[laptop] speakertjes piepen/kraken opeens

Pagina: 1
Acties:

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ik heb al tijdje een IBM Thinkpad A30 van me werk en ik gebruik um nu veel voor me werk, maar natuurlijk als me DivX speler.

Al een week of 2 is het nu zo dat bij het harder zetten van het geluid, de boxjes een pieptoon geven en krakerig is. Bij afspelen van muziek hoor je dit heel goed, kraken. Koptelefoon opzetten trouwens ook hetzelfde.

Omdat ik um gebruik voor DivX en vaak je nét ff een andere codec nodig hebt voor geluid enzo, zou het best kunnen zijn dat één van de laatsten (geen idee welke) misschien deze verstoring geeft.

Heb nog voor de zekerheid de drivers van de onboard audio opnieuw geinstalleerd. Weghalen zou een optie kunnen zijn, maar ik zit op het punt dat me laptop nét lekker loopt met DivX etc. Dus dat verwijderen straks weer extra werk is om te installeren. Maar goed, wil graag weten of die audio-codecs invloed kunnen hebben op me geluid. Als dat zo is, dan moeten we maar weer van voor af aan beginnen.

Verwijderd

Ik heb 3 laptops gehad, allemaal zelfde probleem. Het geluidsgedeelte van een laptop lijkt niet optimaal te zijn en andere componenten storen op de links en rechts en worden netjes versterkt door de versterker die de luidsprekers aanstuurt. Ik heb mijn probleem opgelost met een USB speakerset. Ik heb er nog een te koop, kijk maar op Vraag een Aanbod.

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
(sorry voor late reply)

Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om speakersetjes te gebruiken. Ik neem aan dat dit garantie is of niet? Want voor film op tv is het ook vervelend omdat geluid dus slecht is.

Verwijderd

Ik ken het, heb het bij mijn foetsie/siemsens lifebook.
Ik kan niet via de jack op de stereo aansluiten, echt bagger geluid met gekraak.
Nu dus de usb geluidskaart voor de minidisk aangesloten als oplossing om toch geluid goed over de versterker te laten horen.

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
En is daar nog een reden voor dat ze zo brak worden? Want dit moet toch gewoon binnen de garantie vallen dan?

Verwijderd

Ik denk dat het aan je codecs of player ligt, tenminste als het bij laag volume ook zo is.
Probeer dan gewoon een wavje af te spelen, met winamp ofzo.

Zo niet, dan zal het hardware matig zijn en zou ik gewoon terug gaan als je nog garantie hebt.
Pagina: 1