[midi] keyboard/controller tbv reason

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:34
Voor het gebruik van Reason en diverse andere audioprogramma's ben ik opzoek naar een midi-keyboard :)

Nou heb ik enig speurwerk gedaan maar ik zie veelal 2 soorten keyboards:
* simpele keyboards met alleen een midi-out en toetsen (geen pitchbend oid)
* professionele keyboards met synths en allerlei modules ingebouwd (a €300 ++)

ik ben eigenlijk op zoek naar een midi-keyboardje dat daar tussen in zit en beschikt over zowel een pitchband als een modwheel maar het liefst ook nog knopjes voor cutoff en envelope e.d. dit alles zo goedkoop mogelijk... ik heb niet veel functies nodig verder.

na wat zoekwerk vond ik de Terratec midi-master pro.. maar die werkt via USB.. is dat gewoon compatible met Reason? en waar zijn deze dingen te koop.. lijkt welhaast een zeldzaamheid..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

-ScuL- schreef op 16 January 2003 @ 18:58:
Voor het gebruik van Reason en diverse andere audioprogramma's ben ik opzoek naar een midi-keyboard :)

Nou heb ik enig speurwerk gedaan maar ik zie veelal 2 soorten keyboards:
* simpele keyboards met alleen een midi-out en toetsen (geen pitchbend oid)
* professionele keyboards met synths en allerlei modules ingebouwd (a €300 ++)

ik ben eigenlijk op zoek naar een midi-keyboardje dat daar tussen in zit en beschikt over zowel een pitchband als een modwheel maar het liefst ook nog knopjes voor cutoff en envelope e.d. dit alles zo goedkoop mogelijk... ik heb niet veel functies nodig verder.

na wat zoekwerk vond ik de Terratec midi-master pro.. maar die werkt via USB.. is dat gewoon compatible met Reason? en waar zijn deze dingen te koop.. lijkt welhaast een zeldzaamheid..
Ik heb zelf ook een midimaster pro, maar die werkt gewoon via de midipoort.
En is ook volledig compatible met reason.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 16:26 ]

• ScuL
waar heb jij 'm gekocht? (het liefst heb ik een zaak dichtbij en dus niet via de post-order)

Verwijderd

Kijk is naar de evolution masterkeyboards. Ik heb zelf laatst de Evolution MK-249C gekocht, ben er erg tevreden mee. Ik gebruik het ook in combinatie met Reason.

http://www.evolution.co.uk/moreinfo/hardware/pro49c.htm

Feedback heeft wel een aantal master keyboardjes (www.feedback.nl).

• ScuL
ik zie dat die ook via USB wordt aangesloten? :? of zit ie bij jou ook op de midi-poort?

overigens thx voor de tip, utrecht is erg dichtbij en bovendien studeer ik er ook :)

[ Voor 34% gewijzigd door ScuL op 18-01-2003 01:15 ]