Probleempje met IDE schijf/CDROM Speler in HP Server

Pagina: 1
Acties:

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59
Hallo, wij hebben op het werk nog een oude HP NetServer 5/66 LC staan.
Ik wil dit beestje gaan configureren als mailserver.
Er zit een 4 GB Scsi schijf in, en ik wil er dus ook nog een CDRom speler bij inzetten.
Als ik deze op de IDE controller aansluit op het moederbord, met de jumper op Master, dan start de server niet meer op.
Toen dacht ik dat de CDRomspeler mischien stuk was, en heb er voor de zekerheid een 8 GB harddisk aangehangen, welke de zelfde problemen geeft.
Ik heb de jumpers van zowel CDRomspeler en harddisk op Master, Slave en Cable Select gezet, maar het haalt nix uit.

Heeft iemand van jullie een idee waar dit aan kan liggen ?

Groeten,

spasm

Random WTF

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

SCSI CDrom er aan hangen een optie?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Spasm
Nee, helaas niet ik moet het doen met de hardware die ik heb :(

Random WTF

• keur0000

keur0000

Zou ff kijken in t bios naar de instellingen, SCSI interrupt vrij-maken, lijkt wel of ze ruzie maken// of....... test je systeem eens zonder SCSI kaart er in en kijk eens of de IDE goed werkt :)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Spasm
Bedankt voor de tip, maar dat heb ik helaas al geprobeert, en no go

Random WTF

• Spasm
En ik heb ook de bios proberen te flashen, maar dat kon niet, want de versies waren gelijk

Random WTF

• keur0000

keur0000

werkt t zonder scsi kaart wel dan ?

• Spasm
Nee, ik hoop dat de IDE aansluiting niet kaduuk is. Ik heb er ook geen handleiding van potdomme, voorhetzelfde geld moet ik ergens een jumper omzetten.

Random WTF

• keur0000

keur0000

Denk toch dat je moet gaan kijken naar de instellingen op je mainboard & bios om de IDE weer aan de praat te krijgen

Verwijderd

en als je er nouw een ide HD en een ide cdrom aanhangt werkt het dan wel , een 2 gb ide HD kan je al bij de stort vinden ..

• keur0000

keur0000

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Andere IDE-kabels geprobeerd? (Neem aan van wel, maar je weet maar nooit..)

Bloed, zweet & koffie

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

[off topic]
Je hoeft geen groeten te doen op G.o.T. ;) Dat doen we al genoeg onder elkaar, volgens de FAQ.
Verder kun je de edit-knop gebruiken voor als je toevoegingen te melden hebt.
[/off topic]

Hoeveel IDE-poorten heb je? En hoeveel heb je er in gebruik?
Zoals ik het nu lees, ga ik er van uit dat je 2 IDE-poorten hebt, en dan nog je SCSI-aansluiting. Dat betekent dus, dat je je HDD op de SCSI hebt, en de CD-ROM dus op 4 verschillende plaatsen zou kunnen zetten (te weten: prim. master; prim. slave; sec. master; sec. slave).
Heb je je IDE-kabel al eens verwisseld met een nieuwe? En dan op prim. master zetten. Het zal niet de eerste keer zijn, dat zo'n probleem aan de IDE-kabel blijkt te liggen...

| Specs Aurora24 | My music |

• Spasm
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 14:56:
en als je er nouw een ide HD en een ide cdrom aanhangt werkt het dan wel , een 2 gb ide HD kan je al bij de stort vinden ..
Nope, werkt nog steeds niet ;(

[off-topic]
AMD roelt idd. (geen flamewars please, Intel roelt ook)
[/off-topic]

Random WTF

• Spasm
Hoeveel IDE-poorten heb je? En hoeveel heb je er in gebruik?
Zoals ik het nu lees, ga ik er van uit dat je 2 IDE-poorten hebt, en dan nog je SCSI-aansluiting. Dat betekent dus, dat je je HDD op de SCSI hebt, en de CD-ROM dus op 4 verschillende plaatsen zou kunnen zetten (te weten: prim. master; prim. slave; sec. master; sec. slave).
Heb je je IDE-kabel al eens verwisseld met een nieuwe? En dan op prim. master zetten. Het zal niet de eerste keer zijn, dat zo'n probleem aan de IDE-kabel blijkt te liggen...
1 SCSI poort, en 1 IDE poort. SCSI poort is in gebruik. Ik heb alle settings al geprobeert. En de IDE kabels heb ik ook al verwisseld.

Random WTF

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 13:04

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Wat je nog kan proberen is de ide cdrom op cable select (CS) zetten,
dat is standaard bij servers, dus niet op master/slave.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Spasm
Zoals je boven kan lezen, heb ik dat al geprobeerd

Random WTF

• keur0000

keur0000

Denk dat je toch je moederbord onder loep moet nemen om naar n jumper te zoeken........ :(

Kan je soms een foto van je moederbord maken????

[ Voor 24% gewijzigd door keur0000 op 17-01-2003 10:57 ]

Pagina: 1