Vaag probleem met HP ScanJet

Pagina: 1
Acties:

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 09:08

DouweGNL

Ik ben tof.

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik een vaag probleem met mijn 5 jaar oude HP Scanjet 5100C. Wilde hem vandaag overnieuw installeren met nieuwe XP drivers en dergelijke, alles werkte.

Probleem is echter dat het ding dat scant, als het ware (zwart ding onder glazen plaat dat heen en weer gaat) niet meer terug wil. Heen gaat prima, maar het ding wil niet meer terug, om de scan af te maken. Na resetten blijft het ding bovendien vooraan staan, waarna het verder naar voren probeert te gaan als je weer wilt scannen. Maar dat gaat niet, daar houd de scanner als het ware op. Iemand enig idee wat mijn (tot op heden) trouwe scannertje mankeert? Simpelweg terug duwen gaat trouwens wel vrij simpel...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mmmmm, heb hier dezelfde scanner staan.
Deze was defect, de scankop wilde niets meer doen.
Na demontage bleek dat de scankop aan het einde klem zat.
Heb de kop terug geduwt, en de scanner heeft het hierna nog maar 1 keer hetzelfde probleem vertoont.

Kortom, kijk even of de scan kopniet klem komt te zitten.

Ps, druk voor de gein de groene scanknop in, en steek dan de stekker in het stopcontact, en laat dan de knop los.

And The Only One

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 09:08

DouweGNL

Ik ben tof.

Topicstarter
Hmm, heb de scankop al teruggeduwd, maar hij blijft daarna steeds weer vastzittenm aan het einde. Heb echt geen idee waarom, er zit volgens mij niets in de weg...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Dan zal die toch net iets te ver scannen en blijven hangen (als die echt vast zit).

And The Only One

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem en ben ook opzoek naar een oplossing.
aan het einde van het scannen gaat de lamp niet meer automatisch terug.
ik heb het idee dat het met de drivers te maken heeft dat die de scanner verkeerd aan sturen?