[OC] Athlon TB overklok schema

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Athlon 900 en een PC-Chips mobo. Nu wilde ik deze gaan overkloken. Maar dit kan niet op dat moederbord en er is waarschijnlijk ook geen OC-bios voor dat ding beschikbaar. Dus ff wat aan de bruggetjes rommelen.

Nu heb ik wat schemas gevonden waar ik de voltage en de Multiplier aan kan passen door wat streepjes te zetten op de L7 (voltage) en L6 (multiplier) bruggetjes. De voltage zettings pakt die wel maar de MP zettings niet.

Weet iemand of ik ook nog wat moet doen met de L2 t/m L5 bruggetjes? De L1 Bruggetjes zijn gewoon open kan toch nergens op mijn mobo dat wijzigen. Of moeten de L1 bruggen ook dicht zijn voor als ik de L6 bruggen wijzig?

Greetz Roman

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

ik denk idd dat die L1's dicht moeten voordat je je MP in kan stellen :)

Gregor van Egdom Krekr

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

ik zou eens op deze pagina gaan kijken.
Als je daar in de "workshops" kijkt zie je als het goed is een "interactive painting guide" voor zowel de Athlon TB,Duron,XP en Tbred staan.
Alleen weet ik dus niet echt of je nou een ThunderBird hebt of een slot a Athlon classic. ;)

edit:

|:( stom ik kijk nu pas echt goed naar het topic. |:(

[ Voor 15% gewijzigd door _Droopy op 16-01-2003 17:04 . Reden: fahtjeh ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Kr3Kr schreef op 16 January 2003 @ 16:58:
Gedaan helpt nix.
_Droopy schreef op 16 January 2003 @ 17:02:
ik zou eens op deze pagina gaan kijken.
Als je daar in de "workshops" kijkt zie je als het goed is een "interactive painting guide" voor zowel de Athlon TB,Duron,XP en Tbred staan.
Kijk eens aan. Ik moet dus nog wat met de L3 en L4 Bruggen doen. Ohjee dat wordt dan toch ff met de standymes werken...

Heb ook geprobeerd de voltage op 1.85 volt te zetten en dan de FSB op 133 (=1200) maar hij blijft dan booten op 900... zal wel aan het mobo liggen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Roman op 16-01-2003 18:05 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Zou het kunnen dat de cpu zoals de XP gelockt is op een bepaalde FSB? Lees net op tweakers.net dat de XP niet op 400mhz wil, zou dat hier ook het geval zijn. Want er zijn nog de L2 en de L5 bruggen over.

Verwijderd

Roman schreef op 16 January 2003 @ 19:02:
Zou het kunnen dat de cpu zoals de XP gelockt is op een bepaalde FSB? Lees net op tweakers.net dat de XP niet op 400mhz wil, zou dat hier ook het geval zijn. Want er zijn nog de L2 en de L5 bruggen over.
over die XP zooi gesproken.. geld dat ook voor een XP2000 Pal core?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kr3Kr schreef op 16 January 2003 @ 16:58:
* Glashelder denkt dat je beter iets zeker kan weten voor je zo iets doet, een Athlon is zo gesloopt

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Het lukt mij niet om bruggetjes te verbreken. Er staat op die site gebruik een heel scherp mesje, een dremel o.i.d. Heb dus van Lab een scherp mesje gehaald, maar die bruggetje blijke erg diep te zijn. Zo diep dat ik ze niet door krijg. En ik weet nou niet of ik het met een drempel zou doen. Ook wegens het magnetische veld van die dremel en ik weet niet og ik een zo kleine kop heb (voor de dremel dan).

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 13:39
FSB lock denk ik niet hoor , zelf heb ik een thunderbird 700 ( 100fsb*7 ) en die draait nu in men asus A7V333 op 166 fsb; ddr 333; met multiplier op de laagste stand, nu @833. Mijn cpu is blijkbaar wel unlocked, default. Waarschijnlijk daar het 1 van de aller1ste Thunderbirds was. Morgen duw ik er een 1800+ in, b core van week 51 ofzo , ik zal dan men oude Athlon 700 eens inscannen, zodat je mijn unlockte cpu eens kan bestuderen, misschien helpt het je de jouwe te unlocken en te vergelijken...

Mijn Specs

Verwijderd

Roman schreef op 17 januari 2003 @ 11:39:
Het lukt mij niet om bruggetjes te verbreken. Er staat op die site gebruik een heel scherp mesje, een dremel o.i.d. Heb dus van Lab een scherp mesje gehaald, maar die bruggetje blijke erg diep te zijn. Zo diep dat ik ze niet door krijg. En ik weet nou niet of ik het met een drempel zou doen. Ook wegens het magnetische veld van die dremel en ik weet niet og ik een zo kleine kop heb (voor de dremel dan).

Ik heb eventueel wel kleine hardstalen of diamantfreesjes voor je (tandartsspul). Mail maar.

Voor de rest is dit meer een Google vraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.