dat. Raak ie hem niet, idem. Misschien kan het ook op een andere manier nog makkelijker.
iig,ik denk datik en oplossing heb. Ik neem een draadje, die zet ik aan een klem die duwt tegen het paneel, maar net niet tegen de kast komt. Raakt de k;lem het panel, dan raakt ie de aarde en weet ik dat. Raak ie hem niet, idem. Misschien kan het ook op een andere manier nog makkelijker.
Hmz.... ik weet niet beter als dat op bijna alle moederborden een case intrusion aansluiting zit. Microswitchje eraan en klaar. Is je kast open geweest dan krijg je bij iedere boot een melding hiervan, totdat je je DMI data reset!
Ja, dat is idd erg handig. Maar ik wil ook een zelf te kiezen actie er aan koppelen en het kunnen omzeilen met een wachtwoordeightValve schreef op 16 januari 2003 @ 23:33:
Hmz.... ik weet niet beter als dat op bijna alle moederborden een case intrusion aansluiting zit. Microswitchje eraan en klaar. Is je kast open geweest dan krijg je bij iedere boot een melding hiervan, totdat je je DMI data reset!
Mijne zit gewoon met een slotje dicht ... komt trouwens bij dat ik geen vervelende zusjes heb, dus dat scheelt al stukken
Zo erg zijn die oook niet, maar ik zelf gebruik de pc best vaak (goh, het is mijn pc), en open de kast geregeld om er iets in te doen. Dan mag ie best uit gaan. Daar is dit dus erg handy voor. Nu zoek ik nog een sneaky knopje
Verwijderd
Hebben jullie ooit welles aan "chassis intrusion" gedacht, bv dat je pc gaat beepen als ie open is, denk aan schoolsystemeb e,d,
Verwijderd
kan je niet een heel klein knopje wegwerken in de kast ofzo di eingedrukt is als hij dichtzit?
Maar mag ik vragen, wat je zusje in je computer kast moet. Heb je daar nog andere dingen in liggen, als een moederbord, harddisk, enz. ?
Ik heb in VB wel een programma geschreven waarmee je de printer poort kunt aansturen. Misschien, dat als je de schakeling ombouwt, je hem kunt gebruiken om in te lezen.
http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=34
Ik heb in VB wel een programma geschreven waarmee je de printer poort kunt aansturen. Misschien, dat als je de schakeling ombouwt, je hem kunt gebruiken om in te lezen.
http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=34
Verwijderd
Je kan ook voor de gein gewoon 220 volt op je computerkast zetten, dan merk je vanzelf of er iemand aan je kast heeft gezeten. Bovendien hoef je dit maar 1 keer te doen, want in het algemeen stoot een ezel zich geen tweede keer aan dezelfde steen?
Verwijderd
En je hardware is meteen aan digelen als je zo'n geintje uithaalt. Je pc onderdelen moet je dan volledig isoleren wil je hier geen last van hebben. En je pc moet je dan ook niet geaard hebben, dan merk je meteen als er iemand je pc aanzet: Stoppen er uit of Aardlek om.Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 14:35:
Je kan ook voor de gein gewoon 220 volt op je computerkast zetten, dan merk je vanzelf of er iemand aan je kast heeft gezeten. Bovendien hoef je dit maar 1 keer te doen, want in het algemeen stoot een ezel zich geen tweede keer aan dezelfde steen?
@Topic: Ik heb laatst uit een oude server speciale knopjes gehaald die contact maken als de case dicht zit, en geen contact maken als die open is (of andersom). Die zijn ook wel handig. (Deze knopjes ga ik aan een led schakelen. Als mijn case dan open is gaat die led aan.) Maar eerst Waterkoeling bestellen en inbouwen.
Ah man, die schakeling heb ik al lang
Waarom denk je anders dat ik zo trots zij dathet werkte. Het programma maak ik nog wel eens, das echt 5 sec werk. Ik deed het dus simpel, gewoon een draaje vanuit pin 12 naar de zijkant van de kast,waar het zijpaneel er op komt. Daar deed ik eerst plakband op. Dan stripte ik het uiteinde van de kabel. Diezette ikom het plakband heen. Als ik nu dus de kast er opdoe, lees ik uit poort 889 een waarde waar GEEN 32 in zit. Handig toch?
wrom het wiel opnieuw uitvinden. Er zit een intrusion detector op je board. Dat kun je gebruiken.
Volgens mij kan je bv. met Intel Landesk Client dan een berichtje versturen over het netwerk.
Volgens mij kan je bv. met Intel Landesk Client dan een berichtje versturen over het netwerk.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Jeroen_Paul, wat nou als ze je zijpaneel wegschuift en em daarna open kantelt....maakt het systeem nog steeds contact en is je pc kast open
Mijn zusje kan computerzijpaneel niet eens spellen laat staan opendoen
. Nee even serieus, het was bedoelt ter illustratie. Die aansluiting op het mobo wil ik niet, ik wil het namelijk zelf kunnen omzeilen.
Verwijderd
Wat jij zoekt is het eerder genoemge magneet contact, ookwel riet-relais: dat geeft een simpel aan/uit signaal
Ik ben bezig met het maken van software voor dit soort doeleinden, dus je geeft maar een gil als je wat nodig hebt.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Om een HD echt te verneuken heb je eeen HELE sterke magneet nodig hoor, heeft de NSA of CIA ofzo wel eens geprobeerd, zelfs met een enorme spoel om de HD hadden ze nog een enorm vermogen nodig om hem te slopenVerwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 11:10:
neem dan wel een magneet die nie TE sterk is.. anders wor je schijf gewist
De oplossing hebik al gevonden, zoals in een paar posts van mij in pagina 1 van dit topic al te zien is. Oh ja, bedankt laupro voor het aanbod,maar ik heb het al
(ha het al van je sitegehaald
). Ik zoek nu dus alleen een manier om heel erg verstopt een drukknop neer te zetten. Of is het misschien handiger om hier een nieuw topic voor te openen? Oh ja, een webcam koop ik binnenkort wel (als ik adsl heb), zodat jullie precies kunnen zien wat ik nu gemaakt heb.
Verwijderd
hehe met neon en lichtsterkte, dan kan je je pc verkopen aan mission impossible 3 ofzo als die ooit uitkomt 
neem een kapotte ijskast, haal het lichschakelaartje eruit en klaar is kees!
neem een kapotte ijskast, haal het lichschakelaartje eruit en klaar is kees!
Gebruik gewoon n wel bekende microswitch. sommige moederborden hebben zelfs al n gewone aansluiting daar voor (zo ook mijn nieuwe Asus P4PE)
Ik heb op mijn Asus K7V-T een jumpertje zitten, die je eventueel kan verbinden met je kast. De zgn. Chassis Intrusion Alert dinges
Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV
Pagina: 1