Koetje laten werken op energie zuinige manier

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Ik zit met een probleem. Aan de ene kant wil ik heel graag mijn pc 's nachts aan laten staan om RC5 code te kraken, maar aan de andere kant vind ik dat super zonder vanwege de enorme hoeveelheid energie die een pc gebruikt. Daarom zou ik willen weten hoe je je pc zo min mogelijk kan laten gebruiken terwijl mijn koe wel blijft werken. Ik ben vast niet de enige met dit probleem.
Alvast bedankt.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Begin met je monitor uitzetten :D

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb thuis 4 compies dag en nacht aan staan voor DPC dat moet je er gewoon voor over hebben :) :)

ik heb vannacht niet geflushed trouwens :(
@homo lag er weer eens uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een koelkast met een kratje beugels erin trekt misschien wel drie keer zoveel stroom, daarom drink ik ze ook altijd maar snel op, dan kan ik mijn PC aan laten staan.

Ik zou zeggen doe je nachtlampje 's nacht uit en je speelt zo'n beetje quitte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 09:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Gewoon je monitor uit zetten (UIT, dus niet standbye ofzo), boxen ook uitzetten, eventueel zon windhoos energieschema instellen dat ej schijven na 10 minuten minder gebruiken....
Een normale pc (dus zonder 6x SCSI 10k HDs en V5 6000) zit zonder monitor+boxen en zonder gebruik op iets van 80 watt. Misschien zelfs nog wel minder... dus 24 x 0,08=1,92kWh x 0,25= fl. 0, 48 per dag :)... Das niet veel... als je even een game speelt haal je dat ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het het zelfs beter om je PC altijd aan te laten staan, want het telkens opnieuw opstarten is ook niet best voor je koetje.

Ik heb er thuis twee die dag en nacht grazen en ze zijn alleen zondag nacht even de stal ingegaan vanwegen de storm met bliksem.(gebraden koe is niet waar ik op zit te wachten snappie.

ps het stroom verbruik van je pc valt in het niet in vergelijking met het föhnen van je haar. het is een feit de verwarmings elementen vele malen meer stroom verbruiken dan je pc-tje. Je moet het er maar voor over hebben denk ik.

nog even een tip: begin met hem een halve maand dag en nacht te laten grazen, daarna de hele maand valt het niet zo op als je de energie rekening krijgt. (haha)

Mo-Bees wenst je veel succes ermee en hoop dat je je koe de ruimte geeft die hij verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
ps het stroom verbruik van je pc valt in het niet in vergelijking met het föhnen van je haar.
Moet je eens een waterkoker aanzetten, die hebben een vermogen van 2000 Watt! Alleen staat die maar een minuut of twee aan om een liter water te koken of zo (gokje).
Monitor uit had ik ook al bedacht uiteraard, maar wat kan je nog meer doen. Je kan vast niet de hd's uit laten gaan (hij moet toch de in-buffer lezen, en de out-buffer schrijven?), en standby zetten zal ook wel niet werken, toch? Dat zou namelijk wel ontzettend schelen.
Helaas is er ook nog het probleem van geluid. Want mijn voedingskoeler maakt echt zo'n ontzettende tering herrie. Maar ik ga het toch maar eens proberen, want ik wil echt een keer een top 30 notering halen door lang te sparen. Hoe lang duurt dat als mijn pc (Athlon 600) 24/7 aanstaat?

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goingin
  • Laatst online: 08-02-2023
Hey JAG,

Ik heb je volgens mij al eens verteld dat ik ook mijn pc dag en nacht aan laat staan voor mijn koe :)
Gewoon ff je beeldscherm uitzetten, dan verbruikt je pc haast niets.

Ik heb eens op een Zaterdagavond gekeken in de meterkast hoe snel die schijf draaide met alleen mijn pc aan in het huis (lampen uit enzo), dat gaat echt langzaam.
En dat terwijl hij best wel hard draait als de lampen s'avonds aan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders vonden het niet meer goed met mijn stroom verbruik, dat is ook niet gek want ik gebruik best wel wat stroom enzo, 4 pz's die dag en nacht aan staan, waaronder 1 athlon en coppermine, peltiers, monitoren, versterkers, tv, lampen, koelkast, etc, daarom heb ik 100 meter verderop bij een grote boer die een diesel aggreraat heeft, (loeigroot in een geluidsarme schuur) 230 volt redundant power supply, ik mag daar zo veel op aansluiten als ik wil, amperages tot 50 A ofzo, en dan 3 groepen zou ik kunnen nemen, en kost me niks, das pas efficient nou goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt trouwens je koetje ook je RAM laten gebruiken voor de buffers, zodat de HD op powersafe kan gaan. Is alleen wel wat minder als je moeder je pc-tje uit zet :(

Hoe? Start de config van je koe en dan: Buffer & update options (optie 2) en dan Use RAM for buffering, no disk i/o (o.i.d., optie 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 12-09 16:10
Het risico dat alles verloren drijgt te gaan door het in je ram te zetten weegt niet op voor die 10W verschil met je hd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb 3 weken geleden de afrekening gekregen van mijn gas en elektro en ik kreeg meer terug dan vorig jaar . Daarop heb ik maar een 2e PC gekocht om erbij te zetten . :) Het kost dus eigenlijk niets , ik schat per nacht een kwartje ofzo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Jullie hebben me overtuigd. Standby zetten werkt overigens niet, dan houdt mevrouw koe ermee op.
Meer bezwaarlijk vind ik de herrie die mijn fan maakt. Ik heb al geprobeerd om het geluid op te nemen en dan met een halve fase verschil af te spelen. Maar ik krijg helaas geen goede opname, want je hoort de lucht veels te veel suizen of je hoort veel ruis.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Sorry, maar als ik het goed begrijp wil je eigenlijk dat je fan minder herrie maakt, of niet?

Ik zou zeggen haal dan meteen een 400W power supply. Die hebben ze wel bij zo ongeveer elke winkel. (Bijvoorbeeld Norrod of Man&Muis of weet-ik-veel)

Plezier

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien heeft ie wel teveel van die krantenartikelen gelezen,
Dat het stroomverbruik van computers toeneemt. Dit is veel minder erg als dat het lijkt, de cijfers die ze hierbij geven, slaan op het totaalverbruik/jaar. Omdat er veel meer computer's bij komen, verbruiken deze relatief gezien ook meer stroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
huh waarom zou een 400watt voeding minder lawaai maken dan een 250/300?

mijn pc/voeding maakt ook een pokke hierrie maar kan er niet zoveel aan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdagavond gekeken in de meterkast hoe snel die schijf draaide met alleen mijn pc aan in het huis (lampen uit enzo), dat gaat echt langzaam.<BR>En dat terwijl hij best wel hard draait als de lampen s'avonds aan zijn
Dan wil ik wel eens weten wat jij voor een lampen gebruikt als je meter sneller gaat draaien ...Niet toevallig een "Tomaten" kweekerij op je zoldertje ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 09:13

Ercewee

a.k.a. K

Het lijkt wel alsof de search het weer doet! :P

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goingin
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:51:
[...]
Dan wil ik wel eens weten wat jij voor een lampen gebruikt als je meter sneller gaat draaien ...Niet toevallig een "Tomaten" kweekerij op je zoldertje ...?
Sorry dat ik het zeg, maar wat lul je stom...

Dat bericht van mij is al tijden oud, en nu moet dat ineens ter sprake komen, pfff
Enne, misschien een klein detail, als je meer lampen aan gaat zetten ga je automatisch meer stroom verbruiken lijkt mij, en dus gaat die meterschijf harder draaien, pure logica, heb ik niet eens de essent of de nuon voor op hoeven te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hang maar eens meer lampjes aan een batterij, gsaan ze zwakker branden omdat ze moeten delen, ander woorden, hoe meer lampjes, hoe meer stroom je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goingin
Ja hallo, moest je nu perse de nuon bellen?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhee, ik heb examen gedaan met natuurkunde en heb nu ook les in elektronica :p |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goingin
oew.... dan ben ik uitgelult :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jag schreef op 01 juni 2000 @ 04:44:
Jullie hebben me overtuigd. Standby zetten werkt overigens niet, dan houdt mevrouw koe ermee op.<BR>Meer bezwaarlijk vind ik de herrie die mijn fan maakt. Ik heb al geprobeerd om het geluid op te nemen en dan met een halve fase verschil af te spelen. Maar ik krijg helaas geen goede opname, want je hoort de lucht veels te veel suizen of je hoort veel ruis.<P>Jag
jag wat zeg je er van eens dat ding schoon te maken of een andere erin zetten wel zo praktisch

en wat is het forum weer verknoeid geen ubb code die werkt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 09:13

Ercewee

a.k.a. K

gp500 schreef op 08 augustus 2002 @ 22:57:
[...]
jag wat zeg je er van eens dat ding schoon te maken of een andere erin zetten wel zo praktisch

en wat is het forum weer verknoeid geen ubb code die werkt hier.
Ehm... ik dacht dat het wel duidelijk was, maar kijk eens naar de datum (bijvoorbeeld van de eerste post)! :P

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Dit is wel erg oud collega :)

Wij koeien zijn er natuurlijk niet om spreekwoorden met dit soort daden te bevestigen :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.