Toon posts:

wat kan ik hieraan het beste stiller maken

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik mijn pc ook als server draaien, en hem s'nachts dus vaak aanstaan, nu ben begin ik me te storen aan de hoeveelheid herrie dat hij maakt, vandaar mijn vraag, wat ik het beste, hieraan kan verbeteren om hem stiller te maken. (en dat het liefste binnen een budget van een euro of 40)

mijn systeem:
- AMD xp2000, met "standaard" coolermaster koelertje,(weet het type niet precies, prijs ong. 10 euro), temps, 53 idle 64 stressed
-GEZ case fan 80x80
-voeding 350 wat, ik heb gelezen op GOT dat ik hiervan de fan kan veranderen(bijv. papst), of op 7 volt zetten? is dit een beetje te doen voor een redelijke leek.
-PINE GF4-ti4200

ik weet, de search, maar ik zou graag willen weten wat voor mij, het meeste zin heeft om te veranderen, voor dat geld.Ik weet dat een zalman erg stil is, maar ja, ook erg duur. Ik zat zelf te denken aan bijv. een artic super silent pro, of een spire, maar goed, in combinatie met de rest, wat is de beste keus?

Verwijderd

Waterkoeling scheelt een stuk maar dat past niet in het budget, hiernaast kun je de ventilator van die gf4 vervangen door een aangepaste processor koeler zonder fan.

Verder:
1.Binnenkant bekleden met noppenschuim of vloertegels(rubber natuurlijk)
2.De voeding fans zoals je al zegt vervangen maar niet op 7 volt zetten omdat ze meestal al tempgestuurd zijn.
3.plastic/rubber ringen tussen de schroefen van de drives zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 20:44 ]

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

De fan op je koelblok op 7v zetten is geen optie omdat je temps nu al vrij hoog zijn, je kunt idd proberen je casefan en de fan in je voeding op 7v te laten draaien, maar ga ook eens goed luisteren naar je kast, waar komt het vervelende geluid precies vandaan?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Misschien dat je hier wat aan hebt, reviewtjes lezen lijkt me wel verstandig voor je een topic opent: link

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je zou een andere koeler op je processor kunnen zetten maar dat is inderdaad lastig met zo'n budget. Hetzelfde geld voor de koeler van de GF4. Fan in koeling is vrij makkelijk aan te passen voor een leek. Bij sommige voedingen zit er gewoon een stekkertje in en anders is het een klein beetje soldeerwerk... Zelfs ik kan het dus moet jij het ook wel kunnen :P
Binnenkatn bekleden zal ook niet echt kunnen binnen je budget. De rest van wat Breakdown.658 zegt klopt wel... kan ik niet meer bij verzinnen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Het vervelende geluid, ja, de hoge piep is eruit sinds dat ik mijn moederbord mijn cpu-fan speed laat controleren. asus a7v333, q-fan, het is alleen een nogal constante zoem, ik kan alleen niet pcies zeggen of het mijn voeding, cpu of casefan is. Is het verschil met een papst, erg groot?
Dat noppen schuim, ik ben bang dat mijn kast dan erg warm word, hij is nu al 44 graden.tenminste als ik de goede speedfan waarde aflees :?
En, die link, ja, ik heb de review, gelezen, alleen bij de geluidsproductie, en daar gaat het mij voornamelijk om, ja, dan lees ik op iedere site weer andere waarden, dus hoor ik het het liefst van een andere gebruikers

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt, dan moet dat met die voeding wel lukken. zoals gezegd, ik heb nogal postieve geluiden gehoord over die papst koelers, dus die is er voor mij nog wel in te bouwen? en ja, mijn cpu fan, ook die zou ik graag stiller willen maken, want er komt wel een brok herrie vandaan, ik vraag me alleen dus af wat een goede keuze is voor een euro of 30. zoals gezegd, die artic, of iets dergelijks?

Verwijderd

De tempverhoging van die noppen schuim valt best mee maar je zou er een extra fan kunnen plaatsen op 5 of 7 volt zodat je airflow wat beter gaat.
Of die tapijttegels gebruiken alleen die zijn effectief tegen hoge geluiden.

het geluid is waarschijnlijk de voeding die je hoort ik moet mijn qtec ook nog modden want die maakt ook lawaai.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met 40 Euro red je het niet om je voldoende tevreden te stellen denk ik.

Heb al eerder iets gepost wat een beetje vreemd lijkt maar absoluut de allergoedkoopste oplossing is en het meest doeltreffend werkt..... gooi een (oud) dekbed zo over de kast dat alles is afgedekt maar toch wat lucht eronder vandaan kan.

Probeer het maar eens, niet geschoten is altijd mis.

Het alternatief:

Papstfans in case
Zalmancooler op PSU
Zalman northbridgecoller op MB
Zalmancooler op VGA

Kijk maar eens in de pricewatch wat je daar voor kwijt bent

ARME AOW’er

Verwijderd

nah, als allereerste die cpufan aanpakken... Artic supersilent pro TC heb je voor een euro of 22 dacht ik, en is goed stil. (bestaat stiller, dat weet ik ook wel )
vervolgens zal je je voeding gaan horen of de harde schijf ... :) pak aan wat je hoort, het eerste zal wel je cpufan zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 21:21:
nah, als allereerste die cpufan aanpakken... Artic supersilent pro TC heb je voor een euro of 22 dacht ik, en is goed stil. (bestaat stiller, dat weet ik ook wel )
vervolgens zal je je voeding gaan horen of de harde schijf ... :) pak aan wat je hoort, het eerste zal wel je cpufan zijn.
He dit is nieuw voor mij :? wat doet dit en helpt het echt goed want die fans die in die qtec zitten zijn eigenlijks te mooi om te vervangen.

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Odin

¯¯¯¯¯

kijk ook gewoon eens wat topics door, er zijn zat mensen die het zelfde probleem hebben en opgelost hebben. Kijk hoe zij het doen/deden en kijk of je dat bij jezelf toe kan passen.

Verwijderd

Al vaak langs geweest. Searchvraagje dus ;) Dat je het precies voor jouw geval wil weten kan ik begrijpen, maar dat is geen reden voor een nieuw topic.

Edit: Ik zie dat je nieuw bent. Welkom op GoT! :) Het is de gewoonte om altijd eerst even de search te gebruiken en even de DOC FAQ te lezen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 22:09 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.