Toon posts:

[ADSL] Hoe snel is dit nu precies ? En is het wat voor mij ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe snel is dit nu precies ? En is het wat voor mij ?
Het gaat om deze url: http://www.xs4all.nl/poweradsl/specs.php4.
is dat een beetje snel ?
Bijv. ik download een bestand van een hele snelle server...
Hoeveel KB/MB gaat dat dan ?
7800 KBps ? :? lijkt me onwerkelijk ...
Of is planet advanced sneller ? http://www.planet.nl/adsl/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 17:37 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
dat is 7800 kbit/s, oftewel delen door acht = 975 kb/s topsnelheid

edit:
en haal de laatste punt uit je link

[ Voor 27% gewijzigd door OnTracK op 16-01-2003 17:38 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

7800kbps = 7800 kilo bit per seconde = (delen door acht) 975 kilo byte per seconde = 975 kBps (en die haal je niet, de topsnelheid ligt wat lager, zie www.speedguide.net)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:01

Sport_Life

Solvitur ambulando

OnTracK schreef op 16 januari 2003 @ 17:37:
dat is 7800 kbit/s, oftewel delen door acht = 975 kb/s topsnelheid
Maar je moet ook rekening houden met de server, als die met een adsl lite abotje zit heb je er nog niks aan :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Topicstarter
en gaat het vaak over topsnelheid als je van een server downlaod die bijv. 800 MB upload heeft ?

Verwijderd

Topicstarter
eMAeRCe schreef op 16 January 2003 @ 17:38:
[...]

Maar je moet ook rekening houden met de server, als die met een adsl lite abotje zit heb je er nog niks aan :P
huh ?
PS ik snap van die SpeedGuide niets |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 17:41 ]

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Die heeft dan weer veels te weinig upload om jou met 900kb/s te laten downloaden.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Als je met een Ferrari over een zandweggetje rijdt (= een langzame site bezoekt), dan haal je nooit de maximale snelheid die mogelijk is met zo'n auto.

Verwijderd

MBit weer... dat is dus 100 mbit upload... dat is vrij snel :) maar dat haal je in de top toestanden.. dus kweetnie..
Ik heb het id dat kabel internet altijd nog beter en sneller is :P Ik heb Chello, en afgezien van haar service, bevalt me het internet zelf goed.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 17:40:

Ik heb het id dat kabel internet altijd nog beter en sneller is :P
Tuurlijk , jij wel ;) :D

Verwijderd

Topicstarter
maar wat is dan een altenatief ? nog sneller dus }) me vader is in een goede bui :P

Verwijderd

Waarom zou je BBNed nemen o.i.d.
Ik zit er dan wel op, maar als je downloader bent (en dus veel ftp's leegript) dan heb je _zeker_ genoeg aan de 1536 kbit van planet, die ook nog is wat stabieler is ;) .

Hoewel het natuurlijk wel aantrekkelijk is om zoon "snelle" verbinding thuis te hebben, denk ik dat je meer dan genoeg hebt met 2 mbit thuis, nogmaals, het is alleen aantrekkelijk als je grote files van supersnelle server afhaald, als je grote files van een supersnelle server afhaald, alleen is die druk bezet, dan heb je der nog niks aan.

Ik zou dus lekker ADSL houden, eventueel BBNed, maar 8 mbit... is het geld in mijn ogen niet waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 17:50 . Reden: Paar internet providers met BBNed toegevoegd. ]

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 08:22
Het ligt er maar net aan wat jij wil? Trek jij iedere de laatste films / games van het Net dan is een 7800Kbs ofwel 975 KByte verbinding wel erg verleidelijk mocht je het geld er voor over hebben. Ofwel complete Linux Distributes etc... over het algemeen zal je die snelheid niet halen maar 800KByte moet toch wel lukken van snelle FTP servers of sites zoals Tucows.com

Planet is inderdaad trager zo rond de 200KByte Max maar als jij alleen iedere dag het internet op zoek bent naar informatie dan kan je daar perfect mee volstaan zelfs een basic abbonnement volstaat.

En anders heb je misschien nog de keuze voor kabelinternet van @home welke op ong. 475KByte max zit maar wel ong. de helft in prijs alleen is 100/300 een meer relevante snelheid (uit eigen ervaring)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 17:44:
maar wat is dan een altenatief ? nog sneller dus }) me vader is in een goede bui :P
sneller dan die 8mbit....dat wordt vrijwel zeker een huurlijn...snelste kabelinternet in nederland is @home voor zover ik weet, die 3,8 mbit levert.. :)

maar 8mbit is gewoon flink snel hoor, zal uitkomen op een 800kb/s als max ongeveer, hangt helemaal af of jij als buren de telefooncentrale hebt of dat je er 2km vandaan woont.

als je snel internet wilt, dan zou ik zeker bbned nemen met hun 8mbit :)

en als provider lijkt cistron me een leuke, en demon :)

eweka zijn veel klachten over te vinden, en de rest zijn de wat kleinere providertjes...tweakdsl, truedsl, concepts adsl...dat soort dingen, kan goed gaan, kan fout gaan....tweakdsl is wel goed bezig atm geloof ik, de rest durf ik het niet van te zeggen :)

[edit]
En anders heb je misschien nog de keuze voor kabelinternet van @home welke op ong. 475KByte max zit maar wel ong. de helft in prijs alleen is 100/300 een meer relevante snelheid (uit eigen ervaring)
mja, als je een strakke ping en een goeie verbinding zonder storingen, of iig weinig, dan zou ik voor adsl gaan...wil je wat goedkopers en mag het af en toe plat liggen, en is een lekkere ping geen vereiste, is kabelinternet beter.
al kan het goed tegenvallen, de snelheid is echt per regio anders....en max 3.8 mbit bij @home :)

[ Voor 24% gewijzigd door veldmuis op 16-01-2003 18:14 ]

Verwijderd

Eweka (waar ik nu ook opzit) zijn inderdaad wat klachten over, hoewel ik verwacht dat het binnen een aantal weken weer (net als voorheen!) lekker stabiel is.

Ik ben er (als het up is) zeker tevreden over.

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar waar heb je eigenlijk dan een hele snelle upload ?
Pagina: 1