Toon posts:

8210 probs [help]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu net mn 8210 uit elkaar geschroefd hopend dat ik een onderdeel of iets in die richting zou vinden wat mij uit mn zorgen zou kunnen helpen.
Ik zoek namelijk iets wat verbogen is of zo, :)
het moet het probleem oplossen dat mijn speakertje kraakt tijdens het telefoneren. Als ik mn 8210 volkomen stil houd dan gebeurt er nix, zodra je je vingers ergens anders op het achterkantje legt tijdens het bellen kraakt ie, of je beweegt de telefoon, dat is ook al genoeg. & de persoon aan de andere kant vd lijn kan mij niet meer horen.
Ik zit dus te zoeken naar de antenne/speaker om daar te kijken of er ergens problemen zitten.
Graag ff jullie tips waar ik moet zoeken of andere tips. Alles is welkom. thnz :|

Verwijderd

je had mischien beter je telefoon niet open kunnen schroeven, want iedere vorm van garantie kun je nu wel schudden!!!!!!

maarja, mischien een tip! rammel heeel hard met je telefoon en luister of je iets hoord rammelen! en probeer vervolgens te kijken waarhet rammeld!! en dan kijken of je het kunt verhelpen!! eigenlijk is het een beetje moeilijk om hier wat zinnigs op te zeggen want zo'n telefoon zijn zoooo vreselijk gevoelig dat de kans dat je nog iets stukmaakt zeer groot is!!!

su6!!! :)

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Waarom was je niet gewoon naar de winkel ermee gegaan :? Want nu is waarschijnlijk je garantie foetsie :/

http://flickr.com/photos/itommy/

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan ook naar een nokia survice point in de buurt gaan :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
garantie was al foetsie, en met rammelen ben ikniet veel verder gekomen. Het enigste wat rammelt is het volume toetsje aan de zijkant, hou ik deze vast dan issie volkomen stil wanner ik schud ........ :(

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Volgens mij zat het microfoontje op de printplaat, en zit het speakertje aan dat display ding... En dan met 2 veertjes tegen de printplaat gedrukt...

Ik denk niet dat je het hierbij moet zoeken... Heb je hem een keer laten vallen??? Zie je ergens een barst in de plaat??? 't zijn in ieder geval wel vage klachten... Valt de verbinding niet weg???

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

De garantie is er niet zomaar af, maar ik vermoed dat hij al ouder is dan 1 jaar. En dus al totaal geen garantie meer heeft. Maar ja, ontopic.
Het hoeft niet perse aan je speakertje te liggen, die dingen overmoduleren niet zomaar, het betekent gewoon dat hij verkeerd aangestuurd word. Probeer eens wat schuimrubber op die zwarte ic's te doen achterop de print zodat alles goed word aangedrukt.
De speaker is wel te vervangen bij een 8210 maar los zitten zal hij niet snel doen, bij een 8850 ligt de speaker er los in maar bij de 8210 zit hij vast in het voorkantje bij de display en de toetsen.
Probeer eerst maar eens alles op de print af te plakken en laat maar horen of het heeft gewerkt.

suc6 dermee

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
er zit geen barst in de printplaat, dat ziet er nog toppie uit. Het speakertje wordt idd met 2 pinnetjes (plus en min zeg maar) op het printplaatje verbonden. Ik zag dat net omdat ik ook het voorkantje eraf heb gehaald, zat met 2 "weerhaakjes" vast aan printplaatje.
De verbinding houdt ook gewoon stand, alleen versta je geen f*** meer van wat er gezegd wordt.
De software (*#0000#) is iets van 25-01-2002, dus hij zou dan toch nog geen jaar oud moeten zijn? iig wel verrot van die dingen dat ze zoveel probs geven. Ik dacht dat het bij mij minder zou zijn of helemaal niet omdat ik een vd laatste heb die is gemaakt.... niet dus...

Speedbart, jij zegt dus dat eht met extra aandrukken zou moeten lukken? Ik heb voor jou post al die pinnetjes ophet speakertje iets steiler gebogen zodat ze op een ander punt (miniscuul verschil maarja misschien helpt het) contact maken op dat goude contactpuntje op de printplaat. ook moeten ze zo steviger contact maken dacht ik zo.....hopen dat dat wil lukken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 18:19 . Reden: typo'z ]

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Probeer het met schuimrubber aan te drukken, er zit een ic op die voor het geluid zorgt en die zal misschien niet goed contact maken. De software is te updaten dus hij kan ouder als een jaar zijn. heb je hem zelf gekocht of 2e hands? ik geloof dat de ocde voor maak datum *#927026893# was dus *#war0anty#

[ Voor 9% gewijzigd door SpeedBart op 16-01-2003 18:33 . Reden: code verbeterd ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem 2de hands gekocht. Die gast zei volgens mij dattie nieuw was, ik zal hem ff in elkaar frotten, vervolgens bellen en code intoetsen, hopen dattie t beter doet :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

SpeedBart schreef op 16 januari 2003 @ 18:21:
Probeer het met schuimrubber aan te drukken, er zit een ic op die voor het geluid zorgt en die zal misschien niet goed contact maken. De software is te updaten dus hij kan ouder als een jaar zijn. heb je hem zelf gekocht of 2e hands? ik geloof dat de ocde voor maak datum *#9271726893 was dus *#war_ranty# Maar dit weet ik niet zeker meer.
#war0anty# ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmz hij gaat iig weer aan ;) maar die code voert niks uit dus klopt niet. hmz hij lijkt het weer meer te doen, ik bel nu klantenservice maar daar kraakt nix. Dus even andere nummers uitproberen.

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 22:19

kingfriko

100 % BULLY

"Dit is volgens mij een van de meest voorkomende klachtten bij de 8210 : speaker & display .
het zou ook gewoon stof kunnen zijn (dat was het bij mij toen volgens de reparateur)
Als ik het goed heb worden die 8210 `s al meer als een jaar niet gemaakt dus helemaal nieuw zal hij wel niet geweest zijn .
Vorig jaar toen ik bij het verlengen van mijn abbo een nieuw toestel uit mocht zoeken i.v.m. mijn carkit , vroeg ik uiteraard weer naar een 8210 maar die was toen al een tijd niet meer leverbaar .

kingfriko

Verwijderd

Topicstarter
t probleem lijkt verholpen te zijn door het buigen vd pinnetjes :)
Pagina: 1