Instellingen van Vigor 2200E na de firware upgrade

Pagina: 1
Acties:

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Even een kort vraagje waarvan ik het antwoord niet kan vinden.

Ik heb een Vigor 2200E (v2.2), destijds heb ik eerst de firmware upgrade gedaan naar v2.2 en daarna alle instellingen in de router gezet.

Ik ben van plan op de firmware upgrade te doen van 2.2 -> 2.3, mijn vraag: Blijven al mijn instellingen staan in de router????? Dit i.v.m. de IPSec sleutel die ik dan weer moet ophalen van mijn werk, en vele andere instellingen.

En...mochten de instellingen wel weggaan en ik heb een backup van de vigor gemaakt met firmware 2.2 kan ik deze instellingen dan ook weer toepassen als deze vigor over de fw 2.3 beschikt. Plz help me.

alvast bedankt.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Als je de update met als extension .all gebruikt wel, de andere .rst brengt de router terug naar de fabrieksinstellingen. Dus die .all bestand gebruiken.

Powered by KPN

• mor0n
Ik wil eerst nog meer info hebben voor ik deze stap neem, kan er nl. nu ook prima mee werken, voordelen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Changelog lezen.....

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
deejayalwin schreef op 16 januari 2003 @ 14:51:
Ik wil eerst nog meer info hebben voor ik deze stap neem, kan er nl. nu ook prima mee werken, voordelen?
Moet je ff de Changelog lezen, mij lukt het nog niet om de update te doen. Maar ik ben het zeker van plan een keer te doen. Meer info: Firmware v2.3 voor Vigor 2200E update problemen

Powered by KPN

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:57
mij lukte het ook niet vanmiddag. na 30x klikken opeens wel :) weird :?

CISSP! Drop your encryption keys!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
ik meen mij te herinneren van mijn firmware upgrade van 1.7 naar 2.0 dat al mijn instellingen verdwenen waren. Gelukkig had ik vooraf de instellingen van de helpdeskpagina's van xs4all geprint.....

• mor0n
Hmmm, alvast bedankt voor al jullie antwoorden, ik heb wat info gelezen over deze update en zie dat vele mensen problemen hebben met de Vigor na de firmware update, ik wacht vollopig wel af met het updaten.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:38
Ik ben op 2.0a blijven steken. Volgens de helpdesk is dat de meest stabiele versie. Heb een tijd op 2.2 gezeten, maar die kon ik eens per 14 dagen resetten. Vreemd, want het enige wat ik ingesteld had staan was local-mac adress, meer niet. 2.0a draait al maanden goed.

• mor0n
Heb nu dat ding 2 maanden en draai vanaf het begin 2.2, ook mac adres gemanipuleerd, voor chello natuurlijk :D Enkele keren moeten resetten omdat chello's dnsjes er weer ff uitlagen, werkt dus prima....
Jammer dat die versie nog geen logging heeft :(

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40
deejayalwin schreef op 18 januari 2003 @ 15:01:
[..]
Jammer dat die versie nog geen logging heeft :(
Volgens mij heeft 'ie wel een vorm van logging, want een kennis van me heeft die 2200 ook met firmware 2.2 draaien en die draait eens in de zoveel tijd een stel grafiekjes uit van het internet verkeer (met een eigen gemaakt scriptje). Dat kan 'ie ook nog eens per subnet doen.
Grafiekjes zoals deze
Ik zal 'm eens vragen hoe hij die data uit de router krijgt, maar het is toch echt die router die die data bijhoud.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren via de draytek ftp site de (ftp://ftp.draytek.nl/VIGOR2200/RELEASE/2.3/) de nieuwste routertools opgehaald en deze geinstalleerd.
Tevende firmware update binnengehaald (2.3)
Was er ook niet zo huiverig voor om hem te updaten, maar goed.
In de router de firmware update aangezet en via de nieuwe routertools de ALL file ingelezen.
Alles is goed gegaan en heb geen probleem ondervonden.
Voor de zekerheid heb ik de router opnieuw laten opstarten en nog steeds geen problemen.
Je kan toch met de nieuwe routertools (ook met de oude) de configuratie downloaden dus dan heb je altijd een backup.
Bij mij ging alles goed. :Y)

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Pagina: 1