[DVD] Haperingen tijdens afspelen vcd/svcd

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-02 08:50
Sinds kort brand ik aardig wat mpeg1 en mpeg2 bestanden naar cd zodat ik ze op onze DVD speler(s) kan bekijken. Standaard kijk ik ze altijd op de Akai DVP-2500 speler. Een tijd terug heb ik over deze speler ook al een topic geopend, omdat hij nogal eens vreemde dingen deed met het beeld. Ondertussen is hij terug van de 'reparatie' en heeft hij een nieuwe firmware gekregen. Alle vroegere problemen leken opgelost, maar het afspelen van vcd's en svcd's gaat toch nog niet helemaal lekker.

Het beeld is gewoon niet vloeiend. Bij een redelijk normale camerabeweging merk je gewoon dat de speler er moeite mee heeft om alles te verplaatsen. Het geluid lijkt ook niet altijd synchroon te lopen.

Nu hebben we ook nog een Samsung speler staan, maar helaas: (in ieder geval bij vdc's) hetzelfde probleem. Ook daar zijn de beelden gewoon niet vloeiend te krijgen.

De (s)vcd's die ik brand zijn altijd (volgens Nero) volgens de specificaties. Ik gebruik nu altijd cd-rw's op 4x en de cd-r's op 8x. Het merk cd is Platinum.

Nu is mijn vraag: kan ik daar iets aan doen? En zijn er meer mensen die deze problemen met hun DVD speler hebben? Je leest wel vaak dingen over de 'normale' functies van de spelers, maar over de kwaliteit van de (s)vcd mogelijkheden is toch altijd minder informatie te vinden. En terugbrengen is wel een optie, maar de vraag is of er iets aan gedaan kan worden. Je bent hem toch weer een maand of twee kwijt (als het niet langer is).

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10

FXR1340

WTSHTF

Ik brand ook mpeg1 en mpeg2 op cd-r en als ik ze brand op Platinum en Thats write cd's dan krijg ik haperingen op een Daewoo dvd speler en een Pioneer dvd speler.
Brand ik diezelfde mpegs op een Mitsui cd dan is er niks aan de hand en speelt ie alles vloeiend af :? Ik brand ze ook met Nero, gewoon op full speed (40x)

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Verwijderd

Doen je zelf gebrande cd's het wel goed op je computer ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 10:58 ]

• eborn
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 10:58:
Doen je zelf gebrande cd's het wel goed op je computer ?
Nou, de SVCD die ik momenteel gebruik wordt niet door de computer gepakt. Dus dat kan ik helaas niet testen (cd-speler blijft laden, knipperen, laden knipperen, etc.)

De VCD's doen het inderdaad wel beter op mijn computer. Maar ook niet perfect. Op mijn PC zitten er namelijk soms haperingen in. Geen constante 'veeg' dus, maar om de zoveel tijd slaat hij gewoon een paar seconden over.

Ik heb de SVCD nu trouwens op de Samsung geprobeert en die doet het wel goed. Vreemd dan dat ze wel allebei problemen hebben met de VCD's. Hoewel dit misschien ook aan de CD-RW kan liggen? Misschien dat ze daar meer problemen mee hebben dan met CD-R's ofzo. Maar op de Samsung is het tenminste een beetje te volgen.

Misschien een idee om eens een lijstje te maken van Merk + Type en de ervaringen met VCD en SVCD? De meeste sites die ik tegenkom geven namelijk alleen aan of hij het wel of niet ondersteund. Maar als je dan zo'n slecht beeld hebt maakt het nog niets uit.

[ Voor 15% gewijzigd door eborn op 17-01-2003 11:19 ]

• eborn
snakeeye_nl schreef op 17 January 2003 @ 10:49:
Ik brand ook mpeg1 en mpeg2 op cd-r en als ik ze brand op Platinum en Thats write cd's dan krijg ik haperingen op een Daewoo dvd speler en een Pioneer dvd speler.
Brand ik diezelfde mpegs op een Mitsui cd dan is er niks aan de hand en speelt ie alles vloeiend af :? Ik brand ze ook met Nero, gewoon op full speed (40x)
Ik zal eens een ander merk CD-R pakken, MMore oid. Kijken of die wel goed beeld geven op beide spelers. Heb je ook al geprobeert om de andere twee merken op een lagere snelheid te branden? Dat schijnt soms nog enig effect te hebben.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een C1000 DVD spelertje sinds kort, een Technika huppeldepup 1020 of zo. Dat machientje speelt alles af, mits het DVD is of VCD (met eventueel non-compliant een Mpeg2'tje erop ;) ).

Hij volgt aardig, maar het begin van de film loopt even wat minder (de eerste minuut). Gaandeweg lost dat op, maar blijft af en toe het beeld hangen om daarna ineens door te schieten en weer vrolijk op de goede manier verder te gaan, wil bij langzame beelden de mpeg decoder wel eens in slaap vallen, zo lijkt het (zie die freeze hierboven) en loopt heel af en toe het geluid niet mooi mee. Bijna al deze problemen treden op met SVCD's (wat bij mij dus een VCD is non-compliant met een Mpeg2 erop).

Al deze mpeg2 bestanden zijn *kuch* ergens vandaan gehaald, en dus niet door mijzelf gemaakt. De een doet het beter dan de ander, de mpegs checken op specificaties doe ik niet. Mijn eigengemaakte VCD mpegs (als ik DivX'en prepareer voor het kijken op de speler) doen het een stuk beter, die zijn keurig met TMPegEnc in CBR videoCD stream gezet, wat wazig lijkt op de pc, maar echt prima kijkt op de breedbeeldtv.

Ik denk dus dat bij mij de ellende in een aantal punten kan zitten:
-wisselende specificaties in mpeg2 bestanden (wat zijn de juiste specs voor een probleemloze run?);
-geen onverkorte acceptatie van SVCD's, ik moet de omweg nemen.

Leesproblemen lijken mij uitgesloten. Dan zou VCD bij mij ook niet goed moeten lopen en dat doet het nou juist wel.

Overigens heb ik het rare probleem dat de DVD speler met cdroms niet helemaal tot het einde leest. Ik kijk dus 55 minuten VCD en dan stopt de speler ermee, nog een dikke 5 minuten of zo overlatend :? Als ik dus zelf mpeg1 files maak voor VCD hak ik 't in relatief kleine stukken om de hele film te kunnen zien 8)7

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10

FXR1340

WTSHTF

eborn schreef op 17 January 2003 @ 11:20:
Heb je ook al geprobeert om de andere twee merken op een lagere snelheid te branden? Dat schijnt soms nog enig effect te hebben.
Heb op 16x en 40x gefikt en beide keren haperingen met Platinum en Thats Write op die spelers. :(

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:22
Dillemma: Nieuw topic openen of een behoorlijk oud topic een flinke schop geven...

Zo te zien is er destijds in dit topic geen oplossing gekomen voor dit probleem.
Ik heb hetzelfde; al geprobeerd op diverse snelheden te branden, diverse merken cd-r's, etc... Audio en data-cd's zijn altijd perfect, (S)VCD's dus niet...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Pagina: 1