Toon posts:

[XP] Vastlopers tijdens gamen *

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Mijn pc loopt continu vast als ik aan het gamen ben, online en offline. In Windows zelf heb ik geen enkel probleem. Virusscanner gedraaid, niets gevonden. Ik heb windows XP al opnieuw geinstalleerd, maar zonder (positief)effect. mijn sysspecs zijn: Windows XP Pro, AMD Athlon XP 1800, Asus A7V266E moederbord, 512 MB intern geheugen (kingston), Hercules Geforce II Titanium 64 MB, Hercules Fortissimo III soundcard, DirectX 8.1 (9.0 ook al geprobeerd). Als ik een game start, dan loopt ie soms na 5 minuten vast, soms na 1 minuut. Dat is bij verschillende spellen. Het vreemde is dat het zomaar ineens is gekomen, zonder dat ik wat aan mijn configuratie heb gedaan. Ik heb al een andere videokaart geprobeerd, maar geen succes. Ook al mijn kaarten er uit gehaald, op de videokaart na, ook dan loopt ie vast. Kan iemand mij aub helpen, of een idee geven wat het zou kunnen zijn, want ik kan er geen touw meer aan vast knopen ...! 8)7

Alvast bedankt.... _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 15:33 ]

Verwijderd

Speel is een tijdje met je kast open. Hielp bij mij ook heb toen een zalman ipv een coolmaster eropgezet en draaien.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kast staat heel vaak open, maar ik dan nog zou ik niet weten wat dat voor nut zou kunnen hebben. Ik heb trouwens mijn hele pc schoongespoten met perslucht. Het laatste stukje stof is er nu ook wel uit. Thnx anyway

Verwijderd

Topicstarter
BlackD wat bedoel je met je reply....?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je je videokaart overgeklokt? Hoeveel graden is je case en cpu, als het mogelijk is ook je videokaart? Probeer eens je videokaart onder te klokken en een fan erop richten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, mijn videokaart is niet overgeklokt, alleen de nieuwste Detonator geinstalleerd. Maar zelfs met een 128 MB videokaart blijft hij vastlopen om de een of andere reden. De temperatuur van mijn CPU is trouwens 60 graden volgens de BIOS. HD is 35 graden.

• pisart
  • Niet online
Kijk eens hoe hoog je temp word wanneer hij stressed is. Probeer eens wat andere detonators want voor de geforce 2 zijn de 29.xx beter, kijk maar in de faq welke precies. Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Die drivers heb ik ook al geprobeerd, die kun je downloaden als je naar www.nvidia.nl gaat. Daar staan iddd andere dan op nvidia.com. Maar ook dan blijft ie vastlopen. Maar wat bedoel je met stressed, als ik vragen mag....?

Verwijderd

Heb je SP1 voor WinXP al geinstalleerd?

Daarin zit een WinXP bugfix.

de bug treft alleen AMD-systemen waar Win XP op draait. In de code van Windows zit een bepaald stukje wat betrekking heeft op de aansturing en het gebruik van DirectX. Deze code werkt echter alleen met een Intel-systeem. Met SP1 wordt dit probleem opgelost.

Veel suc6,

Morm

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die heb ik nog niet gedaan, want ik kan hem niet downloaden/installeren omdat ik natuurlijk geen geregistreerde versie van Windows XP heb. Als iemand weet hoe ik dit op kan lossen, stuur me gerust een mailtje.... ;-)

Verwijderd

Bij de betere pc boer kan je het waarschijnlijk kopen ;)
ff serieus is er hier op GoT wel eens een draadje over geweest, dat open mocht blijven over het veranderen van je XP regcode.
Denk er trouwens aan dat je hier niet om serials en cracks mag vragen.
Straks krijg je zelf nog mail van een modje ;)

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 21:19:
Die drivers heb ik ook al geprobeerd, die kun je downloaden als je naar www.nvidia.nl gaat. Daar staan iddd andere dan op nvidia.com. Maar ook dan blijft ie vastlopen. Maar wat bedoel je met stressed, als ik vragen mag....?
Met stressed bedoel ik bv even de de burn in van sandra doen of burnk7 om de cpu hard te laten werken en dan de temperaturen uitlezen misschien lopen de temperaturen gewoon te hoog op als die stressed is want 60° idle is ook ni weinig. Als je in de bios kijkt dan is de temp meestal al hard gedaald. Bekijk je temp eens met speedfan of een ander programma. Veel suc6

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
60 graden idle is veels te hoog, dit zou voor zo'n cpu zo 10 graden lager moeten liggen

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Bij een vriend van me lag het eraan dat hij eerst XP moest installeren en dan meteen daarna de Via drivers. Elke andere volgorde van installatie zorgde ervoor dat hij Blue screens kreeg in spellen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn cpu monitor met Asus Probe, dan geeft ie aan dat mijn processor 64 graden is. Dit is volgens mij echt te hoog, en zou dus weleens de oplossing voor mijn probleem kunnen zijn. Heeft iemand een idee hoe ik dat lager kan krijgen, bv door middel van een andere cooler... En zo ja, wat is de beste cooler die ik dan kan aanschaffen, want dan ga ik hem gelijk ff halen in de shop!!!

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 14:01 ]

• pisart
  • Niet online
Google is even naar reviews over cpu coolers je zal zeker en vast veel hits krijgen. probeer ook eens www.tomshardware.com

Verwijderd

Ik heb dit probleem dus ook, dat ie bij iedere game naar 5 min vastslaat, wordt er doodmoe van. Iemand inmiddels ideeen?

groeten

maikel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

migwel,

Hoi - ik zie dat je nieuw bent op GoT :)
Het topic wat je nu 'kickt' is wel erg oud, en om nu te voorkomen dat mensen gaan reageren op de vraag van begin dit jaar, en jouw vraag volledig over het hoofd zien, ga ik dit topic sluiten.

Open gerust een nieuw topic, maar let dan een beetje op de volgende 3 richtlijnen die belangrijk zijn bij het openen van een topic:
  • Kies een goede topic titel en zorg (in WOS) ervoor dat je OS tussen vierkante haakjes staat.
  • Doe zelf even moeite - laat weten wat je al gedaan, wat je al geprobeerd hebt. Vertel ons even wat je allemaal al geprobeerd hebt.
  • Geef zoveel mogelijk relevante informatie. Wat gebeurt er precies? Wat voor PC?
Verder veel plezier op GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.