TFT-scherm geplaats: beeld omgekeerd! :( Wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 889 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Een kennis van mij heeft een aantal TFT-schermpjes in een muur ingebouwd. Je zult het niet geloven: maar toen hij er een film op wilde draaien was het beeld omgekeerd: ondersteboven dus!!!!! Foutje...... ;) ;)

Het is teveel werk & te gevaarlijk voor beschadigingen om de schermpjes weer uit de muur te halen.

Zou er een oplossing zijn d.m.v. een extern kastje waardoor je het beeld weer kunt omkeren??? :?

Alvast bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Is het alleen bij film kijken?

Het wil hier ook wel eens gebeuren bij het kijken van een divxje in media player ofzo, dat het beeld op z'n kop is.
Probleem is dan verholpen door met een andere player te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-04 20:52
In Bsplayer kan je het beeld heel eenvoudig omdraaien :)
Zit in de preferences geloof ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39712

lijkt me toch niet zo moeilijk of dit softwarematig op te lossen. Samsung levert bij sommige schermen Pivot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Volgens mij kan je met nview instellen dat ie je beeld op de kop zet, ff kijken hoor :)

edit:
Als je een nVidia kaart heb kan je het hier instellen:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=44411

[ Voor 45% gewijzigd door sdomburg op 16-01-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55

Nakebod

Nope.

Als het alleen bij films is, kan idd met bsplayer, als heel windows is, met nview (Nrotate) dan kan je het software matig oplossen.
Maar denk dat et alleen films is, anders ben je niet erg slim bezig als je je scherm op ze kop gaat inbouwen (Ziet toch wel waar knoppen e.d. zitten)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:38

Hu9o

Schokkend

In windows XP zit (bij de nieuwste detonators) de optie om het beeld 90 180 270 graden te draaien. Dan is alles dus weer goed :Y)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Hu9o schreef op 16 januari 2003 @ 17:13:
In windows XP zit (bij de nieuwste detonators) de optie om het beeld 90 180 270 graden te draaien. Dan is alles dus weer goed :Y)
Met alle Radeon kaarten kan dit ook met de nieuwere drivers.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
Het is jammer maar volgens mij gebruikt hij geen pv maar een standalone DVD-speler....... :) Misschien moet ik hem maar adviseren om er een pc met tv-out op aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72841

gewoon software matig met nrotate of op wat voor kaart draaien die schermpjes?, volgens mij is er niets om het hardware matig om te draaien [behalve dan de schermen om te draaien, wat je niet wilt] , en als laatste, sorry maar ik kan het echt niet laten , pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 08:34
Even offt topic maar heb je geen foto's van die situatie, lijkt me erg geil namelijk om 6 TFT's in me muur te bouwen en dan filmpje kijken, CS-en, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
Had ik maar pics! :+

Ik weet het nu zeker: hij gebruikt géén pc maar een standalone DVD-speler.......

Zou er een extern kastje bestaan die tussen de speler & TFT-schermpjes geplaatst wordt zodat het scherm alsnog omgedraaid wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Lektro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 21:53
Zou je dat niet kunnen oplossen door enkele draden te wisselen in de kabel (in de scart-aansluiting) die de dvd met het scherm verbindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
Dat vraag ik mij ook af! Ik denk overigens dat hij RCA (tulp) stekkers gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Vergeet het maar :+ afaik gaat dit niet werken zonder hardwarewijzigingen in de flatpanel zelf, dus dat wordt of toch loshalen, of via een PC-met-framegrabbertje kijken :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71527

denk da het toch uit de muur breken wordt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 71527 op 16-01-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:38

Hu9o

Schokkend

Oh hee, draai gewoon de dvd speler om! Dan is alles weer goed :+

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:25

GaMeOvEr

Is een hork.

:D

Mag ik zeggen dat dit op zich best wel heel dom is? Situatie finalizen zonder eerst getest te hebben?

:D

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42

Boss

+1 Overgewaardeerd

ER zijn volgens mij wel kastjes voor te koop, die ze ook voor video walls gebruiken enzo. Die zitten vol met mogelijkheden, bijv. om het beeld uit te rekken over alle schermen etc. etc. Die dingen kosten echter enige duizenden euro's. Dan kan je beter de boel opnieuw inbouwen.

Bekijk het ook even signaal-technisch:
Er wordt af en toe een puls gegeven die meld dat er een nieuwe scherm-opbouw moet beginnen, dus bovenin. En dan regel voor regel het beeld eronder (gaat eigenlijk in 2x). En dan weer een puls dat er een nieuw beeldje komt.

Dat kan je niet zomaar omdraaien zonder dure hardware!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Wat je hebt ingebouwd kun je er toch wel weer uithalen? Gewoon beschermende folie over de schermen plakken, zodat die niet beschadigen.

Altijd leuk stuurman spelen vanaf de wal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als ik hem was zou ik de schermpjes er toch weer vanaf halen en omdraaien. Je wil toch niet het risico op kwaliteitsverlies lopen door het beeld om te keren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
sdomburg schreef op 16 januari 2003 @ 17:11:
Volgens mij kan je met nview instellen dat ie je beeld op de kop zet, ff kijken hoor :)

edit:
Als je een nVidia kaart heb kan je het hier instellen:
[afbeelding]
Werkt die Nvidia-software alleen onder Windows XP?

Het idee is namelijk om een 2e videokaart in een pc te stoppen en zo beeld naar de TFT-schermpjes te sturen. Ik weet alleen niet welk OS hij draait.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 17:19

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

hehehe, idd niet erg slim. maar goed, hebben jullie dat zelf ingebouwd? Of laten doen? In het laatste geval is er dus geen vuiltje aan de lucht; gewoon opnieuw laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
UPDATE:

Ik heb nu een pc met WinXP met daarin 2 Nvidia GF2 MX400 videokaarten met TV-out: 1 x AGP en 1 X PCI. Nu wil ik via de PCI-kaart DVD-films fullscreen via de video-out op die TFT-monitoren afspelen.

Dit is mij alleen nog niet gelukt! :( Ik heb de laatste drivers bij Nvidia gedownload en ik krijg op beide schermen een Windows-beeld. Alleen wanneer ik een DVD-film afspeel krijg ik hem wel full-screen of in een venster op de hoofd-videokaart, maar wanneer ik het beeld versleep naar de 2e videokaart dan heb ik geen beeld: alleen een zwart venster..... :(

Wat kan ik hieraan doen? :? Ik heb het zowel met een monitor als een TV-scherm op de 2e videokaart geprobeerd.....

[ Voor 5% gewijzigd door Gash op 23-01-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 08:56

esf

Misschien moet je de monitor op de 2e videokaart als primaire monitor instellen. Ik heb het ook gehad met een huisgenoot. Die wilde een DVD afspelen via video-out, maar dat ging niet toen hij hem als secundaire monitor had ingesteld. Volgens mij zit in Windows een beveiliging ingebouwd zodat je geen DVD naar een secundaire videokaart kan sturen ivm. kopieren...

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
Zou dat echt zo zijn? Lijkt me behoorlijk vervelend. De PCI-videokaart MOET namelijk fullscreen die DVD's via de video-out afspelen.
Zou het nut hebben om de PCI-videokaart in het bios als primaire kaart in te stellen? :?
De situatie zou dan zou zijn:

- Primaire videokaart: de PCI-kaart met via de TV-out fullscreen DVD's naar de TVT-schermpjes
- Secundaire videokaart: de AGP-kaart met daarop een normale monitor voor de windows-desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Misschien een stoel aan het plafond met een paar tubetjes pattex? :D

[ Voor 3% gewijzigd door lordofthelints op 23-01-2003 22:27 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
Een nuttige tip of advies zou ook heel welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik heb verhalen gehoord van mensen hier die het probleem hebben dat films op de kop worden afgespeelt
misschien moet je die problemen wel veroorzaken :D :+

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 24-01-2003 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
als je alleen zwart beeld krijgt op de tweede monitor moet je ergens iets instellen met een 'volledig scherm apparaat'. Ik kan het nu niet opzoeken omdat ik nu geen tv aan mn comp heb hangen, maar toen ik dat een tijdje geleden wel had werkte dit.
Je krijgt dan normaal gesproken een zwart beeld, maar zodra je full screen doet geeft hij hem goed weer. Probeer maar eens even in die nview instellingen te rommelen, dan kom je het wel tegen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 08:56

esf

Gash schreef op 23 januari 2003 @ 20:14:
Zou dat echt zo zijn? Lijkt me behoorlijk vervelend. De PCI-videokaart MOET namelijk fullscreen die DVD's via de video-out afspelen.
Zou het nut hebben om de PCI-videokaart in het bios als primaire kaart in te stellen? :?
De situatie zou dan zou zijn:

- Primaire videokaart: de PCI-kaart met via de TV-out fullscreen DVD's naar de TVT-schermpjes
- Secundaire videokaart: de AGP-kaart met daarop een normale monitor voor de windows-desktop
In Windows kan je toch ook gewoon instellen welke monitor je primaire monitor moet zijn? Dat lijkt me gemakkelijker dan het in je BIOS aanpassen. Ik heb zelf geen dual-videokaart, dus ik weet niet zo uit mijn hoofd hoe het zou moeten, maar je moet in ieder geval naar instellingen v/h beeldscherm, dan naar tabblad instellingen en dan geavanceerd. Daar zou het tussen moeten staan.

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76660

In de settings van recente detonator drivers, kun je dit instellen bij overlay-settings, om zo je secundaire monitor fullscreen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72893

check
Pagina: 1