Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[B(ag) M] Laptop in rugzak, vragen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:? Thuis heb ik nog een ouwe laptop staan (compaq pent 166, 32 ram, 2 gig schijf, lcd 15" scherm, touchpad). Nou leek het me wel leuk om de laptop uitelkaar te halen en in een rugzak te zette.

Het scherm en moederbord in een plasticen omhulsel (plexiglas misschien), zie case mod kenvh: http://users.pandora.be/kenvh/lapmod/
De 'case' die je nu hebt moet dan wel verticaal geplaatst worden in de tas, en tegen de rug zijde (de kant van de tas die tegen je rug aanzit ). Wel ervoor zorgen dat het scherm kan worden afgedekt, flap met klittenband b.v. Diskettes, en cd's zullen ook verticaal erin moeten (cd wordt toch vastgeklikt, dus valt niet). Voeding via accu of stekker. Speakers aan de zijkant van de tas. Voor het keyboard nog geen idd (graag suggesties).

Ook een idee is om de kast (moederbord,cd rom speler, diskd) horizontaal in de tas te 'monteren'. het beeldscherm op hetzelfde manier als boven (aan de rugkant). Speakers same.

Ik reageer vanavond misschien (internet thuis hangt van ouders af :'( ), anders morgen rond 10.00.

Geef ff je mening over het idee en suggesties of idd's. 8)7

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Weet je zeker dat het scherm 15" is? in de tijd van P166en had je volgens mij alleen 12 en 13.3" schermen. Wees als je met het scherm aan de gang gaat erg voorzichtig, die dingen zijn breekbaar en vrijwel niet te vervangen voor een redelijke prijs. Als je het scherm uit z'n plasticjes schroeft, demonteer dan iig niet verder, laat de module met panel/backlight/inverter voor backlight gewoon intact, want dat krijg je anders nooit meer goed (hier spreekt ervaring -- wel met een 286 met een monochroom panel met een kapotte backlight, dus dat scheelde weer :) ).

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Als het keyboard via een flatkabel of gewone kabeltje naar het moederbord gaat, dan kan je die waarschijnlijk gewoon verlengen. Dan kan je hem overal in de "rugzak" plaatsen.

Neem wel een stevig omhulsel want laptop onderdelen zijn meestel niet makkelijk te vervangen.

Als het goed gaat is het wel een leuke mod. Houdt ons op de hoogte van je plannen, want ik zou dit wel eens willen zien.

There could be only one, too bad it wasn't me

Verwijderd

Topicstarter
keyboard zit vast met flatkabel volgens mij (platte blauwe kabel die je zonder stekker, je klikt em in de aansluiting op het moederbord. Volgens mij is het beeld echt 15", maar als ik thuis ben z'ak ff checke (zit op school, momenteel).

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Er zit toch meestal ook een extra PS/2 poort achterop ??? Misschien die gebruiken voor keyboard ? en dan de COM poort voor de muis :)

Beeldscherm is inderdaad wel een aandachtspunt ja ... een goede stevige flap ervoor moet wel werken vermoed ik, alleen zal je moeten oppassen voor eventuele krasjes ...

Het idee klinkt iig wel retestoer :) Alleen je moet niet gaan overdrijven met boxen etc. :D

Verwijderd

Hadden we op school een idee om een pc in een rugzak te bouwen, kijk ik op forum hier, en wat staat er? :) Nou, veel geluk, maar reken erop dat er in de zomer nog minstens eentje in een rugzak kom, alleen geen laptop, maar gewone pc.....

Ik zou alleen je scherm niet in de rug zetten maar juist richting buitenkant en dan in de tas. Als je dan de tas voor je zet, rits je hem open (moet je wel een tas hebben met een rits die van beneden-naar-boven-naar-beneden gaat!) en pc aan! Het scherm is zo beter beschermd denk ik. Wij zaten wel met het probleem van koeling, de warme lucht kan wat moeilijker weg. Wilden dan ook een houten of alu frame maken en dan een fan aan de zijkant.

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit wodt toch HEET? of mis ik dingen? zeker als je een echte PC (geen laptop) in een rugzak bouwt!

Verwijderd

met een 15" was 't een vrij goeie voor die tijd

Verwijderd

Tsk mal, ik had precies hetzelfde idee in m'n hoofd maar ik ben nog met 15 andere mods bezig dus ik heb er geen tijd voor..

Het idee is gewoon bruut.. je pleurt je tas op tafel, ritst em open en gaat computeren :7.. Is ook nog eens minder opvallend wat ik in de trein of in openbare ruimtes wel prettig vind maar ik twijfel alleen nog over wat voorn notebook/laptop ik nou eigenlijk wil/nodig heb...
Als ik een nieuwe koop bouw ik in de tas een soort houder waardoor de notebook intact blijft of ik gebruik een laptop die ik nog heb staan (p133, 40mb, 1gb, 12.1 dstn) maar daarvan zuigt het scherm en ik wil eigenlijk wel xp draaien.. nja, ben er nog niet over uit maar ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken :)
Ik zou trouwens, als je hem zo maakt als kenvh, een draadloos keybord+muis kopen.. Zo'n kleine.. kost €40 ofzo.. is makkelijker aan te sluiten en het is ff wat flexibeler als je bijvoorbeeld onderuitgezakt in je stoel zit met je tas op tafel :7

Verwijderd

Topicstarter
Wabs schreef op 16 januari 2003 @ 23:58:
Dit wodt toch HEET? of mis ik dingen? zeker als je een echte PC (geen laptop) in een rugzak bouwt!
Er komt geen echte pc in. Die lijkt mij ook wat te heet (als het een snelle is tenminste). De hitte van die flaptop valt volgens mij wel mee. Als ik dat ding gewoon draai wordt het ook niet super warm (lekker voor koude benen). De fan kan het wel aan volgens mij en anders druk ik er een extra in (maar lijkt mij niet nodig B) )

Verwijderd

Topicstarter
1st_Ro schreef op 16 January 2003 @ 15:35:
Er zit toch meestal ook een extra PS/2 poort achterop ??? Misschien die gebruiken voor keyboard ? en dan de COM poort voor de muis :)

Beeldscherm is inderdaad wel een aandachtspunt ja ... een goede stevige flap ervoor moet wel werken vermoed ik, alleen zal je moeten oppassen voor eventuele krasjes ...

Het idee klinkt iig wel retestoer :) Alleen je moet niet gaan overdrijven met boxen etc. :D
Geen boxen, maar gewoon die speakers die al in die flaptop zitten ;)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:00

BrZ

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 01:34:
met een 15" was 't een vrij goeie voor die tijd
Beetje te goed imo.. Dat was in die tijd echt letterlijk onbetaalbaar...
Lijtk mij dus heel sterk dat er een 15" scherm op zit :o

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Waarschijnlijk is zijn totale scherm (dus niet zijn beeld) 15 inch.

Veel succes iig

Verwijderd

Denk dat je voor je kb zo'n ding moet nemen wat je op je palm aansluit en dat een klein kb'tje op tafel projecteerd en waar je met je vingers op kunt tikken, zag ik ooit eens in de CId staan in de bieb..
Pagina: 1