Op de server hier is de /home partitie nogal groot aan 't worden.....en de ruimte op tapes is niet oneindig. Ook is veel data statisch(/home/images) en/of onbelangrijk en hoeft dus niet (vaak) gebackuped te worden.
Ik wil het dus zo maken dat enkel de IMAP (uw-imapd) dingen worden gebackuped.
In (bijna) alle home dirs staan ".mailboxlist" files met een lijst van mailboxen.
Maar als ik dit doe:
dan worden alle mailboxnamen met een spatie gesplitst....("Verzonden items" wordt "Verzonden" en "items", en die bestaan niet...)
/etc/, /var/spool/mail, /var/www, e.d. worden ook gebackuped
Nu worden dagelijks backups gemaakt naar /backup (snel terug te zetten als iemand per ongeluk al z'n mail gedeleted heeft...) en via samba wordt dat opgehaald door de machine met de tapedrive.....
Wat en hoe backuppen jullie het een en ander?
Ik wil het dus zo maken dat enkel de IMAP (uw-imapd) dingen worden gebackuped.
In (bijna) alle home dirs staan ".mailboxlist" files met een lijst van mailboxen.
Maar als ik dit doe:
code:
1
2
3
4
| for mailbox in `cat $home/.mailboxlist` do echo "$homedir/$mailbox" done |
dan worden alle mailboxnamen met een spatie gesplitst....("Verzonden items" wordt "Verzonden" en "items", en die bestaan niet...)
/etc/, /var/spool/mail, /var/www, e.d. worden ook gebackuped
Nu worden dagelijks backups gemaakt naar /backup (snel terug te zetten als iemand per ongeluk al z'n mail gedeleted heeft...) en via samba wordt dat opgehaald door de machine met de tapedrive.....
Wat en hoe backuppen jullie het een en ander?