Toon posts:

Citrix en serverdrives

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb citrix op een (bestaand) netwerk geinstalleerd.

Netjes de desktop gepublished e.d. maar als ik bijvoorbeeld word open en ik wil een bestand opslaan dan kan ik deze ook in de c-root van de citrix server opslaan...

Dat wil ik eigenlijk niet :) Ik weet wel dat als je Feature Release 2 geselecteerd heb staan dat je de policies makkelijk aan kan passen dat de gebruikers dit niet zien, echter, ik heb geen licentie om feature Release 2 te mogen gebruiken..

Is er een andere manier waarop dit opgelost kan worden?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Policy van Windows2000 gebruiken om je serverdrives te hiden?

Verwijderd

Topicstarter
jah zover was ik ook wel om de poledit te gaan gebruiken... Echter, er zijn een aantal mappen die ik wel wil gebruiken voor opslag.

en het moet niet voor de admiin gelden en dat gebeurt wel als ik de policy aan ga passen.... (of doe ik het dan zwaar verkeerd :) en zo ja, leg dan eens uit hoe dat wel moet?)

• elevator
  • Niet online

elevator

Je klinkt ofdat je niet veel ervaring hebt hiermee. Mag ik je aanraden best wel voorzichtig te zijn met deze omgeving. Een Citrix server herbergt meestal vrij veel mensen - als je daar iets mis op doet, heeft dat gevolgen voor veel mensen.

Wat voor domain heb je, een NT4 of 2000 domain? Je Citrix server draait W2k denk ik?

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 16-01-2003 16:55 . Reden: oops ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 16:46:
jah zover was ik ook wel om de poledit te gaan gebruiken... Echter, er zijn een aantal mappen die ik wel wil gebruiken voor opslag.

en het moet niet voor de admiin gelden en dat gebeurt wel als ik de policy aan ga passen.... (of doe ik het dan zwaar verkeerd :) en zo ja, leg dan eens uit hoe dat wel moet?)
de administrator moet gewoon niet in de OU zitten waar je die policy op aanzet... dan heb je er geen last van

en het zal om een w2000 citrix doos gaan? (feature release 2 is er niet voor XP 1.0 for windows terminal server namelijk...) wel voor w2k met xp 1.0

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 16-01-2003 16:52 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 16 January 2003 @ 16:48:
Je klinkt ofdat je niet veel ervaring hebt hiermee. Mag ik je aanraden best wel voorzichtig te zijn met deze omgeving. Een Citrix server herbergt meestal vrij veel mensen - als je daar iets mis op doet, heeft dat gevolgen voor veel mensen.

Wat voor domain heb je, een NT4 of 2000 domain? Je Citrix server draait NT4 denk ik?
Boy you got that right :)

Ik weet wat voor gevolgen dat kan hebben daarom ben ik juist extra voorzichtig met het uitvoeren met wat er hier neergezet wordt :)

Het is een NT4 netwerk (bestaand) daar komt een Citrix server bij met Win2k.
zwelgje schreef op 16 January 2003 @ 16:49:
[...]

de administrator moet gewoon niet in de OU zitten waar je die policy op aanzet... dan heb je er geen last van
Is de OU ook van belang als de DC een NT bak is en dus geen AD heeft (<- whoa, afkortingen rocken :P)

• elevator
  • Niet online

elevator

Afhankelijk van het aantal Citrix servers wat je hebt, zou je een domain policy (poledit) kunnen maken en deze laten repliceren. Om te voorkomen dat deze policy dan ook op niet-Citrix servers toegepast worden, zal je dit moeten aanpassen, je kan hier lezen hoe dat moet.

Als het maar 1 Citrix server is, zou je ook een local policy kunnen gebruiken.

Bovenstaande urls zal je zelf eventjes bij elkaar moeten plakken :)

[ Voor 9% gewijzigd door elevator op 16-01-2003 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 16 januari 2003 @ 16:59:

Bovenstaande urls zal je zelf eventjes bij elkaar moeten plakken :)
hehe, had ik zelf ook kunnen bedenken :)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Normaal geproken pas je de driveletters ook aan zodat de clientdrives ook in de Citrix sessie de vertrouwde driveletters kunnen gebruiken.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
seq_uence schreef op 16 januari 2003 @ 19:32:
Normaal geproken pas je de driveletters ook aan zodat de clientdrives ook in de Citrix sessie de vertrouwde driveletters kunnen gebruiken.
ja maar dan zou de topicstarter dus zijn citrixomgeving moeten herinstalleren...

(remap server drivers kan alleen tijdens installatie)

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Niet online

elevator

Bovendien zou ik het remappen van driveletters alleen doen als dit niet anders kan. Het is een ingrijpende operatie op je server, en als je dat niet hoeft te doen, zou ik het zeker achterwege laten.

• seq_uence
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 16:46:

Mappen voor opslag zou ik niet op de system partitie zetten.
Beste oplossing lijkt me het hidden zetten van de drives en zorgen dat in ieder geval op de system32 directory alleen RX rechten staan voor gebruikers.

edit:
Je kunt een policy gewoon voor een bepaalde groep maken, dus de admin heeft daar geen last van toch ?

[ Voor 9% gewijzigd door seq_uence op 17-01-2003 08:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
seq_uence schreef op 17 januari 2003 @ 08:03:
[...]

Mappen voor opslag zou ik niet op de system partitie zetten.
Beste oplossing lijkt me het hidden zetten van de drives en zorgen dat in ieder geval op de system32 directory alleen RX rechten staan voor gebruikers.

edit:

Je kunt een policy gewoon voor een bepaalde groep maken, dus de admin heeft daar geen last van toch ?
De mappen voor opslag komen ook niet op de system partitie maar op een data partitie.

Ik zal me idd eens goed gaan verdiepen in het gebruik van PolEdit. thnx

Verwijderd

seq_uence schreef op 17 January 2003 @ 08:03:
Was dat niet al standaard, als je TS in win2k mode activeerde ipv tse compatible mode (iedereen poweruser :) )?

• seq_uence
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 22:05:
[...]

Was dat niet al standaard, als je TS in win2k mode activeerde ipv tse compatible mode (iedereen poweruser :) )?
Zou goed kunnen, maar ik heb me nog niet zo verdiept in w2k omdat we nog op NT zitten.

Verwijderd

citrix regel nummero 1: (geld voor alle terminal server achtige verhalen)

zet NOOIT dynamische data op je applicatie server, alleen maar statisch!!!!!

dus NOOIT en te NEVER documenten op je citrixserver.

Remap de "my documents" dmv. OU policies in je AD!
Pagina: 1