Midi onder WinXp

Pagina: 1
Acties:

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb laatst mijn PC moeten formatten en toen heb ik er maar gelijk WinXP op gezet. Alleen heb ik nu een probleem met mijn midi...
Als ik iets wil opnemen en ik speel het in dan worden alle noten die ik inspeel op de eerste tel neer gekwakt. Dus als ik een gebroken C akkoord speel, krijg ik een heel C-akkoord op de eerste tel te staan... (stom voorbeeld)

Ik gebruik Cakewalk Pro Audio 8.0, en mijn midi loopt via een normale midi kabel over mijn geluidskaart, een Philips Seismic Edge...

Hebben al meer mensen last gehad van dit probleem of weet iemand wat ik hieraan kan doen, want ik zit boordevol creativiteit die ik nu niet meer kan uiten... :'(

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

• Bware81
  • Laatst online: 24-01-2022
check ff internet voor windows xp drivers van je geluids kaart

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Pak ff de nieuwste drivers.

edit: Als je die al hebt, vermeld dat dan in je startpost, ik kan dat vanaf hier niet ruiken, al zou ik die gave graag hebben :P

[ Voor 71% gewijzigd door sdomburg op 16-01-2003 15:06 ]

• Garoth
Die heb ik al...:'(

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Dit hoort gewoon te werken. Heb je niet iets verkeerd ingesteld in Cakewalk of in je keyboard waarmee je het afspeelt? Als je opneemt, loopt de marker en de tijd wel gewoon verder of blijft alles steken in de eerste tel? Als je in de track editor kijkt, staat daar alles op de eerste tel? Kloppen je midi in en midi out configuratie in cakewalk etc?
Je probleem omschrijving is namelijk nogal vaag, dus nu kunnen alleen de mensen die hetzelfde probleem ook gehad hebben je helpen, in plaats van alle users wanneer je een goede probleemomschrijving geeft (dan kunnen we elementen uitsluiten bijvoorbeeld).

Human Bobby

• Garoth
Mijn instellingen zijn allemaal goed. Ze hebben eerst ook allemaal gewerkt, maar na twee weken kreeg ik dit probleem...

Marker en tijd lopen mooi verder, en in de staff staat alles op de eerste tel gepropt. Met mijn keyboard is ook niks mis, ik heb het op allevier geprobeerd. En de midi config klopt naar mijn weten, want die is altijd zo geweest...

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik zou het niet weten zo zonder het zelf te kunnen zien :( Je kan als je dat niet gedaan hebt alsnog updaten naar 8.04. Wanneer het dan nog niet werkt kan je het proberen opnieuw te installeren. Maar dat is wel erg drastisch.

Haal alles uit de cakewalk directory waar je nog wat aan hebt ;) (geen preferences settings, just in case)
Uninstall cakewalk
reboot en verwijder de cakewalk directory
open regedit.exe en zoek naar cakewalk en verwijder alle sleutels (tenzij je andere cakewalk software hebt staan).
En dan kan je reinstallen. (en patchen)

Maar dan zal je nog niet weten wat er aan de hand is natuurlijk :/

Human Bobby

Pagina: 1