[Qmail] Maildir wil niet

Pagina: 1
Acties:

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 21:39

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik probeer een qmail server met courier-pop aan de praat te krijgen met vmailmgr support (onder debian) Courier-pop werkt, althans ik kan iig inloggen en hij geeft verder geen foutmeldingen oid. Ik wil natuurlijk echter wel email kunnen ontvangen. Maar qmail wil niet afleveren in de Maildir waar courier zijn mail afhaalt. Volgens een aantal handleidingen op inet moet je dan in qmail controls wat hebben staan met defaultdelivery waarin je dan ./Maildir zet. Dit werkt echter niet; qmail blijft gestuurde local mail netjes afleveren aan /var/mail/user. Hoe kan ik dit veranderen ?

Ik heb overigens ook al geprobeer dit in /var/qmail/rc te zetten. Heeft echter geen effect :(
#!/bin/sh
exec env - PATH="/var/qmail/bin:$PATH" \
qmail-start '|dot-forward .forward
./Maildir/'

[ Voor 22% gewijzigd door Robert op 16-01-2003 13:30 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
procmail kent ook maildir format. misschien kun je die als Local Delivery Agent (LDA) kiezen.
qmail is overigens je MTA die dus alleen mail aflevert mbv zijn LDA (in maildir of mbox format).
Daarnaast heb je dus pop/imap/pop-ssl/imap-ssl server (courier-imap ondersteunt ze allen) om je mail te lezen vanaf de plek waar de LDA de mail neer gezet heeft (maildir of mbox). courier-imap != qmail

Met qmail heb ik geen ervaring, maar ik heb een config met postfix, procmail en courier-imap die alles doet wat jij ook wilt.