[Digicam]FujiFilm 2600 bezitters, pleaz help :)

Pagina: 1
Acties:

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 09:54
Ik heb al geruime tijd een FujiFilm 2600 Digitale camera, maar sinds kort heb ik een vervelend probleem :'(.
Er zit aan de voorkant zo'n schuifje op die je helemaal moet open schuiven voordat de lens eruit komt. Als die dicht is, staat er op het scherm: "! LENS COVER"
En dat verdwijnt als je het schuifje open hebt gezet en de lens naar buiten is gekomen.

Mijn probleem is dat als ik het schuifje soms helemaal open heb gezet dat m'n camera soms nog steeds "! LENS COVER" toont :(.
Ik denk dat ie nog een beetje contact maakt en dus denkt dat ie dicht zit :/ Want als ik er een beetje aan frunnik, dan verdwijnt dat van het scherm.
Wie van de andere FF 2600z bezitters heeft dit probleem ook (gehad)? En hoe heb je het eventueel opgelost?
Mijn garantie is namelijk verlopen, en als het makkelijk is op te lossen, dan doe ik het liever zelf...

Hierzo vond ik de andere namen van GoTters die ook een FujiFilm 2600z hebben.
• Boeie• Captain Pervert• Davasch
• ForayNL• GloriX• Kermit
• LoneGunman• Pater• PDvD
• Prammenhanger• Rusty• X-Fire
• HlpDsK

[ Voor 10% gewijzigd door FitNiX op 18-01-2003 01:50 ]

Verwijderd

wd 40... doet wonderen..
pas wel op voor de lens

• FitNiX
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 14:01:
wd 40... doet wonderen..
pas wel op voor de lens
Wat bedoel je met WD 40 :?

Verwijderd

Dat is een smeermiddel, en kan je bij iedere doe-het-zelf-zaak halen.

• FitNiX
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 14:21:
Dat is een smeermiddel, en kan je bij iedere doe-het-zelf-zaak halen.
Het probleem ligt hem niet in het feit dat het klepje niet goed open gaat, maar in het feit dat ie te vroeg contact maakt en dus denkt dat ie al dicht zit...

Verwijderd

Het schakelaartje blijft dus hangen: WD40. :)

• FitNiX
Daar zal ik eens mee gaan beginnen... Kijken of ik erbij kan komen, schroef hem namelijk liever niet open, kan het alleen maar verder stuk gaan :P ;)

Zijn er meer FF 2600 bezitters die dit probleem hebben (gehad)? :?

[ Voor 7% gewijzigd door FitNiX op 16-01-2003 14:30 ]

• FitNiX
* FitNiX horloge checkt...
^^Kick^^

Niemand ;(? Ben ik de enige :'(

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-03 08:58
Omdat ik mijn naam zie staan reageer ik maar even. Helaas wel een nutteloze reply want ik heb het probleem niet.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Ik heb ook zoiets. dan doe je hem open en dan blijft lens cover staan. als ik iets harder druk en doorduw dan gaat ie nog even iets verder en dat is de melding weg! Weet niet of dit zo precies bij jou ook zo werkt?

Verwijderd

Ik heb uhm, maar ik heb er geen last van.

Die van mij werkt nog naarbehoren :) En ik kan je er ook neit mee helpen want ik heb zelf ook geen idee waar dat schakelaartje nou zit.,

• FitNiX
Rusty schreef op 17 January 2003 @ 16:27:
Omdat ik mijn naam zie staan reageer ik maar even. Helaas wel een nutteloze reply want ik heb het probleem niet.
Geeft niet, streep ik je door ;)
Toch bedankt :)
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 20:04:
Ik heb ook zoiets. dan doe je hem open en dan blijft lens cover staan. als ik iets harder druk en doorduw dan gaat ie nog even iets verder en dat is de melding weg! Weet niet of dit zo precies bij jou ook zo werkt?
Dat is niet helemaal wat ik bedoel, je moet hem namelijk helemaal open klikken. :)
Maar zelfs als ik dat gedaan heb, verschijnt er regelmatig "!LENS COVER" :'(
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 20:06:
Ik heb uhm, maar ik heb er geen last van.

Die van mij werkt nog naarbehoren :) En ik kan je er ook neit mee helpen want ik heb zelf ook geen idee waar dat schakelaartje nou zit.,
Jammer :/, nou ja, voor mij dan. Voor jou is het juist goed :D

[ Voor 4% gewijzigd door FitNiX op 17-01-2003 20:58 ]

Verwijderd

@ topicstarter:

Fuji nederland al gemaild ? Website al gecheckt ?

Ik mag aannemen dat je nog garantie hebt op die camera, dus ga langs de zaak (of neem er contact mee op) waar je het toestel hebt aangeschaft.

Heb je geen garantie dan zou ik toch Fuji ff afwachten voordat je met WD40 op je camera los gaat. :P

Verwijderd

/me heeft 2600Z hier liggen. En idd .. als je nog wat verder schuift, klikt ie en dan komt de lens er uit. Ik denk dat ie niet doorheeft dat die laatste klik ook is gebeurd.

• FitNiX
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 01:36:
/me heeft 2600Z hier liggen. En idd .. als je nog wat verder schuift, klikt ie en dan komt de lens er uit. Ik denk dat ie niet doorheeft dat die laatste klik ook is gebeurd.
Euh HlpDsK, ik ben geen nOOb :( * FitNiX kan heus wel overweg met een digicam

Uiteraard weet ik dat je nog een laatste "klik" door moet schuiven...
Sinds een tijdje verschijnt er na die laatste "klik" weleens "!LENS COVER" in beeld en schuift de lens weer naar binnen.
Vervolgens frunnik ik dan aan de cover, dan verdwijnt het weer en komt de lens weer naar buiten :/ En nee, ik frunnik niet zo hard dat ie weer terug "klikt"

Verwijderd

Kermit schreef op 18 January 2003 @ 01:49:
[...]
Euh HlpDsK, ik ben geen nOOb :( /me kan heus wel overweg met een digicam
Ik denk niet dat 'ie dat zo bedoeld...

• FitNiX
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 02:02:
[...]
Ik denk niet dat 'ie dat zo bedoeld...
:o, HlpDsK hoe bedoel je dat :?

Verwijderd

Kermit schreef op 18 January 2003 @ 19:16:
[...]
:o, HlpDsK hoe bedoel je dat :?

De camera heeft het niet door. Lezen is ook een vak.

• FitNiX
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 19:19:
[...]
De camera heeft het niet door. Lezen is ook een vak.
Typen ook :P ;)
Je kan het ook lezen als: "Ik denk dat ie (=Kermit) niet doorheeft dat die laatste klik ook is gebeurd." zo las ik het :o

Verwijderd

Kermit schreef op 18 January 2003 @ 19:24:
[...]
Typen ook :P ;)
Je kan het ook lezen als: "Ik denk dat ie (=Kermit) niet doorheeft dat die laatste klik ook is gebeurd." zo las ik het :o

Ook dat zou kunnen. Dat is nog geen reden om met :( 's en :{'s te gaan gooien toch? :)

• FitNiX
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 19:30:
[...]
Ook dat zou kunnen. Dat is nog geen reden om met :( 's en :{'s te gaan gooien toch? :)
Vooruit, jij wint :P
Vervang :( door :*) of :o

De :/ sloeg niet op jou tekst als je goed kijkt ;)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb mijn 2600z al weer een tijdje terug verkocht, alleen dit probleem heb ik nooit gehad (wel dat ik het schuifje niet geheel had 'doorgedrukt', waardoor er ook 'lens cover' kwam te staan).

Probeer eens een aantal digi-cam fora's af te struinen (bijv. Imagine Resource, Steve's digicam) naar soortgelijke ervaringen. Of stuur em anders op naar een Fuji ServiceCenter met bon + brief erbij......denk niet dat het veel gaat kosten.

• FitNiX
Ik heb net de doos erbij gepakt, en het blijkt dat ik nog garantie heb t/m 29 januari van dit jaar :). Ik ga dus zowiezo zeer binnenkort ff langs by Mr Computer
LoneGunman schreef op 18 januari 2003 @ 19:52:
Ik heb mijn 2600z al weer een tijdje terug verkocht, alleen dit probleem heb ik nooit gehad (wel dat ik het schuifje niet geheel had 'doorgedrukt', waardoor er ook 'lens cover' kwam te staan).

Probeer eens een aantal digi-cam fora's af te struinen (bijv. Imagine Resource, Steve's digicam) naar soortgelijke ervaringen. Of stuur em anders op naar een Fuji ServiceCenter met bon + brief erbij......denk niet dat het veel gaat kosten.
[offtopic]Mag ik vragen waarom je hem hebt verkocht? En Wat voor een je nu hebt?[/offtopic]

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kermit schreef op 18 January 2003 @ 21:16:
Ik heb net de doos erbij gepakt, en het blijkt dat ik nog garantie heb t/m 29 januari van dit jaar :). Ik ga dus zowiezo zeer binnenkort ff langs by Mr Computer

[...]
[offtopic]Mag ik vragen waarom je hem hebt verkocht? En Wat voor een je nu hebt?[/offtopic]
Goh, toevallig. Óók bij mr. Computer. Prima zaak, levering duurde even, alleen dit was te wijten aan het feit dat de 2600Z toen niet goed leverbaar was.

Ik heb nu een Olympus 3020Z, 3,2 Mpixel en álle instelmogelijkheden van een spiegelreflex :) Een paar sterke punten van de 3020: lange batterylife, noise reduction (érg handige feature bij foto's > 1 sec sluitertijd), bracketing (meerdere foto's achter elkaar), goeie lens en gewoon een erg fijne camera. Ik zit er over te denken te upgraden naar een 5050Z, alleen die stap is me even te klein. Doorsparen voor een D-SLR.....

• FitNiX
LoneGunman schreef op 19 januari 2003 @ 00:45:
[...]
Goh, toevallig. Óók bij mr. Computer. Prima zaak, levering duurde even, alleen dit was te wijten aan het feit dat de 2600Z toen niet goed leverbaar was.

Ik heb nu een Olympus 3020Z, 3,2 Mpixel en álle instelmogelijkheden van een spiegelreflex :) Een paar sterke punten van de 3020: lange batterylife, noise reduction (érg handige feature bij foto's > 1 sec sluitertijd), bracketing (meerdere foto's achter elkaar), goeie lens en gewoon een erg fijne camera. Ik zit er over te denken te upgraden naar een 5050Z, alleen die stap is me even te klein. Doorsparen voor een D-SLR.....
offtopic:
Levering duurde bij mij ook ff :o. Maar voor de rest idd wel goeie service, hopelijk kan ik dat binnenkort ook nog zeggen ;)
Pagina: 1