Kaartje voor internet van gemeente

Pagina: 1
Acties:

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

“Een klant wil graag een plattegrond van een gemeente hebben. De plattegrond moet dan alsware de plattegrond van de gemeente van bovenaf beelden. Het eerste niveau zal de diverse wateren moeten laten zien en de diverse plaatsen binnen de gemeente.

De plattegrond moet ingedeeld kunnen worden in diverse gebieden. Wanneer je dan op een gebied klikt zou deze uitvergroot in het venster moeten verschijnen, zodat je vervolgens een plek kan aanklikken om daar informatie over op te vragen.”

Helaas heb ik geen idee hoe ik kan deze diverse kaarten kan komen en wat de kosten zijn van deze kaarten. Heeft iemand ervaring met dit soort zaken en heeft iemand suggesties waar deze kaarten gekocht kunnen worden?

Verwijderd

ik zou gewoon zelf fijn de bosatlas erbij pakken.....inscannen en overtracen.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:39

DeFeCt

je wéét toch

Als het een beetje gemeente is moet je eens vragen op het gemeente tehuis naar de afdeling ruimtelijke ordening & plannologie...

Toevallig een paar weken geleden deze afdeling in ons nieuwe gemeentehuis gezien en die hebben echt alles in kaart en kunnen het ook uitspuigen naar gewenste formaten.

Flickr

Verwijderd

Of in je gemeente gids kijken, staan ook vaak hele schematische plattegronden in die makkelijker te tracen zijn

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Die zijn dan ook in het algemeen kosteloos te gebruiken?

Het lijkt me trouwens wel een waardevolle tip, het enige probleem is dat de opdrachtgever de gemeente niet wil zeggen, maar ik zal hem morgen even opbellen.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
www.terradesk.nl gratis luchtfotos, vanaf 300 meter van heel nederland + zelfs internationale steden

Verwijderd

Als je geen luchtfoto's nodig hebt is een schematisch kaartje denk ik wel okay...
Pak het telefoonboek en scan de plattegrond van jouw gemeente in, daarna fff overtrekken in Illustrator en klaar is plattegrondje...
Als alternatief zou je bijv. even naar een lokale benzinepomp kunnen gaan, die hebben namelijk ook meestal wel stadsplattegronden e.d. --> Zelfde verhaal weer: inscannen (evt. meerdere scans aan elkaar plakken) en daarna weer overtrekken...

Heb dit zelf al een aantal keer gedaan en het werkt perfect!

Verwijderd

Mark Olthuis schreef op 16 January 2003 @ 21:40:
Die zijn dan ook in het algemeen kosteloos te gebruiken?

Het lijkt me trouwens wel een waardevolle tip, het enige probleem is dat de opdrachtgever de gemeente niet wil zeggen, maar ik zal hem morgen even opbellen.
Uh ? :/
Hoe kun je nou kaarten zoeken van een gemeente als je niet weet welke gemeente dat is ?

Verwijderd

prroest

hij wil een kaart op zijn site, maar hij wil niet zeggen van welke gemeente dit is...?!

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
De gemeente wordt inderdaad niet genoemd. Dat komt omdat de opdrachtgever van mij ook niet schijnt te weten om welke gemeente het gaat.

Dit heeft er denk ik mee te maken, dat een ieder een eerlijk bod doet op de werkzaamheden, zonder dat hij of zij weet als het een rijke of arme gemeente is. Hierdoor kan er een eerlijker prijs worden neergelegd.

Verwijderd

uhm, maar als niemand weet welke gemeente het is hoe kom jij dan aan de kaarten? En eerlijkere prijzen? Klinkt meer als waardeloos grond voor veel verkopen (lees: oplichten) en dan nog, niemand koopt grond als je niet eens weet waar het is. Ik zou je klant maar ff nachecken ofzow voor je het weet zit je in de foute praktijken. Als je waardevolle grond hebt ga je daar niet geheimzinnig over doen, maar ja, dat was off-topic...

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 10:20

Midas

Thunderbirds are go!

Voor kaarten kun je terecht bij de Topografische Dienst Emmen. Volgens mij zowel "analoog", dus gewoon papieren kaarten, als digitaal (vectoren e.d.). Maar ik denk dat digitaal niet aan de orde is voor een website zoals deze, want wat zij leveren is volgens mij meer voor professioneel gebruik.

En zoals gezegd, bij de gemeente zelf zullen ze ook wel dergelijke kaarten hebben. Vaak ook bij de lokale VVV danwel boekwinkel van de gemeente, hoewel het dan meestal toeristische kaarten (wandel- en fietskaarten) betreft. Stafkaarten zijn naar mijn mening het duidelijkst.

En wat betreft het gebruik, ook op kaarten zit copyright. Het is maar net hoe netjes je het allemaal wilt doen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Midas op 17-01-2003 19:49 ]

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Thanks! Dat is wat we nodig hebben. Maandag zal ik contact opnemen met het bedrijf over prijsinformatie van de kaartjes. Dit is echt geweldig!

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Het is al weer een tijdje geleden dat ik ermee te maken heb gehad, maar ik kan me herinneren dat een kaart in digitaal formaat (meestal autocad) van ruimtelijke ordening al gauw een paar 1000 euro kan gaan kosten..

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:57

EnnaN

Toys in the attic

je kunt ook de kloeke of rijksdriehoek getalletjes gaan opzoeken (moeten vast wel ergunsch zijn), en de boel in svg gaan uittekenen :)

(disclaimer: ja ilse, dit heb ik van jou gejat)

sig

Verwijderd

Lol ! zit ik net dit topic een beetje door te lezen en ik wilde dus vragen om welke gemeente het gaat kom je gewoon uit dezelfde woonplaats als ik...

Ik 'spaar' zeg maar digitale ondergronden in RDN (rijksdriehoek nieuw)

mocht je nog belangstelling hebben moet je maar ff contact opnemen via mail

Verwijderd

Lokatienet misschien een oplossing?
Pagina: 1