• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Hallo, ik heb gisteren de minolta dimage F100 Indigo Blue aangeschaft. Prima apparaatje hoor, maar er zat alleen standaard geen lichtnet adapter bij. Ik heb zelf een verstelbare adapter, maar durf hem er niet zomaar in te steken. Weet iemand de preciese specificaties van deze adapter. Hij is 3V DC, maar hoeveel mA?Dit kan ik niet op Google vinden.... |:(
Heeft iemand ervaringen met het gebruik van andere adapters op deze minolta?

Bvd, Bastiaan _/-\o_

<edit>

Ohja, er zat standaard een CR-V3 lithium batterij bij

</edit>

[ Voor 8% gewijzigd door bas.kb op 16-01-2003 19:52 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hoeveel mAh? Veel, met een 300 mAh adapter ga je het waarschijnlijk niet redden. Probeer het gewoon, het ergste wat kan gebeuren is dat hij niet aan gaat bij te weinig vermogen. Een adapter die meer vermogen dan eigenlijk nodig is kan leveren zou geen kwaad moeten kunnen.

Verwijdwer vantevoren eerst de batterijen en wees er zeker van dat je de polen en het voltage goed hebt gezet.

Ik heb het zelf ook weleens geprobeerd met een eigen adapter op mijn Minolta camera, maar deze ging niet aan, en daarna ook niet meer, pas nadat ik hem voor een lange tijd zonder batterijen had laten liggen deed hij het weer.

PS: mijn signature hieronder is op dit bericht van toepassing!

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Give it a try

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Hmm, ik heb zonet de uitgebreide handleiding gedownload... begrijp ik het goed dat de adapter er niet voor is om de batterij op te laden, maar om de camara van spanning te voorzien bij langduring gebruik bij de computer???!
Moet je de CR-V3 lithium batterij opladen in een doodnormale lader voor 9V batterijen??!

[ Voor 4% gewijzigd door bas.kb op 16-01-2003 22:33 ]

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
In een brochure van de F100 gevonden dat de adapter inderdaad de batterij niet kan opladen. De CR-V3 batterij is uberhaupt niet oplaadbaar. Ik ga maar een setje oplaadbare 1800mAh batterijen kopen! Raad iemand me hier een merk, of iets anders, over aan!?

Thx in advance!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

ik heb hier ook de F100
even een paar tips
koop een pakje GP powerbank batt.
en koop een card reader
na een half jaar begon mijn usb plugje in de cam los te zitten
is niets ernstigs cam doet het nog :)
en met een card reader verbruik je ook geen batt. :)
als je nog vragen hebt meelt u maar

[ Voor 8% gewijzigd door Ra5a op 17-01-2003 09:02 ]

Imperfectionist.

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Ha, bedankt voor je advies. Ik ga de batterijen en de cardreader aanschaffen... _/-\o_
Pagina: 1