Toon posts:

Geen netwerkconnectie pc <--> laptop sinds ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 'n maand ofzo een ADSL verbinding via MXStream van Tiscali.
De ADSL modem is gekoppeld via een USB aansluiting.

Vroeger kreeg ik het zonder problemen voor elkaar om via mijn ethernetkaart in PC connectie te krijgen via crosscable met mijn laptop.
IP adres 192.168.0.1 bij PC en .2 bij laptop met subnetmask 255.255.255.0 (standaardsettings dus)

Sinds dat ik ADSL heb krijg ik het niet meer voor elkaar om met mijn laptop connectie te maken met mijn pc. Hij ziet hem niet ook niet als ik hem ping. Ik draai op beide PC's Win98 2e editie.

Kent iemand dit probleem en weet misschien iemand een oplossing. Ben hier nl. al een tijdje mee aan het stoeien en kom er niet aan uit.

Ik hoef met mijn laptop niet het internet ofzo op te kunnen, alleen maar gegevens overzenden.

Heb tevens ook Netbeui geprobeerd en ook hiermee niet voor elkaar gekregen.

Als ik IPconfig op mijn PC doe krijg ik devolgende gegevens (als ik op I-net zit):

0 Ethernet adapter :
Ip-adres...................: 195.241.x.x
Subnetmasker..........: 255.255.255.0
Standaardgateway....: 195.241.x.x (zelfde als Ip-adres)

Nergens staat mijn adres 192.168.0.1 welke ik bij mijn TCP/IP adapter heb ingevuld heb deze tevens ook als standaard gezet bij advanced instellingen, maar ook dit mocht niet baten.
Lampjes branden tevens aan beiden kanten groen, wat zou moeten betekenen volgens mij dat netwerkkaarten goed zijn.

Help!!! en alvast bedankt voor reacties!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:21
meerdere kabels getest?

Verwijderd

Zijn de drivers voor de kaart wel goed geinstalleerd ?
Als ie al niet te vinden in de ipconfig ...

Verwijderd

Die ethernet adapter is je NIC, dus ik
zou je ip's nog maar even nakijken

Verwijderd

Topicstarter
Heb net 'n andere kabel geprobeerd, helaas heeft dit ook niets verholpen.

Als ik winipcfg doe krijg ik alleen maar mijn PPP adapter te zien, niet mijn netwerkkaart???
Terwijl als ik via netwerkproperties kijk, zegt hij dat mijn netwerkkaart functioneerd en hier staan alle IP's goed.
Doe ik een ipconfig als ik niet op het internet zit krijg ik bij IP adres 0.0.0.0. te zien???
Ik heb helaas niet zoveel netwerkkennis, dus als men ideeen heeft?

Verwijderd

Misschien beetje stom marreuh.. staat je lan verbinding wel ingeschakeld?

Verwijderd

Vaak hebben die routers een gateway 192.168.0.1, dus dan werkt een van je pc´s niet (laptop dus). Zorg dat je 192.168.0.11 en 192.168.0.12 neemt ofzo, dan weet je iig zeker dat je geen problemen krijgt met de gateway.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
doe eens ipconfig /all ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1