[winxp] a kernel thread terminated while holding a mutex

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hi,
k Zit al een paar dagen met het volgende; wanneer ik xp opnieuw probeer te installeren (zowel update als op lege partitie), loopt na een korte tijd de installatie vast. Het beeld blijft zwart en na een 10 minuten ofzo krijg ik de kreet:
a kernel thread terminated while holding a mutex
Nu zegt me dit helemaal niks en dat vind ik jammer :) ik heb xp op dit systeem al een keer zonder problemen geinstalleerd.
k Heb al wel een keer alle overbodige hardware eruit gehaald, maar dat leverde ook niks op. De laatste biosupdates heb ik gedraaid (en weer teruggezet naar de versie die ik de vorige keer had), maar ook dat maakte niet uit. Hebben jullie soms enig idee waar dit door zou komen :(?

Thnx

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Al in de knowledgebase van M$ gekeken? :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• MadMurdock
  • Niet online
insanity- schreef op 16 January 2003 @ 15:58:
technet jah, daar kennen ze die hele foutmelding nauwelijks :/

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 20:32
Een mutex is een onderdeel van een proces (en een thread ook). Zoek anders eens met "mutant thread kernel", misschien vind je dan meer. Er staat zeker niet bij welke mutex het specifiek is? Miscchien is er in de log files er meer over te vinden.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
insanity- schreef op 16 January 2003 @ 15:58:

MS bedoel je?.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

mutex = mutual exclusion, dus dat 2 threads bijvoorbeeld niet tegelijk lopen. Als daar iets verkeerds mee gaat is het gewoon slecht programmeerwerk. Dat zie ik voor een professioneel product als winxp niet zo snel gebeuren. Aan de andere kant: alles is mogelijk.

Ik denk dat in deze foutmelding die mutex gewoon side information is. Je kernel thread is geterminate en dat is nooit goed. De vraag is dan natuurlijk: waarom?
windows' knowledgebase geeft idd niet meteen informatie.
google eigenlijk ook niet. deze zul je zelf ook wel gevonden hebben, maar geeft geen antwoord.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je cd kapot is? Als je de cd gekocht hebt, heb je een licentie en eventueel het recht (tenminste, volgens dit artikel), om een backup van iemand anders of het internet te verkrijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door SilentStorm op 16-01-2003 20:38 ]

Localhost is where the heart is

• MadMurdock
  • Niet online
ik heb het (o.a.) met 2 legale cd's geprobeerd, en allen geven ze dezelfde kreet :(
foutcode was trouwens 0x4000008A, er is een documentje waarin beschreven wordt dat dit mogelijk de agp-kaart zou kunnen zijn, maar dat zou alleen gelden voor nvidea-based kaarten. Ik heb een radeon 8500....

dus hopelijk heeft iemand anders nog ideeën?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Je hebt je foutmelding niet helemaal goed opgeschreven. Je foutcode geeft heel wat nuttigere informatie:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;319111 is je oplossing. Idd heeft het 'iets' met je videokaart te maken ;)
CAUSE
This problem may occur if the computer's BIOS does not notify Windows where the extra INT1A BIOS code is located. When Windows copies the BIOS code into the virtual DOS environment, Windows does not copy the extra INT1A codes. If the video BIOS of the display adapter calls INT1A, the video BIOS jumps to a location without valid code. This problem may occur if your computer uses an NVIDIA-based video card such as the GeForce2 or TNT RIVA.
Ik zou me kunnen voorstellen dat als je je bios op 'non-plug&play' zet, het dan wel werkt. Anders hebben we nog een workaround:
WORKAROUND
To work around this problem, temporarily replace the AGP video adapter with another supported PCI or AGP video adapter that uses a different chipset. You can then use RIS to install the client. After the installation is complete, put the original video adapter back in the computer, and let Windows detect the video adapter and install the video drivers.
of een oplossing (je zult dan je winxp installatie moeten slipstreamen):
RESOLUTION
To resolve this problem, obtain the latest service pack for Windows XP.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Windows installaties sowieso altijd uitvoeren met 'OS plug & play?' = NO

• MadMurdock
  • Niet online
m'n bios stond wel op non-P&P, dat van die slipstreamen ga ik morgen uitproberen, zal het resultaat hier posten. Iig bedankt!

• MadMurdock
  • Niet online
zoals beloofd: het is gelukt :D
SP1 integreren met XP deed de trick :)
Thx
Pagina: 1