Toon posts:

[domeinregistratie] IP-adres nameservers overbodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn vraag:
Ik heb een domeinnaam (voorbeeld)

mijndomein.net

de nameservers zijn (voorbeeld)

ns1.provider.com (primary)
ns2.provider.com (secondary)

In de whois info van mijndomein.net staan ook de IP-adressen van deze nameservers.
Binnenkort gaan deze IP adressen echter veranderen. Het IP-adres van mijndomein.net verandert niet (dat zou ook niet het probleem zijn) en ook de namen van de nameservers veranderen niet, alleen hun IP-adressen. Nu hoorde ik dat het tegenwoordig niet meer nodig is de IP-adressen van de nameservers op te geven; alleen de namen zouden voldoende zijn. Weet iemand of dit waar is?

Ik weet dat als de nameservers op dezelfde domeinnaam draaien, dus als de nameservers bijvoorbeeld ns1 en ns2.mijndomein.net waren geweest, dat dan een glue-record nodig was met IP adres + naam, maar ik neem aan dat dit alleen nodig is als er nameservers op je domein draaien. Het lijkt mij namelijk logisch dat bij een lookup voor mijndomein.net de naam van de nameservers voldoende is omdat met een tweede lookup de bijbehorende IP-adressen uitgevonden kunnen worden.

Ik wil nu dus de IP-adressen van de nameservers weghalen bij mijndomein.net in de hoop dat ik dan geen downtime heb als de IP-adressen van de nameservers veranderen, maar ik zou graag bevestiging willen of dit inderdaad kan zodat ik niet met een domein zit wat down is...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:48

Predator

Suffers from split brain

PNS -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
klein schopje... :D

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Bij .com/.net/.org enz enz domeinen worden de namen van de naamservers automatisch omgezet in ip adressen. Of dat die ook automatisch ververst worden weet ik niet.

Edit: Als je toegang hebt tot het domeinmanagementsysteem zou je na het wijzigen van die ip's even de naamservers opnieuw kunnen toevoegen, zodat ie dan de goeie ip's pakt.

[ Voor 36% gewijzigd door Jaded op 17-01-2003 22:59 ]