[HD] Maxtor 120 GB ook kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Beste luitjes, wederom heb ik jullie hulp nodig:

3 weken terug heb ik een maxtor harde schijf gekocht van 120 GB en 8 mb Cache.
Nu begon de schijf een paar dagen terug kuren te vertonen...(backup gemaakt :| just in case)

Hij kon data soms niet wegschrijven op de schijf en er ook niet meer vanaf halen,
want vele files waren beschadigd....vervolgens kreeg ik de melding dat mijn data ook verloren was gegaan... :'( (lang leve de backup)

Verder kreeg ik nu IEDERE keer bij het opstarten van windows (xp pro +sp1) de welbekende consistency check....uit laten voeren....hij had IEDERE keer wat te repareren... 8)7

Toen kreeg ik ook nog in windows de foutmelding "cycle redundacny failure"...
Speedfan gaf ook nog een sector count failure aan...en de fitness was opeens teruggelopen van de volle 100% naar NIX....

Vanochtend had ik mijn pc`tje uitgezet.....hoorde ik een luide grrrrrrr --- KLIK!
net alsof die vastliep....
Ik vertrouwde het niet en zette em even later weer aan... Nu ziet mijn bios de 120 gig schijf niet meer zitten....gelukkig is dit de 2e schijf en draait het os e.d. (+backup) op mijn 80 gigje... Tevens blijft nu ook het activiteitsledje branden...dit moet van de 2e schijf komen want de 1ste doet weinig nu.

Kabels....aangedrukt want ze waren niet eruitgehaald oid..andere ide kabel geprobeerd...no good...hij ziet het hele geval niet meer...en ik hoor em ook niet meer opspinnen...als de pc dan toch doorstart op de eerste schijf, dan hoor ik een paar keer de 120 gig KLIKKEN...

Powermax werkt niet (altijd) door mijn incomp. moederbord (MSI845E MAX series)
maar kan ook weinig zeggen omdat de schijf al niet meer gedetecteerd word 8)7

Wie helpt me verder? Als ik naar de winkel ga...kunnen jullie me nog wat STERKE argumenten geven?!?!

Alvast bedankt.

----
Sys Specs: P4 2.21 Ghz, 512 MB DDR, GF4 MX440,SB LIVE!5.1, Kast: Aopen HQ48Pro....etc etc

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Garantie claimen... is het beste wat je kunt doen...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 12:59 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

zit er nog garantie op dat ding. Zo ja, gwoon terug gaan naar de winkel en ruilen die handel. Zo nee, dan word het een nieuwe.
Als je er bent ff uitleggen wat er gebeurt is, dat je alles bij langs bent gegaan en dat je het niet meer weet wat je moet doen.
Misschien dat het helpt!

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Hij is 2 weken oud....en tis een 8 mb cache uitvoering...daar zit dus garantie op :)

Overigens valt me op dat maxtor het een beetje slecht doet de laatste tijd...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We kunnen weinig voor je doen. Gewoon ermee naar winkel gaan en zeggen dat ie stuk is. Als ze er moeilijk over doen, dan zit je bij de verkeerde winkel.

sim-pel :)

Dit topic is gesloten.