Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Rounded IDE cables

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 15:11

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
ik heb mijn 40 aderige IDE cables rounded gemaakt. kep hier <spam> de foto's gezet. kep ze om de 4 draden losgesneden en toen netjes op een stapeltje met tie-rips vastgezet bij de conectors. vervolgens met blauwe tape ingewikkeld.

nu is mijn vraag. hoe maak ik mijn 80 aderige ide cable rounded? ik durf er niet in te snijen. moet ik de kabel maar gewoon in de lengte richting in golfjes vouwen en dan intapen??

[ Voor 14% gewijzigd door AcouSE op 16-01-2003 17:14 . Reden: Beetje linken naar je eigen forum? Kom op, plaats gewoon wat plaatjes hier :) ]

chaozz.nl | RetroGameCouch

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Vouwen en intapen kan gewoon, Maar vouw niet om de 4 draaden maar om een oneven aantal b.v. 5 aangezien dan de aarde draden netjes tussen de signaal draden komen en er dus minder storing is namelijk zo :
asasa
sasas

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
is de helft van de draden aarde draad?

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 21:14

Youk

Volvo For Life

chaozz schreef op 16 januari 2003 @ 16:06:
is de helft van de draden aarde draad?
bij de 80 aderige wel, dit is gewoon om overspraak tussen de draadjes op te vangen

Volvo Classic Club Belgium

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
o, minder storingsgevoelig. kun je die ook bij oudere harddisk gebruiken?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ja :)

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Het maakt niet zoveel uit of je nu om de 4 of om de 5 draden losmaakt. Als je de losgemaakte banen op elkaar gaat leggen, gaan de ribbels toch in elkaar en gaan aarde en data toch langs elkaar lopen.

Van groter belang is de banen zo recht mogelijk te houden, dus de tie-raps niet te strak aantrekken waardoor je kabel knelt. Ook sterke knikken in je kabel zijn niet goed voor je data-doorvoersnelheid.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Ik heb ze om de 5 aders gesneden ( ook in mn fikken :+ 8)7 )

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dat snij je dan goed >:) woei! is het niet makkelijker om die over te slaan en met een IA of zo mee te doen (dan zijn ze niet zo duur en nog mooi ook!)

Ik heb het ook geprobeerd met vouwen, maar dan kunnen die dingen neit echt meer buigen en dat wil je natuurlijk niet.... 8)7

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
mesjes op een punt netjes door de naden steken (beschadig de ader niet!!) dan kan je e zonder problemen uit elkaar trekken.. alles netje recht werkt prima..

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 09:05

nihitsia

The Banana goes on always on

En maakt het bij de 40 aderige niet uit hoe je het doet, daar kun je gewoon erop los slicen, dan ga ik dat binnenkort ook doen.

Gamebak Specs

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 10:33
Gebruik een naald of speld die zijn niet scherp genoeg om de draden te beschadigen maar het lukt wel na een aantal keer om de draden van elkaar te halen.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Ik heb het bij m'n 40 aderige wel gedaan maar niet bij 80 van de HD, want die moet goede doorvoersnelheid houden. Ik heb die 40 aderige om de 2 dragen gedaan... m'n floppy om de draad. Ze zijn wel soepel :) maar ik had ook grotere ruimtes kunnen gebruiken. En ze zijn doorzichtig :d want ik had geen isolatietape meer dus maar plakband gebruikt :X

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1