Toon posts:

Dvd's via de computer op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een nieuwe cd-rom speler kopen, dus nu denk ik erover om een dvd-speler te kopen en kabels om zo op mijn tv te kunnen kijken. Ik heb een nvidia geforce 2 mx/mx 400. Is deze kaart goed genoeg om dvd's op tv te kunnen bekijken? Ook vraag ik me af of hier tv-out op zit. Ik kan het nl nergens vinden. Op de computer zelf zit wel een uitgang waar SV/out naast staat. Is dit wat? Hoop dat iemand me kan helpen. BVD Mark

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Check je boekje als je tv-out hebt zo ja kan ej dvds kijken op je tv met de juiste kabels.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik nooit een boekje gekregen. Dus daar kan ik het niet in opzoeken

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:18

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

wat vat je onder goed, genoeg?, je hebt zoizo nooit zo mooi beeld op een dvd-rom speler in je PC dan een dvd speler. tenminste dat is mijn ervaring, en het beeld versturen naar een tv via je kaartje zal niet veel aan die kwaliteit verprutsen, het zal netjes te bekijken zijn, maar ff een vraag waarom wil je dat? heb je een breedbeeld op je kamer dan?, ik kijk DVD gewoon met mn monitor en als ik tv wil kijken dan zijn er altijd nog van die pctv kaartjes

Verwijderd

Topicstarter
Met "goed genoeg" bedoelde ik of mijn kaart geschikt is om de dvd te draaien op mijn computer en hem dan te bekijken op de tv. Ik wil dit omdat ik liever naar de tv kijk dan naar mijn monitor en ik geen bank voor mijn computer heb staan :P. Maar ik wil dus eigenlijk alleen weten of de nvidia geforce 2 mx/mx 400 geschikt is om dvd's op de tv te kijken.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 06:51
Als je TV-out op de kaart hebt zitten, kan het probleemloos. (Armageddon_2k) De kwaliteit is ook goed hoor! Gebruik een programma als TVTOOL om je beeld te verplaatsen, dat werkt perfect!

- hardware always changes.. -

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

waarom zou een gf2 mx dat niet kunnen.
heeft toch niks met de kaart te maken ?
tenminste ik gebruik een tnt2-vanta voor tv-uit, en dat werkt al goed

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Of je TV out op je kaartje hebt kunnen wij je niet echt mee helpen dat moet je toch echt zelf bekijken. Als er naast je monitor kabel nog een ronde uitgang zit, danwel een gele, danwel een PS2-achtige heb je TV-out

voor de rest: De grote tv-out FAQ

specs

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

SV/out is waarschijnlijk SuperVideo-out en daarmee kan je ook je computer op je tv aansluiten. Het is alleen wat duurder dan gewoon coax. Ik heb dit ook en was volgens mij iets van 25 - 30 euro kwijt voor een 5 meter sv-kabel en een sv-> scart converter. Bij Conrad, waar ik het heb gekocht, zeiden ze dat het niet ging werken, maar het werkt prima :)

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb hetzelfde: een GF2 MX400, met TV OUT aangesloten op mijn TV (kabels onder de plint weggewerkt). Als je zowel audio als video door 1 kabel gaat duwen, zorg dan dat je geen overspraak krijgt, anders krijg je interferentie door het beeld bij veel geluid. Ik heb bij mij alles via een UTP kabel gedaan, stekkers erafgeknipt, en contra-tulpstekkers er aan gesoldeerd, was wel even uitzoeken welke aderparen geen overspraak genereerden, maar het werkt nu als een trein :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Het is echter wel zo dat als je DVD via je tv-out kijkt, je nooit zulk mooi beeld kan krijgen als van een reguliere speler. Als je via je TV-Out kijkt is het namelijk zo dat je dvd softwarematig wordt afgespeeld met bijvoorbeeld PowerDVD, bovendien is een TV-Out nooit erg strak beeld, goed genoeg voor DivX maar voor DVD :?

Ik heb hier zelf een Hollywood+ MPEG-kaart in mijn pc zitten die de DVD hardwarematig afspeelt via een s-vhs aansluiting op mijn tv. Dit is wel het prachtige beeld waar DVD voor bedoeld is.

Tegenwoordig is er ook een nieuwe versie van de Hollywood+ verkrijgbaar die zelfs DivX hardwarematig kan afspelen, die is helemaal :9

Verwijderd

Topicstarter
twopack schreef op 16 January 2003 @ 16:57:
Of je TV out op je kaartje hebt kunnen wij je niet echt mee helpen dat moet je toch echt zelf bekijken. Als er naast je monitor kabel nog een ronde uitgang zit, danwel een gele, danwel een PS2-achtige heb je TV-out

voor de rest: De grote tv-out FAQ
Naast mijn monitorkabel zit idd een ronde uitgang. Maar dit is dus ook die uitgang waar sv/out naast staat

Verwijderd

Topicstarter
esf schreef op 16 January 2003 @ 16:59:
SV/out is waarschijnlijk SuperVideo-out en daarmee kan je ook je computer op je tv aansluiten. Het is alleen wat duurder dan gewoon coax. Ik heb dit ook en was volgens mij iets van 25 - 30 euro kwijt voor een 5 meter sv-kabel en een sv-> scart converter. Bij Conrad, waar ik het heb gekocht, zeiden ze dat het niet ging werken, maar het werkt prima :)
Dus ik moet dan een sv-kabel kopen die in mijn tv -out stoppen. Maar ik heb op de tv geen sv/out ofzo, aleen scart. Is die sv-> scart converter een kabel die je dan op die sv-kabel aansluit en hem dan op je tv?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 17:19:
[...]

Dus ik moet dan een sv-kabel kopen die in mijn tv -out stoppen. Maar ik heb op de tv geen sv/out ofzo, aleen scart. Is die sv-> scart converter een kabel die je dan op die sv-kabel aansluit en hem dan op je tv?
Heb je al op dat linkje geklikt dat ik gepost heb? :?

specs

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

ik heb een tnt2-ultra met tv-out. Dat werkt perfect op m'n 82cm breeeeedbeeldtv.
tv-tool heb je in principe niet nodig, met de detonator-drivers knal je 'm gewoon naar je tv.
Wel aan te raden is naast de bank een tafeltje met draadloze muis :-P
dan kan je ook door de menu's heen knallen :-)

in de winter is het kouder als buiten

Verwijderd

ik heb net nog een deel van de discovery of heven zitten kijken via mijn geforce 2 mx 400 kaart en mijn accer dvd. en ik heb gewoon de standaart detonetor drivers en dat werkt perfect. ik heb hem composiet aangesloten omdat mijn tv geen svhs heeft en zo`n blokje nog wel eens wat probelmen oplevert bij sommige tv`s.

Verwijderd

Wat kun je het beste gebruiken als je geen tv out hebt?

Ik heb zo'n apparaat van Trust en van Target gezien, een zogenaamde Televiewer.

Heeft iemand daar ervaring mee?

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 16:02
Persoonlijk denk ik dat je beter een kaartje erbij kan kopen dan.
Een agp kaartje, of als je die niet wilt vervangen een mpeg2 kaart of een pci videokaartje, is een vrij goedkope oplossing :)
Zo'n mpeg2 kaart is vooral handig als je niet zo'n snelle pc hebt omdat ie dvd's hardwarematig decodeert :)

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 17:03:
Het is echter wel zo dat als je DVD via je tv-out kijkt, je nooit zulk mooi beeld kan krijgen als van een reguliere speler. Als je via je TV-Out kijkt is het namelijk zo dat je dvd softwarematig wordt afgespeeld met bijvoorbeeld PowerDVD, bovendien is een TV-Out nooit erg strak beeld, goed genoeg voor DivX maar voor DVD :?

Ik heb hier zelf een Hollywood+ MPEG-kaart in mijn pc zitten die de DVD hardwarematig afspeelt via een s-vhs aansluiting op mijn tv. Dit is wel het prachtige beeld waar DVD voor bedoeld is.

Tegenwoordig is er ook een nieuwe versie van de Hollywood+ verkrijgbaar die zelfs DivX hardwarematig kan afspelen, die is helemaal :9
Met een PC met TV-OUT kun je wel degelijk even goed beeld krijgen als met een reguliere DVD speler. Vooral als een ATI of Matrox kaart neemt. Met een goede setup is de kwaliteit dan waarschijnlijk beter als van de middenklasse DVD spelers.

P.S. De Hollywood+ met DIV-X ondersteuning is helemaal niet :9 , omdat deze geen XVID en DIV-X 3.x ondersteund, terwijl deze codecs het meest gebuikt worden.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.