Toon posts:

[Mandrake 9]Instellingenvenster wil niet open

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik kom er dus niet in. Ik type mijn root password in maar dan gebeurt er verder niks. Via de console type ik dan 'Drakconf' in, en dan krijg ik de volgende error:

'[root@mandrake root]# drakconf
Sat Jan 4 17:57:29 2003 Gtk-WARNING **: invalid cast from (NULL) pointer to `GtkObject' at /usr/sbin/drakconf line 857.
Can't call method "set_active" on an undefined value at /usr/sbin/drakconf line 423.
[root@mandrake root]#'.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Nog een probleem: Als ik Gnome open krijg ik een error: 'Er kon geen internetadres voor mandrake gevonden worden. Gnome kan hierdoor niet goed functioneren' of iets dergelijks. 7(8)7

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd

hoi,
haal even de pach op voor drakconf,en laat mandrake hem installeren dan doet het wel,
d'r zit een bugje in mandrake control center.

gegroet sir.

Verwijderd

Er gebeurt niks :? Je logt toch netjes in op de console ? Waarschijnlijk is er iets fout gegaan tijdens de installatie/configuratie.
Maar met deze topic kunnen we niet zo veel. Ik kan er geen touw aan vast knopen en ik vrees dat je beter eerst even wat dingetjes kan gaan lezen over Linux. In [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] worden richtlijnen gegeven voor een goede topicstart in NOS. Onderaan die page staan linkjes naar sites met informatie over oa Mandrake, zoals http://www.mandrakelinux.com/en/fdoc.php3 .

Daarnaast zien we ook graag enig eigen initiatief en dat is wat anders dan commando intikken, foutmelding lezen en topic openen in NOS.
Deze gaat op slot.

Dit topic is gesloten.