Toon posts:

Problemen Draytek Vigor2200E en Future Networks modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb onlangs de Draytek Vigor2200E breedband router aangeschaft in de veronderstelling dat het toch niet al te moeilijk moet zijn om het apparaat ism quicknet kabelverbinding aan de gang te krijgen. Helaas blijkt dat nogal tegen te vallen voor mij. Ik kan alles keurig instellen in de webinterface exact zoals in de handleiding op de site van multiweb gebruikers vereniging staat beschreven. Echter krijgt de router geen ipadres van de provider toegekend. Heb alles al geprobeerd, zoals bijv. Mac adres kopieeren en het Future Networks modem herhaaldelijk resetten.

Ik heb de helpdesk van Draytek gebeld, maar die konden me helaas ook niet verder helpen. Dit probleem hadden ze nog niet eerder gehad. Ook de Helpdesk van Quicknet heb ik gebeld. Ze hebben de software opnieuw op het modem geinstalleerd, maar dat bood ook geen oplossing. Ook heb ik een Unex router van de buren aan m'n modem gehangen en geprobeerd te installeren, maar dat ging ook al niet! Bij de buren werkt het apparaat daarentegen wel, maar zij hebben een ELSA modem en ik een Future Networks modem. Ik weet het nu echt nie meer....

Ander modem aanvragen bij m'n provider? Zal moeilijk gaan want op het moment dat ik hem op m'n pc aansluit, zelfs op 2 verschillende netwerkkaarten, werkt het internet wel. Op de een of andere manier worden de routers niet gezien als gewone netwerkkaarten. Geen idee waarom.

Heeft iemand die dit leest mischien nog een idee, of soortgelijke ervaringen? Of ook een Future Networks modem ism een Draytek Vigor 2200E of een andere router waar het wel werkt? Help me pleaze! :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 16:19 ]