Ik wil in een Memo veld een search en replace doen. Ik wil hier een functie voor maken die ik in een apparte unit zet en daar generiek kan aanroepen.
Ik heb het nu geregeld in de unit van het form en dan werkt het perfect, maar zoals ik al zei wil ik het hier weg hebben. Dit is de manier hoe ik het nu doe:
Als ik dit stuk code hier weg haal en in een andere unit plaats dan krijg ik de volgende foutmelding.
Undefined symbol 'Sender'
Volgens mij is Sender een loze variabele die Borland overal voor kan gebruiken (als ik het helemaal mis heb, wat is het dan wel?).
Die Sender werkt dus wel in de main unit maar niet in een apparte unit. Waarom niet?
Ik heb het nu geregeld in de unit van het form en dan werkt het perfect, maar zoals ik al zei wil ik het hier weg hebben. Dit is de manier hoe ik het nu doe:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| void __fastcall TForm1::bVervangenClick(TObject *Sender) { TReplaceDialog *dlg = (TReplaceDialog *) Sender; while (huidig != NULL) { dlg->FindText = ("NAME"); dlg->ReplaceText = ("piet"); for (int i=0; i<=100; i++) { int SelPos = Form1->Memo1->Lines->Text.Pos(dlg->FindText); if (SelPos > 0) { Form1->Memo1->SelStart = SelPos - 1; Form1->Memo1->SelLength = dlg->FindText.Length(); Form1->Memo1->SelText = dlg->ReplaceText; } } } } |
Als ik dit stuk code hier weg haal en in een andere unit plaats dan krijg ik de volgende foutmelding.
Undefined symbol 'Sender'
Volgens mij is Sender een loze variabele die Borland overal voor kan gebruiken (als ik het helemaal mis heb, wat is het dan wel?).
Die Sender werkt dus wel in de main unit maar niet in een apparte unit. Waarom niet?