Toon posts:

Computer powered niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het loskoppelen van een ccfl blijkt mijn computer niet meer op te starten,
de hele computer powered niet meer op.

Ik heb het ccfl verwijderd terwijl alle stroom van de kast af was, vervolgens start ik de pc weer op, en noppes nada, niks!

Wat o wat is hier aan de hand.

Ik heb al geprobeerd:

- Voeding los van mobo werkt!
- Fan's + fanbus afgekoppeld
- Lekstroom gemeten, niks.
- kabels losgehad en weer teruggedaan.

Voor specs zie sig!

Verwijderd

Dus als je de voeding los hebt, doet die het wel, maar als je het mobo aansluit doet ie het niet? In dat geval zou ik kijken naar de plug van de aan/uit knop. Desnoods een keer met een paperclip de juiste pinnetjes verbinden om em aan te laten gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de paperclip idd gebruikt om de voeding testen, zoals gebruikelijk :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 19:50:
Ik heb de paperclip idd gebruikt om de voeding testen, zoals gebruikelijk :P
Maar klopte het wel wat ik zei over wel zonder, en niet met mobo?

Verwijderd

Topicstarter
idd dat klopt, met de paperclip start alles op, maar als ik de plug in het mobo stop start echt niks meer op :O

Verwijderd

Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt.

Als je het mobo niet hebt aangesloten doet de voeding het wel. Als je het mobo wel hebt aangesloten doet ie het niet. Ook niet als je met een paperclip contact maakt tussen de juiste pinnetjes op het mobo. En als je het mobo aansluit, en je probeert op te starten. Gaan de fans dan draaien? Of gebeurd er echt helemaal niks? Als je voeding zonder mobo wel belast (met fans ofzo) doet ie het dan nog?

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het, de atx stekker op het mobo met een paperclip verbonden.
De voeding powerde op en als ik dan de computer opstart dan doet hij het.
Ik heb alleen niks geks in de atx plug gevonden.

Uiteraard heb ik dus geen zin om verder met deze oplossing te werken. M'n comp doet het, maar dus alleen als ik de groene en zwarte draad van m'n ATX-stekker (die op het mobo aangesloten zin) verbind mbv een paperclipje. Ligt dit nu aan m'n moederbord? :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 21:33 ]

Verwijderd

ligt waar schijn lijk aan je mainbord jah, dir probleem heb zlef ook gehad en ook niet kunnen oplossen het ligt dus waar schijnlijk aan je mainbord

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 22:03:
ligt waar schijn lijk aan je mainbord jah, dir probleem heb zlef ook gehad en ook niet kunnen oplossen het ligt dus waar schijnlijk aan je mainbord
De mijne is 2 maanden oud. Heb ik garantie mbt dit probleem? Wat heb jij toen gedaan? Verder heb ik geen gekke dingen uitgehaald met het systeempje, wel een beetje oc, maar alles gecontrolleerd en met mate.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:39
Het ligt dus ook niet aan kortsluiting zo te horen, maar ik kan nogal moeilijk geloven dat een mamaplankje van het ene op het andere moment kapot gaat, terwijl je juist extreem voorzichtig ermee geweest bent :?

Pwr on connectors op je mobo verbinden hielp ook niet? Euh, 't is een verre gok, maar bios batterij eruit, of bios flashen nog geprobeerd? (Tegenwoordig de meest rare advanced power on opties in bios, weet maar nooit... ;))

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er net achter dat m'n USB controller ook niet meer functioneerd. Zou het dan toch een sluiting geweest zijn? Het vreemde is dat de USB aansluitingen op de plank zelf het nog wel doen, terwijl degene die onder op het board zitten allemaal "defect" zijn. Hoe kan ik controlleren of het een sluiting is geweest?

In MBM stuitert m'n -12v tussen de 3v en de 9v op en neer. De +5v hangt op 3,23v. In de Bios geeft alle voltages (+1,5, +3,3, +5 en +12) met kleine fluctuaties. Ik denk niet dat m'n voeding het probleem is maar kan door een kortsluiting zowel de power-up als de USB-controller defect raken?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 23:49 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:39
//edit
grrr, snel je post editten ;)

[ Voor 81% gewijzigd door FragFrog op 17-01-2003 15:21 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
FragFrog schreef op 17 January 2003 @ 00:15:
Heb je het al geprobeerd met een andere voeding?

Want een stuiterende 12V lijn is niet echt gezond voor hardware ;)
De Bios geeft dus goede waarden weer, en MBM niet, maar dit programma ondersteund dit Gigabyte bordje dan ook niet. Dus de aangegeven waarden zijn waarschijnlijk niet betrouwbaar.

Verwijderd

Heb je ook gekeken of je "powerknop" wel goed aangesloten is :?

Verwijderd

Topicstarter
Al meer probs gehad met dit bord. Er bleken wat fabrieksfoutjes in te zitten. Heb een nieuwe inmiddels en werkt perfect deze keer! :P
Pagina: 1