Toon posts:

Sourcecode van proram om foto's met lichtintensteit te weten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een project om de lichtvervuiling te meten in de buurt met behulp van een digitaal fototoestel. De instelling van fotoapparaat zijn een makkie. Maar om de verwerking dan te doen moet er een soort van programma geschreven worden. Ik ken wat van VB6 maar meer niet echt :'( . De link geeft het volledige document omdat het in pdf formaat staat en ik het niet kan converteren naar een doc of dergelijk. Mijn vraag is nu Helemaal onderaan staat de source code die in een taal staat die ik nergens kan plaatsten. K beschik over visual studio 6.0.
Nu, welke taal is dit en is dat mogelijk om het zomaar over te typen. Alhoewel ik dat betwijfel omdat ik weet dat er waarschijnlijk een interface bijhoort met cmd buttons en al die daar niet bij staan.... Plz HELP heb dat echt nodig... ;( ;(
Hoe begin ik daaraan..
IK heb al wat doorzocht maar aangezien mijn onderwerp nogal specifiek is niets gevonden :|

link: www.thaddeus.net/interest...n-oneside-singlespace.pdf

.modbreak: link gefixed

[ Voor 2% gewijzigd door .oisyn op 16-01-2003 18:40 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: hier stond onzin :)

[ Voor 79% gewijzigd door .oisyn op 16-01-2003 18:42 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
Dat is matlab kennelijk. Effe intelligent zoeken op Google: extension m percent sign comment language programming, 2e hit.
Ik denk dat het porten net zo moeilijk voor je wordt als het zelf schrijven van zo'n programma in VB. Vooral omdat Matlab als high-level taal veel ingebouwde functies heeft die niet in VB zitten.

Voorbeeldje van de code in kwestie (had TS eigenlijk zelf even moeten vermelden):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
25 % Round off the point selected to an integer
26 spot = round(spot);
27
28 % Extract a box around the selected point of the selected size
29 star_image = image_name( spot(2)-box_size:spot(2)+box_size,...
30 spot(1)-box_size:spot(1)+box_size );
31
32 % Zero out values below the tolerance
33 for i=1:(box_size*2+1)
34     for j=1:(box_size*2+1)
35         if ( star_image(i,j) < tolerance )
36             star_image(i,j) = 0;
37         end
38     end
39 end

[ Voor 40% gewijzigd door Ericston op 16-01-2003 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is Matlab dan ook ook een program als VB kun je dat in c schrijven want ik ken wel een paar mensen die dat kunnen...
Of zijn er mensen die me echt op weg kunnen helpen. Is er een programma die ik moet aanschaven omdat te schrijven of dergelijek aanwijzingen..;

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 19:17 ]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Hmmm... www.matlab.com al geprobeerd? Het is een rekenkundig programma dat veel wordt gebruikt op universiteiten (voor zover ik weet) door mensen die geen C kunnen. ;)

Dus 'ja', dat ZOU je in C kunnen schrijven, maar dat is HEEL veel werk. Je zou ook wel iets van de Matlab CD af kunnen schaven denk ik, maar beter kan je de CD aanschaffen. Matlab is nogal prijzig, maar als je bij een hoge school of universiteit bent aangesloten kan je het voor minder krijgen (www.surfspot.nl).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

ajvdvegt schreef op 17 January 2003 @ 01:17:
Hmmm... www.matlab.com al geprobeerd? Het is een rekenkundig programma dat veel wordt gebruikt op universiteiten (voor zover ik weet) door mensen die geen C kunnen. ;)
Mwah ik hoop dat die smiley terugslaat op de onzin die ervoor staat (nofi ;) )

Zodra je in Matlab in 1 regel een Fourier-transformatie op de vermenigvuldiging van 5 100*200 matrices hebt gedaan heb je wel door dat je dat niet voor je lol in C wil gaan doen.
Dus 'ja', dat ZOU je in C kunnen schrijven, maar dat is HEEL veel werk. Je zou ook wel iets van de Matlab CD af kunnen schaven denk ik, maar beter kan je de CD aanschaffen. Matlab is nogal prijzig, maar als je bij een hoge school of universiteit bent aangesloten kan je het voor minder krijgen (www.surfspot.nl).
Gratis zelfs, het is voorgeschreven software op alle beta-studies en over het algemeen kun je dus zo ff een image trekken van het universiteits-intranet (m'n vriendin gebruikt het ook veel).

Professionele website nodig?

Pagina: 1