-
[ Voor 98% gewijzigd door Armitage | IA op 02-09-2008 18:38 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Armitage | IA op 02-09-2008 18:38 ]
niet helemaal de bedoeling lijkt mij, want indien je al een loginscript krijgt kan het ook zo zijn dat hij niet eens zo ver komt dat het script gaat checken of je een juist MAC adres hebt.collin schreef op 16 januari 2003 @ 16:01:
Je zou in het login script kunnen controleren op MAC address en als het MAC adres niet voorkomt in een bestand (wat jij bijhoudt) dat ie dan een logoff geeft. Dan kan je dus wel inloggen op de server, maar wordt je er meteen weer uitgegooid door het login script. Kan met Kixtart.. als je een scrippie nodig hebt, let me know
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
Een loginscript kan niet omzeild worden hoor (mits goed geconfigged) anders heeft het niet veel zin..k-oz schreef op 17 januari 2003 @ 11:35:
[...]
niet helemaal de bedoeling lijkt mij, want indien je al een loginscript krijgt kan het ook zo zijn dat hij niet eens zo ver komt dat het script gaat checken of je een juist MAC adres hebt.
ik denk eerder aan een DHCP met een bepaald beperkt bereik waaraan je de MAC adressen koppelt. Het enige wat je dan nog even moet bekijken is dat clients niet mogen verbinden met een static IP, dus niet uit de DHCP scoop.
Verwijderd
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Verwijderd
Daar ben ik het niet mee eens, hoe wil jij bijv. 7000+ clients beheren in een groot bedrijfsnetwerk? (op een simpele en doeltreffende manier that is)Brahiewahiewa schreef op 17 January 2003 @ 14:37:
't Is tamelijk onnozel om security op te hangen aan MAC adressen. Een beetje twieker of anderszins kwaadwillende kan eenvoudig z'n MAC adres spoofen. Je houdt dus alleen mensen tegen die toch te stom zijn om enige schade te kunnen aanrichten
[ Voor 24% gewijzigd door DaRuLe op 17-01-2003 16:02 ]
Ég er eins ánægður og ég get orðið.
Verwijderd
Ik kan je vertellen dat het niet vaak gebeurtVerwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 16:03:
Die 7000 users beheer je in ieder geval niet met het MAC adres... (met 7000 pc's in je netwerk wordt er elke dag wel een pc of netwerkkaart vervangen, zit je heel de dag MAC-tabellen bij te houden...).
Ég er eins ánægður og ég get orðið.