Toon posts:

[WinXp] spontane herstarts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste :

Ik heb gezocht via de search en uiteraard zijn er voldoende topics over spontane herstarts van pc's. Alleen deze topics betreffen een ander type systeem zodat ik niet kan vergelijken, daarom toch maar deze topic.

Wat dus nu weer :

Mijn pc is een Amd 2100+ Xp, hierop Windows XP pro NL edition, 512mb ram op een msi moederbord. De hele hap zit gemonteerd in een Chieftec miditower kast met een 360 watt voeding. Verdere details lijken me niet nodig.

De computer herstart vaak plotsling opnieuw op bij de volgende programma's
- DeltaForce III Landwarrior (sysdump.txt saved :? )
- Mpu emulator (was voorheen nooit zo)(dit is overigens een gokkast emulator
- Rollercoaster Tycoon, hiervan heb ik het origineel gekocht.

Onder andere programma's werkt het systeem naar behoren, ik kan via Xnews, kazaa of welk ander download programma de computer gerust 3 dagen aan laten staan zonder dat ie crasht.

Aangezien de programma's eerder wel altijd goed deden, moet ik het probleem hier ook nu ook zoeken ? Of ligt het toch aan de windows versie.
Komt er ook nog bij dat ik geen updates uitvoer via windows update, want dit verergerde de boel alleen maar.

Ik kan er wel moedeloos van worden, want de zoektocht naar een goed werkend systeem lijkt eindeloos. :(

Wie heeft waardevolle tips..
Alvast bedankt.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en je hebt uit staan dat ie automatisch herstart bij een fout :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zie Hier voor automatische herstart.

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 16 January 2003 @ 19:48:
En ter aanvulling... met de Microsoft Knowledge Base kun je dan zoeken naar de fout die je dan krijgt in het BSOD.

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 16 januari 2003 @ 19:48:
Dit heb ik even veranderd idd. Nu even zien wat dat oplevert :9

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 19:43:
Ten eerste :

Ik heb gezocht via de search en uiteraard zijn er voldoende topics over spontane herstarts van pc's. Alleen deze topics betreffen een ander type systeem zodat ik niet kan vergelijken, daarom toch maar deze topic.
en je moet die topics dan ook even lezen dan zag je zo dat je die herstart kan afzetten
Mijn pc is een Amd 2100+ Xp, hierop Windows XP pro NL edition, 512mb ram op een msi moederbord. De hele hap zit gemonteerd in een Chieftec miditower kast met een 360 watt voeding. Verdere details lijken me niet nodig.
Het type zal ook wel heel makelijk zijn. Op de vraag "Ik heb een mercedes, kan die snel" is ook geen antwoord mogelijk.
Aangezien de programma's eerder wel altijd goed deden, moet ik het probleem hier ook nu ook zoeken ? Of ligt het toch aan de windows versie.
Komt er ook nog bij dat ik geen updates uitvoer via windows update, want dit verergerde de boel alleen maar.
lijkt mij sterk... maar goed als dat jouw idee is... een update draait het meestal soepeler, beter, strabieler
Ik kan er wel moedeloos van worden, want de zoektocht naar een goed werkend systeem lijkt eindeloos. :(
een stabiel systeem ligt aan degene die het heeft geconfigureerd, geinstaleerd en beheerd... ik denk dat JIJ dat bent

uitkomst van je zoektocht:
Bios update
Windows update
Drivers updaten

en dan praten we verder...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 15:52
amen
Modbreak:

Onzin posten doe je maar ergens anders. De HK is niet verhuisd.

[ Voor 96% gewijzigd door F_J_K op 17-01-2003 21:33 ]

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:05
Mric 3, volgens mij vind jij jezelf wel super hè? Vind ik dus niet. Iets minder bot mag wel. :(

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
xtreme_lunatic schreef op 17 januari 2003 @ 21:10:
Mric 3, volgens mij vind jij jezelf wel super hè? Vind ik dus niet. Iets minder bot mag wel. :(
hard maar de juiste weg... :>

sp instaleren is ook een hoofdpunt zeker met windows xp en liefst recente bios als je over een oud mainboard beschikt

enermax reageer eens normaal in topics je bent niet in hk en vooral in wos

[ Voor 18% gewijzigd door _MaLa_ op 17-01-2003 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord is nog hagelnieuw : dat ding heb ik net krap een paar maanden geleden gekocht, samen met de processor. Een bios update lijkt me dan ook niet gelijk nodig.

Dan over Windows Update, dan zou het systeem soepeler lopen ? Niet bepaald, na windows update krijg ik alleen maar meer ellende.
Dus, Mric3, iemand even de grond intrappen kunnen we allemaal, en dat gaat schijnbaar heel gemakkelijk hier op het GoT. Elk probleem is uniek in z'n soort, en als er dan gelijk weer verwezen wordt naar een faq, kun je beter niets vragen hiero.
Maar affijn, de faq helpt mij niet zozeer, en bovendien mag ik graag iemand persoonlijke mening horen over mijn eigen situtatie, en dus niet van een ander.

Mocht je je daar teveel aan storen dan moet je bij voorbaat al niet reageren.
Het lijkt hier wel een VVD cultuur soms, maw alleen als je echt goed bent mag je hier wat plaatsen.. :(
Beetje socialer mag wel neem ik aan ?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik neem aan dat het probleem nog steeds niet is opgelost? Heb je de PMG FAQ al gelezen? Misschien staat daar iets in waar je wat aan hebt.

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Is het misschien een memory leak? Heb je nog ergens op de achtergrond programmaatjes draaien, waar je misschien zelf noks vanaf weet?

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Verwijderd

Toch is het handiger als je de spanningen van de voeding zoals die in de Bios EN zoals die in Windows zijn even vermeldt.

Verder zou je wat tests met CPUburn (Ook wel BurnCPU genoemd ;) ) en de burnin wizard van Sisoft' s Sandra kunnen doen.

CPU temp dan nog, en hoever komt 3DMark ?

Verder, krijg je helemaal geen foutmeldingen ???? Alleen reboots ?

Dat wijst eerst op een hardware probleem, meestal de voeding en soms de temperatuur. En daarna een driver probleem zoals chipset of geluidskaart of videodrivers, soms zelfs iets doms als een corrupte DLL van de visusscanner is al gesignaleerd hier.

Maar dat laatste is wat onwaarschijnlijker als de installatie van XP al moeilijk loopt.

Ik neem aan dat je al de PC op Safe Defaults (in de BIOS) hebt geprobeerd ?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

xtreme_lunatic schreef op 17 januari 2003 @ 21:10:
Okay hij was vrij bot, zo kan je het ook zien.... maar wel duidelijk..
(en ja, ik denk dat ik super ben)
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 19:19:
Mijn moederbord is nog hagelnieuw : dat ding heb ik net krap een paar maanden geleden gekocht, samen met de processor. Een bios update lijkt me dan ook niet gelijk nodig.
Toch maar fff sjekku of er een nieuwe is ( en dan meteen kijken wat de bugfixes zijn). Je zal staan kijken hoe snel dat kan gaan, zeker bij een nieuw mobo. Drivers, precies hetzelfde verhaal, staat het op een CD, dan is het oud. Kaart instaleren en meteen nieuwe drivers zoeken op tinternet.
Dan over Windows Update, dan zou het systeem soepeler lopen ? Niet bepaald, na windows update krijg ik alleen maar meer ellende.
Windows update, moet je natuurlijk een beetje opletten welke fixes je instaleert, als je geen DVD van sneeuwwitje hebt dan moet je die fix natuurlijk niet instaleren ;), verder doe ik ook zelden de drivers updates die bij windows komen, die zoek ik wel zelf uit vanaf de website vanaf de fabrikant.
Dus, Mric3, iemand even de grond intrappen kunnen we allemaal, en dat gaat schijnbaar heel gemakkelijk hier op het GoT.
Wat mijn 'triggerde' om zo te reageren was dat je nog niet eens over de optie had gelezen van automatische herstarts, dat je die af kan zetten. Dat staat zowat in elk topic over windows XP die automatisch herstart. Dat betekend dat je niet goed genoeg hebt gelezen/gezocht. Ik wil niet iemand de grond intrappen maar wel heel duidelijk zijn. Vandaar dat ik even jou post 'ontleed' had.... NOFI, je kan er alleen van leren.
Elk probleem is uniek in z'n soort, en als er dan gelijk weer verwezen wordt naar een faq, kun je beter niets vragen hiero.
Maar affijn, de faq helpt mij niet zozeer, en bovendien mag ik graag iemand persoonlijke mening horen over mijn eigen situtatie, en dus niet van een ander.
FAQ is niet heilig _/-\o_ maar wel handig ... "persoonlijke mening en dus niet van een ander" :?
Mocht je je daar teveel aan storen dan moet je bij voorbaat al niet reageren. Het lijkt hier wel een VVD cultuur soms, maw alleen als je echt goed bent mag je hier wat plaatsen.. :(
Beetje socialer mag wel neem ik aan ?
Duidelijkheid boven alles... wazig slap gelul zoals de D66 helpt ook niet :p

Nou weer verder on-topic... hebben die BSOD's al wat info gegeven? Heb je al geprobeerd om die spelletje in compatibility mode te draaien..

Een hardware probleem kan ook, te zwakke voeding (lijkt mij niet), te hoge temp (monitoren....) en misschien staat daar een waarschuwing voor ingesteld in het bios ofzo. Laat sandra je systeem eens testen en kijken wat die trut nou weer zegt.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1