[Iiyama] Glas water in monitor

Pagina: 1
Acties:

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Help! Ik zojuist een glas water omgegooid tegen mijn 17 inch Monitor van Iiyama. De monitor is nog maar 3 maanden oud. Het gevolg was dat ik alleen nog maar met OPQ (extra helder) het normale beeld niveau kreeg. Kleuren waren niet optimaal. Ik heb hem uitgezet, afgekoppeld en mijn ouder 14 inch compaq monitor eraan gehangen. Ik heb de Iiyama bij de verwarming gezet. Wat nu? Is ie nog te redden? Zal het beter gaan als ie droog is? Help! :'(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Water erin terwijl monitor aanstond? Dan vrees ik het ergste voor je :/

Misschien dat de monitor na een paar dagen (als ik jou was zou ik hem minimaal 3 dagen laten staan) weer werkt, maar dat is een kwestie van proberen en puur geluk hebben.

• Trunksmd
Monitor stond uit toen het gebeurde. Maar ik heb hem daarna wel even aangezet om te controleren of ie het nog deed. En hij deed het nog wel, maar alleen de kleuren donker.

Verwijderd

hmm je had hem beter eerst kunnen laten drogen.. gewoon paar dagen en dan pas aan doen.. kvrees het ergste

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Als je even zoekt met omega dan vindt je veel topics over ditzelfde.

Van bier tot en met koffie :P

scu6

klikerdeklik

[ Voor 49% gewijzigd door Atlas op 16-01-2003 19:18 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Trunksmd schreef op 16 January 2003 @ 19:14:
Monitor stond uit toen het gebeurde. Maar ik heb hem daarna wel even aangezet om te controleren of ie het nog deed. En hij deed het nog wel, maar alleen de kleuren donker.
Met campzone was bij mij een monitor helemaal volgelopen met regenwater,
toen ie uit stond. (er kwam echt een liter water uit ofzo.)
Ik heb hem toen de hele week laten drogen, maar hij doet het nu gewoon weer :)

Beetje dom dat je toen hij nat was ging testen.
Nu kunnen er componenten kortsluiting gemaakt hebben.
Als je heb gewoon had laten drogen had je meer kans gehad.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Een vriend van mij heeft ook op campzone pech gehad. Zeil ingestort en monitor vol met water (iiyama 451 uit mijn hoofd). Hij heeft het 5 dagen in een speciale droogkamer gezet en hij werkt weer super volgens hem....Laat dus zoiezo lang drogen!!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mocht hij na het drogen nog geen optimaal beeld vertonen, kan ik je aanraden om IIyama te bellen oid. Zonder te zeggen dat er iets vloeibaars is ingekomen, je kunt het proberen...

Verwijderd

vaak geld voor alle elektrische apparatuur dat na het drogen het weer zal werken. Alleen wanneer men een vochtige apparaat aanzet kan deze stuk gaan.

Dus in jouw geval was het niet slim om hem weer aan te zetten, je hebt nu grote kans dat ie stuk is. Ik zou daarom je kast eerst goed laten drogen, daarna testen of hij het nog steeds niet doet. zo nee dan zal ik hem naar de winkel terug brengen.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
water kan ook gaan oxideren op de print platen. althans, dit was de technische diagnose van me gsm.
Dus het is geen garantie als je elektronica vochtig wordt deze dan door te laten drogen automatisch het weer doet.

Probeer het via de garantie te spelen. Als het goed is ben je ook verzekerd hiervoor. Ik was het niet met mij telefoon omdat het op weg naar huis was. Was het thuis gebeurd dan had ik alles terug gekregen.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 17:55

4POX

Everybody is wired

Gewoon wachten.. Ik was ook eens iets te fanatiek met een spuitbus met schoonmaak middel.. Droop aan de onderkant van de monitor weer uit. Alleen maar storing op het beeld.. Twee dagen drogen had ik weer normaal beeld.

AKA Rinkel weblog

• Dr C
  • Laatst online: 14-08 19:44

Dr C

met C en CK

ik heb zelf ook gehad dat er water (met sop)in liep. ER ontstond daarna echt een ontzettende elektrischiteits-verbrand-stank. Beeld was helemaal vervormd en zo. Ik ff gewacht (& gebaald). Maar na een tijdje deed ie het weer helemaal goed. Was een LG 17" mon. btw. Dus ik denk dat ie wel te redden is....

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

titel updated naar wat duidelijkers

• Trunksmd
Ja, ik weet inmiddels dat ik stom ben geweest, ik kon gewoon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen om te zien of ie het nog deed. 8)7 Hoelang kan ik het beste drogen? 3 dagen, 5 dagen?

Verwijderd

Hmm, ik heb het ook een keer gehad. Hadden we lekkage!!

Maar goed na een tijd(je) drogen deed ie het weer super :D

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Zolang er geen kortsluiting ontstaat en alles gewoon goed opdroogt is er niet veel aan de hand. Een monitor kan wel tegen een stootje.
Dat je de monitor aanzet terwijl ie nat is was niet zo slim.
Zoals Pollewob zei zou ik 'm zeker wel zo'n 3 dagen laten drogen.

The devil is in the details.

Verwijderd

We Are Borg schreef op 16 januari 2003 @ 19:30:
Een vriend van mij heeft ook op campzone pech gehad. Zeil ingestort en monitor vol met water (iiyama 451 uit mijn hoofd). Hij heeft het 5 dagen in een speciale droogkamer gezet en hij werkt weer super volgens hem....Laat dus zoiezo lang drogen!!
Idd, dat was dus mijn monitor :X

Maar ik heb hem idd ruim 5 dagen in een speciale droogkamer gezet bij mijn pa op het werk, en daarna heb ik hem door de technische dienst daar nog een kleine nabehandleing laten ondergaan tegen het oxideren.

Alles werkt nu weer perfect zoals het hoort.
Maar het is niet aan te rade om je monitor voor langere tijd te voorzien van waterkoeling.

De monitor heeft heel de nacht onder een doorgelekt zeil gestaan, en toen ik dus de volgende morguh wakker werd stond er een plas van ongeveer 5 liter water onder de tafel, wat dus eerst lekker door mijn monitor was gelopen.

Volgende keer toch maar een caravan nemen voor campzone (of een kantoorunit 8)7 )

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb het ook wel eens gehad alleen bij een super goedkope monitor heb hem toen laten drogen maar beeld was heel wazig dus heb hem maar weggedaan :(

• Trunksmd
Beste mensen, bedankt voor de hulp en steun. Ik kan echter vertellen dat mijn monitor het heeft overleefd. Hij doet het perfect. Ik heb hem helemaal nagetest. Gelukkig heb ik een heel droge kamer 8)

Topic kan dicht.

• Pollewob
  • Niet online
Dat is dan erg mooi voor je, en mazzel dat je met dat aanzetten niets kapot hebt gemaakt. Iig dus een duidelijke tip voor mensen die hetzelfde overkomt: NIET aanzetten maar gewoon rustig paar dagen wachten totdat de monitor helemaal is opgedroogd.

En topics gaan niet dicht alleen omdat ze opgelost zijn :)

Verwijderd

je hebt geluk gehad dat de condesatoren niet om je oren gevlogen zijn. maar ik denk dat je een zooi ic`s gemold hebt met deze actie. dus goed laten drogen en garantie cliamen.
Pagina: 1