Toon posts:

Pinnacle DV500, Deluxe of......?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijd op zoek naar een videobewerkingskaartkaart. Mijn oog was gevallen op de DV500, maar ik ben gaan twijfelen aan de meerwaarde na het lezen van de posts op dit forum (ja, ik ben een uur bezig geweest alle topics na te lezen..!).

In principe begrijp ik het verschil tussen de Studio Deluxe en de DV500. Ik heb alleen twee vragen:

1) Als ik kies voor de Studio Deluxe, kan ik dan toch goed werken met Premiere en wat voor verschil ga ik daadwerkelijk merken tijdens het bewerken? BV, langzamer, audio die achter loopt?

2) Is er een soortgelijke kaart als de DV500, maar dan alleen DV? Hetzelfde voor de Studio Deluxe?

Alvast bedankt voor de reacties!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 15:10:
Hallo,

Ik ben al een tijd op zoek naar een videobewerkingskaartkaart. Mijn oog was gevallen op de DV500, maar ik ben gaan twijfelen aan de meerwaarde na het lezen van de posts op dit forum (ja, ik ben een uur bezig geweest alle topics na te lezen..!).

In principe begrijp ik het verschil tussen de Studio Deluxe en de DV500. Ik heb alleen twee vragen:

1) Als ik kies voor de Studio Deluxe, kan ik dan toch goed werken met Premiere en wat voor verschil ga ik daadwerkelijk merken tijdens het bewerken? BV, langzamer, audio die achter loopt?

2) Is er een soortgelijke kaart als de DV500, maar dan alleen DV? Hetzelfde voor de Studio Deluxe?

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb zelf de DV500 gehad, heb met heel veel verschillende videoboarden gewerkt sinds 1996.. En de DV500 was een grote teleurstelling, instabiel als de pest, renderen ging nauwelijks sneller dan met firewirekaart en software. Als je het mij vraagt is het dus weggeooid geld. Vroeger stond Pinnacle voor hoogwaardige spullen, als je het mij vraagt is het behoorlijk afgenomen de laatste tijd, zelfde verhaal bijv. met Creative.

Als je alleen digi in en out wilt, ga dan voor een normale firewirekaart (rond de 50-60 euro) hier kan je dan alles mee, incl zonder problemen onder Premiere werken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Idd ja,
Ik doe ook er bewerking in de digitale manier. Ik wilde zelf zien of er echt verschil was tussen een goede firewire kaart en hardware rendering.
Ik heb toen een keer met een paar dure hardware renderende kaarten gespeeld onderandere met de DV500. Niet echt denderende renderen zeg ik maar.. :P. Wat wel mooi was was de Matrox RT2500, tegenwoordig zijn er al twee net nieuwe broer(tje) bijgekomen. http://www.matrox.com/video/home.cfm moet je daar maar ff koekeloeren.
Maar goed het is ook maar net wat je te besteden hebt...........