Dual Screen=Dual Head??

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 13:15

bosaap22

Doing things I'm good at.

Topicstarter
Ikhoor hier steeds de term "dual screen" .
Nu vraag ik me af of dat hetzelfde is als "Dual Head"?
Ik zoek namelijk een Dual Head videokaart met 2 "ramdac's"....
De monitoren moeten dus onafhankelijk van elkaar verschillend beeld kunnen laten zien.
Kan dit ook met een "gewone" videokaart met TV-out? Bijv. een Club3D ATI Radeon 9500 Pro met TV-out.. of iets dergelijks....
Zo ja, heb je dan een speciaal kabeltje nodig om van je TV-out uitgang een 2e monitor ingang te maken?

Alvast Bedankt!

Greetz,

Mathijs

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Eigenlijk niet, dual head is een term die door de fabrikanten is bedacht voor als je een grafische kaart hebt met twee aansluitingen voor monitoren. Terwijl als je dual screen hebt, je ook best twee grafische kaarten kan hebben.

[edit]

En nee, je TV out is niet geschikt hiervoor... Je moet dus echt een tweede VGA aansluiting hebben, en die kan analoog zijn, maar ook digitaal. (DVI) Je kan dus een kaart erbij zetten (die dan PCI is) maar ook een kaart nemen met twee aansluitingen. En dan dus niet één VGA en één TV-out.

[ Voor 43% gewijzigd door mvds op 16-01-2003 16:21 ]

Verwijderd

Aller eerst, wat ?!?!?

TV-out uitgang een 2e monitor ingang te maken :?

De 9500 serie kunnen 2 displays onafhankelijk van elkaar aansturen ja.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 16:21:
Aller eerst, wat ?!?!?

TV-out uitgang een 2e monitor ingang te maken :?

De 9500 serie kunnen 2 displays onafhankelijk van elkaar aansturen ja.
Hij zegt het verkeerd maar zal het wel goed bedoelen. :)

En bijna alle kaarten kunnen wel je monitoren apart aansturen hoor, stel je je er alleen niet teveel van voor, want heel veel spellen eisen het beeld volledig op, dus al staat dat spel maar op een monitor, je zal met je muis niet naar de andere monitor kunnen zonder met ALT+TAB je spel te minimaliseren.

Ook is het vaak onmogelijk om een film af te spelen op de ene monitor en een spel te spelen op de andere...

Verwijderd

je hebt DVI->VGA converters, deze schijnen te werken bij Geforce4 kaarten en radeon's. Maar bij mijn GF3Ti500 krijg ik er twee keer hetzelfde beeld mee :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 16:33:
je hebt DVI->VGA converters, deze schijnen te werken bij Geforce4 kaarten en radeon's. Maar bij mijn GF3Ti500 krijg ik er twee keer hetzelfde beeld mee :(
Die kaart heeft geen Dualramdacs (ik heb er ook 1)

Kijk ook eens hier

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 18:46 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:58
zie topic-titel: nee maar dualhead is wel dual screen... ;)

dual head is een term bedacht door matrox, en die hebben bij die kaarten idd 2 RamDACs

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dualhead is idd een term van matrox die aangeeft dat je 2 monitoren op 1 kaart kan aansluiten.
Veel kaarten kunnen dat ook en hebben daarnaast ook nog een apart TV-out erbij zitten.
Sommige kaarten hebben 2x een DSub standaard VGA aansluiten en sommige kaarten hebben 1 standaard en 1 DVI aansluiting erop zitten. Meestal kan je dan met een verloopje weer een standaard vga aansluiting van die DVI aansluiting maken.

Je kan ook gewoon een tweede PCI kaart naast je AGP kaart prikken.
De eenvoudigste S3 kaartjes zijn al geschikt hiervoor. Een nieuwe videokaart kopen hoeft dus niet perse.

Senile! Senile Oekaki

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

_bas_ schreef op 16 januari 2003 @ 21:38:
Je kan ook gewoon een tweede PCI kaart naast je AGP kaart prikken.
De eenvoudigste S3 kaartjes zijn al geschikt hiervoor. Een nieuwe videokaart kopen hoeft dus niet perse.
Even een correctie hierop. Ik kreeg met geen mogelijkheid onder Windows 2000/XP een S3 Virge aan het draaien. Ook niet nadat ik in het BIOS de primary vga op PCI had gezet ipv. AGP.

Nu draai ik dual screen met een
AGP - Hercules Prophet FDX 8500LE 64 mb
PCI - Point of View TNT-2 M32 32 mb

He who controls the Spice, controls the Universe.

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 13:15

bosaap22

Doing things I'm good at.

Topicstarter
hhhm...
Maar welke videokaarten hebben dan WEL 2 RAMDAC's??
Ik moet dus een videokaart hebben die 2 monitoren ONAFHANKELIJK van elkaar kan aansturen....
Het gaat hier niet om een spel, maar om een professional programma....

Kan ik dan het best voor een Matrox kaartje " dual Head" gaan, of voor gewoon een goede videokaart zoal de ATI Radeon 9500 Pro ofzo?

:)

• igg
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Voor een "budget" oplossing kun je een Xabre overwegen, werkt perfect met 2 monitoren.
is erg makkelijk in te stellen en heeft stabiele drivers.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19
bosaap22 schreef op 17 januari 2003 @ 04:08:
hhhm...
Maar welke videokaarten hebben dan WEL 2 RAMDAC's??
Ik moet dus een videokaart hebben die 2 monitoren ONAFHANKELIJK van elkaar kan aansturen....
Het gaat hier niet om een spel, maar om een professional programma....

Kan ik dan het best voor een Matrox kaartje " dual Head" gaan, of voor gewoon een goede videokaart zoal de ATI Radeon 9500 Pro ofzo?

:)
De nieuwste Radeon's ondersteunen Dual Head dus als je die wil kan je die gewoon nemen. Vanaf de 8500 hebben alle Radeon's dacht ik Dual Head ondersteuning :)

The devil is in the details.

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 17:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

MaRc0 schreef op 17 januari 2003 @ 10:26:
[...]

De nieuwste Radeon's ondersteunen Dual Head dus als je die wil kan je die gewoon nemen. Vanaf de 8500 hebben alle Radeon's dacht ik Dual Head ondersteuning :)
Ja, behalve die van Hercules (zoals ik ondervonden heb), die hebben maar 1 ramdac en dus maar 1 monitor om aan te sturen. ook als zitten er zowel vga als dvi aansluitingen op de kaart. :(

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

:?

Dat vind ik wel erg vreemd van Hercules... die van Club-3D hebben toch wel 2 ramdac's?

Verwijderd

Op de website van Gigabyte staat bij de specs van de Radeon 9700 Pro niets over dual head. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil hem namelijk volgende week gaan kopen, maar ik wil wel die dual head toepassingen hebben.

• mvds

mvds

Totally awesome!

de Radeon 9700 Pro zou zeker twee ramdacs moeten hebben.
Pagina: 1