Woot woot Thermaltake Volcano 11!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v11.htm

Kijk toch gewoon wat een geweldig ding. Gewoon altijd blijven evolueren. De zwakke punten van de volcano 9 wegwerken, en zoals al gesuggereerd als volgende in de lijn, een volledig koperen heatsink. Gewoon om te kwijlen.

heb ik net in de IA de volcano 9 besteld, maar nu wil ik deze natuurlijk!

Zie alleen niet of ie ook op de K7 processoren past.

[ Voor 8% gewijzigd door REDFISH op 16-01-2003 18:15 ]

Verwijderd

Ja leuk :Z

Wat wil je bereiken met deze post ?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 18:06 ]

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Nou er zijn zo vaak posts over nieuwe producten. Wil wat reacties van mensen wat zij ervan denken. Maar blijkbaar is niet iedereen zo enthusiast als ik.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

De vraag is..
Is dit ding beter dan een SLK800 met leuke Delta erop? :)

Nja, dat is de vraag die ik heb, want ik wil gaan voor een SLK misschien... :)
Maar die fanregelaar is natuurlijk wel heel koel! :)
Hij is ieg lekker multi-purpose, deze, zowel voor mensen die geen herrie willen als voor mensen die behoorlijk performance willen @ F16-geluids-niveau :D
offtopic:
Dark Crystal roeleert >:)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Waarschijnlijk niet, maar voor de SLK 800 en een Delta betaal je al bijna het dubbele van de meeste standaard ThermalTake producten, dus echt vergelijkbaar is het niet. Ik persoonlijk vind 80 euro teveel van het goede voor een heatsink + Fan combinatie(SLK + Delta).

Hoewel ik een review las dat de Volcano 9 wel degelijk een delta fan ergens eruit kon blazen, en ook nog es minder geluid maakte.

Afbeeldingslocatie: http://overclockersclub.com/images/volcano9/comparegraph.jpg

http://overclockersclub.com/thermaltakevolcano9review.shtml

Conclusion
The box says "Smart & Silent volcano 9". Smart yes, but Silent not really. I found the fan to be fairly loud at 4800RPM. Its nothing compared to my Delta fan, but it's still worth mentioning that it is fairly loud.

[ Voor 37% gewijzigd door REDFISH op 16-01-2003 18:16 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
bleuh... herrie :{

als dat ding 80 euro kost is zelfs een DangerDen blokje nog goedkoper :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Shunt
  • Laatst online: 15:31

Shunt

Boe

Ener-G schreef op 16 January 2003 @ 18:12:
bleuh... herrie :{

als dat ding 80 euro kost is zelfs een DangerDen blokje nog goedkoper :D
erm dan moet je nog een res kopen een rad en slangen en pomp en dat soort zooi :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

maze3 voor 60 euro... alleen voor een maze3 heb je ook nog pomp, rad, slangen en de rest van de mik nodig he, en dan kom je echt wel dik over die 80 euro :)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ja ik heb ook nog nooit een complete waterkoeling set gezien voor minder dan 200 euro.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:10
REDFISH schreef op 16 januari 2003 @ 18:18:
Ja ik heb ook nog nooit een complete waterkoeling set gezien voor minder dan 200 euro.
ik wel, hij draait hier zelfs prima ;)

3r poseidon kit, 100 euro compleet.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:38
REDFISH schreef op 16 January 2003 @ 18:18:
Ik wel, onder de 120 euro zelfs
Chk maar is op wintelco.nl

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Psies. Een luchtgekoelde heatsink is tegelijkertijd het koelblok en de radiator, en de fan is de luchtpomp. :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
48 dB at 4800 rpm
dat wil je gewoon niet in je pc hebben...dus voor procs die flink warm worden lijkt me dit niet echt geweldig.... :o
verder vraag ik me af wat dit speeltje weegt, het ontwerp is mooi maar er zit zo te zien ranzig veel koper in, wat het gewicht (en de prijs :P) niet echt ten goede komt imo... :o

Verwijderd

Very nice!! Ik wilde eerst een Thermaltake 7+ kope :D, maar ja mij werd de aanbieding gedaan om voor 15 euro een Alpha Pal8045 te kopen :/ dan is de keus makkelijk gemaakt...Maar dit ziet er zeker leuk uit!!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

De Poseiden setjes kosten € 99, dus goedkoper dan € 100 kan kant-en-klaar. Mijn eigen setje dat een stuk beter presteert dan Poseidon heeft me € 70 gekost.

Leuke heatsink, maar kut fan.. Heb al 5 Volcano 9's (met dezelfde fan) geinstalleerd bij mensen, en élke keer ging ie hinderlijk trillen na een paar weken..

Is dit niet gewoon een SmartFanII met de heatsink van een Volcano 7+? En waarom skipt Tt eigenlijk de Volcano 8 en 10?

[ Voor 18% gewijzigd door Steve op 16-01-2003 18:28 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Smarron

The bend

Ik heb nog steeds de V7 als koelblok en een Papstfannetje erop geschroefd (eerder geplakt, want de gaatjes zijn dol) en stil kun je hem zeker noemen met uitstekende koelprestaties! Ik vond de V7+ al minder, de V9 was slechter getest en deze vind ik ook geen optie.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Okay, mensen met een waterkoelingssetje, wat voor temps halen jullie dan voor 120 euro?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Smarron schreef op 16 januari 2003 @ 18:26:
Ik heb nog steeds de V7 als koelblok en een Papstfannetje erop geschroefd (eerder geplakt, want de gaatjes zijn dol) en stil kun je hem zeker noemen met uitstekende koelprestaties! Ik vond de V7+ al minder, de V9 was slechter getest en deze vind ik ook geen optie.
Ik hetzelfde, maar met een Zalman bracket :D ook erg goede temps. De 7+ is overigens een stuk beter dan de gewone 7, en de 9 is niets meer dan de 7 met een andere fan.
REDFISH schreef op 16 januari 2003 @ 18:27:
Okay, mensen met een waterkoelingssetje, wat voor temps halen jullie dan voor 120 euro?
Ik heb zoals gezegd zo'n € 60-70 betaald, krijg een P IV 2.4 @ 3.8 op 38/31°...

Maar ja, da's niet besteed aan de mensen die de kennis of moed niet hebben om zelf een setje te verzamelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Steve op 16-01-2003 18:31 ]

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Jupiler schreef op 16 januari 2003 @ 18:25:
De Poseiden setjes kosten € 99, dus goedkoper dan € 100 kan kant-en-klaar. Mijn eigen setje dat een stuk beter presteert dan Poseidon heeft me € 70 gekost.

Leuke heatsink, maar kut fan.. Heb al 5 Volcano 9's (met dezelfde fan) geinstalleerd bij mensen, en élke keer ging ie hinderlijk trillen na een paar weken..

Is dit niet gewoon een SmartFanII met de heatsink van een Volcano 7+? En waarom skipt Tt eigenlijk de Volcano 8 en 10?
Wat trilde er dan precies? Want met 3 clips aan beide kanten moet ie toch goed vast te zetten zijn.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

REDFISH schreef op 16 januari 2003 @ 18:29:
[...]

Wat trilde er dan precies? Want met 3 clips aan beide kanten moet ie toch goed vast te zetten zijn.
De fan trilde, dus je hoorde de hele tijd "RRRRRRRR".. Erg irritant hoor.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:29
Ik heb een Volcano 7, maar ik vind dat ding toch nog veel geluid maken hoor, maar goed, de pc staat ook op de tafel naast de monitor dus je hoort em altijd, echter, die dingen draaien op een variabel toerental, dus als het je lukt om je fans wat goed te zetten zou die Volcano al wat minder snel moeten draaien.

Maar goed, nu een Volcano 11, ach, je blijft aan de gang, ik ben blij met mn TT Volcano 7 :+

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28
Ik zou natuurlijk ook deze Volcano 11 kunen namaken doormiddel van een Volcano 7+ heatsink en de Fan van de Volcano 9. Dat is toch precies hetzelfde? (niet naar het uiterlijk kijken ;) )
Ik heb namelijk genoeg ThermalTake spul liggen hier.

edit:
Net ff goed zitten kijken en dat gaat toch helaas niet lukken :X

Dan maar weer een Volcano 11 kopen (voor de verzameling)

[ Voor 22% gewijzigd door Semetrix op 16-01-2003 18:44 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
adamvansanten schreef op 16 January 2003 @ 18:18:
maze3 voor 60 euro... alleen voor een maze3 heb je ook nog pomp, rad, slangen en de rest van de mik nodig he, en dan kom je echt wel dik over die 80 euro :)
was alleen maar om ff aan te geven hoe belachelijk veel geld die vulcano kost voor een luchtkoeler..

als je dan toch zo gestuiterd bent om zoveel geld voor een koelblok neer te tellen kan je net zo goed nog ff wat meer geld neerleggen en voor waterkoeling gaan...

bovendien ken ik wel wat mensen die voor 80 euro al klaar waren met hun waterkoeling, men neme een sloopradiator en een zelfgemaakt waterblokje... en die combinatie koelt al beter dan zo'n peperdure vulcano

't is maar net hoe je het bekijkt, maar ik zou persoonlijk voor waterkoeling gaan (sterker nog dat doe ik al :+)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Joeroenho
  • Niet online
Ziet er interessant uit, standaard uitgerust met een 80mm fan.
Ik ben wel benieuwd naar het gewicht van dat ding, ik kan het zelfs in de specsheet niet terugvinden...

Amateurcoureur en fervent banktukker

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
48 dB at 4800 rpm

en die fan gaat tot 6000rpm...
nee dank je... dat vind ik TE veel van het goede

Verwijderd

Niet echt nuttig. Als je het bekend wil maken mag je het op de FP in de submit gooien :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.