• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Ik ben dus van plan een digicam te kopen. nu heb ik doormiddel van de pricewatch op tweakers deze camera gevonden Aiptek Pocket DV II

Nu kom ik bij dit punt:
True 1.3 mega pixel high resolution CMOS sensor.

Dit houdt dus in de kwaliteit van de foto's. Maar omdat ik hier helemaal geen flauw benut van heb, wat voor kwaliteit ik me hierbij moet voorstellen

Zou iemand hier mij iets over kunnen vertellen, of eventueel een foto van de kwaliteit posten met een 1.3 mega pixel camera.

Informatie over camera
http://www.vtops.com/Our_...t_DV_II/pocket_dv_ii.html

[ Voor 13% gewijzigd door Loadichus op 16-01-2003 17:55 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 20:45

DarkSide

theres no place like ::1

1,3 is leuk voor 800x600 foto's
1024x768 wordt al minder. Zeker als je gaat inzoemen.
Verder is het vooral leuk voor gewoon wat foto's nemen en niet serieus bezig zijn.
Verder hangt de kwaliteit van een foto ook af van de lens en de compressie techniek.
Dus de ene 1.3 MP camera is beter dan de andere.
Zelf vindt ik 1,3 echt te weinig. En zal ik meer opzoek gaan naar een 3,1 of zo.
Maar ik ken je budget niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Loadichus
Ik wil hem niet proffesioneel gaan gebruiken, maar gewoon voor onzinnige foto's als je met vrienden/vriendinnen ergens heen gaat, en deze later op je website je publiceren....

Zou deze camera dan voldoende zijn.... ?

Maar als het niet te veel moeite is, wil graag nog wel eens een foto zien van 1.3 mega pixel camera

Verwijderd

1.3 is in dat geval genoeg zoek voor 1.3 mp fotos effe op de merk fuij hier op de forum was vorig jaar namelijk een toeloop op de fuij camera finepix 1300 in die topic zitten aardig wat fotos

• Loadichus
Jammer genoeg stonden in dit topic niet zo veel foto's, en van pagina 4~5 kwamen er ook andere fuji camera's bij.

Maar ik kan ongeveer uitgaan van deze kwaliteit ??
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/BrandDop2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.hart/bobje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gf.servicez.org/1300/550/foto4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rickh/zooi/robin/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rickh/zooi/robin/3.jpg

want als ik deze kwaliteit haal, ben ik blij genoeg

[ Voor 78% gewijzigd door Loadichus op 16-01-2003 18:43 ]

Verwijderd

Deze foto is niet echt lekker gefocust. Ik kan me herinneren dat je de camera die jij bedoelt alleen dan van een ander merk kreeg als je zoveel geld naar een spaarrekening overstortte of een verzekering afsloot. Uit dat feit is op zich al op te maken dat het niet om een geweldige camera gaat. Maar ik denk wel geschikt voor jou doeleinden.

Die edit kwam iets te laat. Die onderste foto zal je denk ik net wel of net niet halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 18:35 ]

• Loadichus
Hier wou ik de camera gaan bestellen, hier kun je ook voor de optie kiezen, betalen bij levering ...
http://www.foto-video-shop.nl/

Deze foto's heb ik dus uit een ouder fuji topic, ook allemaal 1.3 MP

Verwijderd

1.3 mega pixels is echt wel genoeg waar jij heb voor wilt gebruiken. Ik heb zelf ook een fuji finepix 1300 gehad en was er heel tevreden mee, zeker als je hem gewoon voor wat fun pics om op een website te zetten gaat gebruiken. Voor op een website moet je zowieso niet al te grote foto's hebben, anders is je webspace zo vol of mensen die een lage resolutie op hun pc draaien moeten gaan scrollen om de foto helemaal te zien :)

Verwijderd

DarkSide schreef op 16 januari 2003 @ 17:46:
1,3 is leuk voor 800x600 foto's
1024x768 wordt al minder. Zeker als je gaat inzoemen.
Ehm, 1,3 MP is 1280*1024, dus jouw redenatie ontgaat me volledig.
Zelf vindt ik 1,3 echt te weinig. En zal ik meer opzoek gaan naar een 3,1 of zo.
Maar ik ken je budget niet.
Als hij een 1,3 MP camera wil zal er denk ik geen budget zijn voor een 3,3 MP camera.

Verwijderd

Of hij heeft 3,3 MP niet nodig....

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:27
Wat ik bij die camera wel een beetje raar vind is dat de resolutie 1280x1024 is. Dat is 5:4, vrij vierkant dus (normale foto's zijn meestal 3:2, digitale 4:3).

Voor de rest: kwaliteit en #MPixels zijn niet helemaal lineair afhankelijk. Ik kan me zo voorstellen dat bij dat ding de lens nou niet echt geweldig is. Hoewel dat vooral belangrijk wordt bij hogere resoluties is dat ook bij lagere resoluties belangrijk. Ik zou dus eerst eens achter foto's gemaakt met dat ding proberen te komen en niet er vanuit gaan dat de kwaliteit hetzelfde is als met een Fuji Finepix 1300/1400. Wat ook mist is een flitser (kan ik iig niet terugvinden), dat betekent volgens mij dat het een pure overdag-camera is.

[edit]
Nu pas naar de prijs gekeken (op de website stond $130 dollar, dan zou ik 10 euro meer betalen en een Fuiji A101 ofzo halen), voor 70 euro denk ik dat je moeite zult hebben om een 'echte' camera te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door CubicQ op 16-01-2003 20:39 ]

Verwijderd

Overigens denk ik dat je in de war bent, want de Pocket DV is een krakkemikkig videocamera'tje.
Waarschijnlijk bedoel je deze.:)
Eigenlijk is alles van Aiptek rotzooi, plastic lenzen enzo, maar de prijs/kwaliteit verhouding is wel redelijk.
Je kan beter even kijken naar een Fuji 1300 bijvoorbeeld.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je oet je net verkijken op de megapixels, het licht moet eerst door de lens voordat het op de CCD komt, deze is dus minstens zo belangrijk. Een goedkope CMOS sensor is ook inferieur aan een CCD omdat deze lichtgevoeliger zijn en dus minder ruis hebben.

Ik zou die Aipek camera's links laten liggen en gaan voor een Fuji A101 of Canon Powershot A100, deze hebben ook een flitser.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Loadichus
Bedankt voor advies, ik zal zeker eerst kijken naar die andere camera's .... geld is eigenlijk geen probleem, maar ik heb geen zin om 3.3 MP camera te kopen, die 400 Euro kost, terwijl ik die foto's toch moet verkleinen voor de website ....

- En flitser vind ik eigenlijk wel een eis, en als die andere dat niet heeft, is het bij al afgelopen

[ Voor 20% gewijzigd door Loadichus op 16-01-2003 21:58 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mischien is de Canon Powershot A30 een goede keus, is 1.3Mpixel en lijkt erg op de veel aangeprezen grote broer : Powershot A40 (ik heb hem ook, en hij is geweldig!). Of een Fuji finepix 1300 zoals genoemd. Ook een erg goede cam, maar minder in donker als ik t niet mi heb.

Verwijderd

Een A30 is zeker heel erg goed voor webfotografie. Hij heeft dezelfde (goede) lens als de A40 en kost heel weinig geld.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Over deze heb ik goede verhalen gehoord, de goedkoopste camera van enigszins kwaliteit met flits:

http://www.tech-excel.com.au/products/benqDC1300icon.htm

84 euro

En spaar dan door voor een minimaal 2mpix met zoomlens (die beginnen vanaf 250). Het meeste dat je ertussenin koopt, is eigenlijk zonde van je geld......

De A30 is een totale no-go, voor 50 euro meer heb je de A40. En voor dezelfde prijs heb je hele leuke Nikon-toestelletjes (die wel 2mpix zijn)..... Je kan zeggen, 1mpix is voor mij voldoende, maar je gaat hem echt missen, neem dat maar van mij aan.....

[ Voor 61% gewijzigd door Mark_V op 17-01-2003 12:00 ]

• Loadichus
Thx voor advies, maar na wat speur werk heb ik toch gekozen voor de Fuji Finepix A202 deze is wel wat duurder, maar moet wel wat betere kwaliteit geven. Is ook 2.0MP.

Mede dankzij de tweakers hier, ben ik tot deze keuze gekomen... nu maar hopen dat het een goeie is !
Pagina: 1