Toon posts:

Leadtek myvivo of pinnacle dc10plus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb onlangs een Leadtek WinFast A250LE TD MyVIVO gekocht. Alleen wanneer ik nu een video op mijn tv-in aansluit met een scart plug krijg ik aan de onderkant van het beeld dat binnenkomt een vaag randje. Lijkt wel of het beeld een beetje verkeerd binnenkomt. Heb al gekeken of dit aan aansluitingen van stekkers ligt of drivers. Geen van dit loste het probleem op. Nu is eigenlijk mijn vraag of dit nou ligt aan de tv-in optie van de leadtek kaart? En zou ik dit kunnen verhelpen door een kaart te kopen die hiervoor bedoeld is, zoals de pinnacle dc10 plus?

Zou erg graag die old-school vakantie films willen branden voordat ze nog meer vervagen!

Verwijderd

TJa....
Ik heb zelf de leadtek ti4200 My vivo
En had het zelfde proplemo met dat randtje....Je kan er wel een maar progies voor donwloaden om het beeld recht te trekken zeg maar....
Maar over de kwaliteit van die in ben ik niet te spreken.
Heb toen maar een dat kwaart wat jij aan denkt gekocht maar dan zonder de plus...(dacht toch dat het voor digitale dv cams waren ofnie :? )

Bon in anderewoorden als je echt een beetje mooi kwaliteit wil moet je gewoon dat kaart bij aan kopen...
Veel meer plezier aan en je krijgt ook nog eens software er bij :P

Verwijderd

Topicstarter
Mmmh, de plus versie (pinnacle dc10plus) is voor analoge beelden in iedergeval...

Wat ik verder zo vreemd vind eigenlijk is dat ik geen duidelijke info kan vinden over de tv-in, de specs dus van leadtek. Maar ook bij pinnacle is er hier weinig over te vinden.

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik zit met een heel ander probleem ik krijg er niet eens beeld uit en in alleen audio???

Ik heb namelijk zo'n zender en ontvanger naar mijn TV om bv DVD te spelen via mijn pc en lekker beneden op de bank te kijken. Maar het enige wat ik eruit krijg ik Geluid.

Nu heb ik sinds twee dagen deze twee software updates gedaan zonder enig resultaat: 1.22 WDM en de 41.09 Driver van Nvidia

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 19:56:
Heb onlangs een Leadtek WinFast A250LE TD MyVIVO gekocht. Alleen wanneer ik nu een video op mijn tv-in aansluit met een scart plug krijg ik aan de onderkant van het beeld dat binnenkomt een vaag randje. Lijkt wel of het beeld een beetje verkeerd binnenkomt. Heb al gekeken of dit aan aansluitingen van stekkers ligt of drivers. Geen van dit loste het probleem op. Nu is eigenlijk mijn vraag of dit nou ligt aan de tv-in optie van de leadtek kaart? En zou ik dit kunnen verhelpen door een kaart te kopen die hiervoor bedoeld is, zoals de pinnacle dc10 plus?

Zou erg graag die old-school vakantie films willen branden voordat ze nog meer vervagen!
je kan natuurlijk ook het beeld capturen met je Leadtek kaart, inclusief het vervelende randje, en dan later softwarematig het beeld een beetje bijknippen zodat het randje niet langer zichtbaar is. Er is zat software waarmee dit kan, ook gratis. (VirtualDub?) Lijkt mij de goedkoopste oplossing...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Topicstarter
Virual Dub ben ik later op de avond gaan proberen na een geweldige uitleg bij vcdhelp.com en daar heb ik geen last van het onderste randje. Nee bij dat programma mis ik gewoon de onderkant. Een beetje vervelend als je iets met ondertiteling wil capturen...

En hoe dat nou weer kan? Ben het nog aan het uitzoeken...

Verwijderd

Topicstarter
het proberen van VirtualDub heb ik dus wel gedaan met mijn Leadtek MyVivo kaart.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wat voor randje bedoel je precies?

TV beeld op een Video In van je pc, of op een TV kaart, is iets groter dan dat je op een normale televisie ziet. Bij sommige zenders is het heel normaal dat je onderaan een balk met sneeuw en rotzooi hebt zitten.

Bij een videoband is het gewoonlijk dat de balk nog net iets groter is, zwart wit met een constant schuivend effect (heen en weer).

De oplossing hiervoor tijdens het kijken heb ik nog niet gevonden, als je gaat capturen kan je met de software het beeld realtime croppen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk aan dit soort antwoorden heb je tenminste iets!

Thnx mate!
Pagina: 1