mandrake in de problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:07

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Topicstarter
Ik lees net het volgende op webwereld:
Mandrake vraagt uitstel van betaling aan
Naar nu pas bekend is geworden heeft MandrakeSoft al op
maandag uitstel van betaling aangevraagd in Frankrijk.
http://www.webwereld.nl/nav/nb?13796
Dat is toch wel erg jammer, ik gebruik zelf dan wel gentoo tegenwoordig.
Maar ik ben wel begonnen met mandrake.
En vind het nog steeds een mooie distro, perfect concurrent naast red hat.
Ook omdat ze veel dingen zelf extra ontwikkelen

If it bleeds, it can be killed!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Dit topic gaat dicht, omdat GoT geen nieuws-site is (zie trouwens ook de discussie op de Frontpage!), en je openingspost verder geen aanleiding tot discussie of een vraag o.i.d. bevat.

Om samen te vatten wat o.a. op Slashdot, op de FP en nog wel op andere nieuwssites stond:

De distributie Mandrake zal zeker niet ophouden te bestaan. Naar zeer grote waarschijnlijkheid ook het bedrijf Mandrake-soft niet. De uitstel van betaling die ze hebben aangevraagd is bedoeld om schuldeisers te kunnen dwingen genoegen te nemen met minder geld dan waar ze recht op hebben (ze moeten wel, want bij een faillisement krijgen ze nog minder). Daarna start het bedrijf door. De situatie schijnt m.n. te zijn ontstaan door contracten met dot-com bedrijfjes die nu inmiddels failliet zijn en dus hun verplichtingen jegens Mandrake-soft niet konden nakomen. Nadat dat gezeik is afgehandeld gaat Mandrake-soft hopelijk gewoon verder als altijd.

Het is dus niet zo dat de situatie structureel bagger is - de omzet stijgt, terwijl ze hun kosten weten te drukken. Als ze zich hier doorheen weten te slepen, ziet de toekomst er dus heel niet zo beroerd uit als het nu lijkt.

Zie verder de thread hierover op slashdot, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Wilke op 16-01-2003 16:51 ]

Dit topic is gesloten.