Toon posts:

XP geeft melding "geen diskette in station A:" bij restart*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik krijg als ik mijn Pc restart en ik kom in windows bij die aanmeldschermpjes van XP en er komt een error van windows dat er geen floppy in drive A: zit. Wat is dit en/o kan dit uit??? Het is soms zwaar vervelend. Kan het ergens in Norton zitten? Of in WIN.INI??? Of wat anders... Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wat staat er nou precies? Waarschijnlijk zoekt 'ie een bepaald bestand dat op floppie staat ofzo.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:39
Misschien staat je Boot Sequence wel zo ingesteld dat ie begint met floppy maar dat ie niet verder zoekt naar andere apparaten... :?

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Er staat waarschijnlijk in je startupfiles (denk aan Autoexec.bat en config.sys) een verwijzing naar een file op station A:\

Doorloop die 2 files eens en kijk of je daar wat tegenkomt wat verwijst naar je diskettestation. :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Kermit schreef op 16 January 2003 @ 13:22:
Misschien staat je Boot Sequence wel zo ingesteld dat ie begint met floppy maar dat ie niet verder zoekt naar andere apparaten... :?
Hij zegt dat hij al in de XP aanmeldschermpjes komt. Volgens mij ben je dan die 'Boot Sequence' al voorbij.. Dat is nog voor hij XP gaat opstarten.

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:07

St@m

@ Your Service

xp gebruikt geen autoexec.bat, ik heb die error ook soms bij windows xp en windows 2000 advanced server, mijn PC maakt dan een raar bromgeluid en geeft dan die melding, ik weet ook niet waar het vandaan komt, ik heb niet eens een floppydrive

edit, ok niet goed gelezen, ik heb het al na de post van de videokaart

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 16-01-2003 13:27 ]

Leuke spullen: https://cjcollectibles.nl

• FitNiX
insanity- schreef op 16 January 2003 @ 13:24:
Er staat waarschijnlijk in je startupfiles (denk aan Autoexec.bat en config.sys) een verwijzing naar een file op station A:\

Doorloop die 2 files eens en kijk of je daar wat tegenkomt wat verwijst naar je diskettestation. :)
Aanvult:
Kopieer die file naar je HD, en pas de verwijzing aan zodat je niet iedere keer je flop erin moet doen voor het booten :Y)

Edit:
insanity- schreef op 16 January 2003 @ 13:25:
[...]
Hij zegt dat hij al in de XP aanmeldschermpjes komt. Volgens mij ben je dan die 'Boot Sequence' al voorbij.. Dat is nog voor hij XP gaat opstarten.
Ik zou zweren dat ik 5min geleden iets anders las :? :?

[ Voor 27% gewijzigd door FitNiX op 16-01-2003 13:28 ]

Verwijderd

Zorg dat ie boot van C schijf (of waar windows op staat) en niet van A :)

Verwijderd

Door Erasahh - Thursday 16 January 2003 13:27

Zorg dat ie boot van C schijf (of waar windows op staat) en niet van A

Dat kun je veranderen in je BIOS bij het opstarten aan het begin... druk del dan.
Pas op met het feit dat je je systeem kunt verneuken als je wat verkeerd doet !

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:07

St@m

@ Your Service

St@m schreef op 16 januari 2003 @ 13:26:
xp gebruikt geen autoexec.bat, ik heb die error ook soms bij windows xp en windows 2000 advanced server, mijn PC maakt dan een raar bromgeluid en geeft dan die melding, ik weet ook niet waar het vandaan komt, ik heb niet eens een floppydrive

edit, ok niet goed gelezen, ik heb het al na de post van de videokaart
Kermit schreef op 16 januari 2003 @ 13:26:
[...]
Aanvult:
Kopieer die file naar je HD, en pas de verwijzing aan zodat je niet iedere keer je flop erin moet doen voor het booten :Y)

Edit:

[...]
Ik zou zweren dat ik 5min geleden iets anders las :? :?
ook net wakker?

Leuke spullen: https://cjcollectibles.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 13:28:
Door Erasahh - Thursday 16 January 2003 13:27

Zorg dat ie boot van C schijf (of waar windows op staat) en niet van A

Dat kun je veranderen in je BIOS bij het opstarten aan het begin... druk del dan.
Pas op met het feit dat je je systeem kunt verneuken als je wat verkeerd doet !
Tuurlijk dat ie boot van C waar windows op staat, hoe kan hij anders die melding IN windows krijgen.
En wat heeft de boot sequence van de bios te maken met een foutmelding van dat er geen disket insteekt? :? Hij zoekt gewoon nar een bestand op een disket, kijk is bij msconfig.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Titel uncapped

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hij verwacht dus dat er nog een diskette in zit. Probeer dit es! :)... :

Stop er een diskette in.. en log dan in windows en sluit windows af. Start de pc opnieuw op...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• FitNiX
St@m schreef op 16 January 2003 @ 13:31:
[...]
[...]
ook net wakker?
Nope, hard aan het werk @ stage :P

Verwijderd

Het zou ook kunnen dat je XP standaard een service start die de a: drive scanned (Virusscanner?) en daar dus een disk verwacht.

• FitNiX
• Sinds wanneer doet ie dit?
• Wat heb je onlangs geinstalleerd?
• Wat is de letterlijke foutmelding die XP geeft?

Verwijderd

Topicstarter
Kermit schreef op 16 januari 2003 @ 13:22:
Gebeurt in Windows. Kep de BIOS instellingen altijd gehad zoals nu en tot nu toe geen problemen.
Pagina: 1