Toon posts:

Upstream Providers

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 512mbit upload van Cistron maar ik ben op zoek naar meer

Wie weet er providers die particuliere abbo's hebben met hogere upload snelheden ?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 12:18:
Ik heb nu 512mbit upload van Cistron maar ik ben op zoek naar meer

Wie weet er providers die particuliere abbo's hebben met hogere upload snelheden ?
neem aan dat je kbit bedoeld :z Ik geloof dat speedling ofzo meer aanbiedt. Je kan ook nog een SDSL aansluiting nemen (tot 2,3Mbit)

I'm not as think as you stoned I am

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
512mbit :? :? :? :9~ Je bedoelt 512kbit :P
http://www.speedlinQ.nl/ voor '1024kbit' upload voor adsl, anders SDSL bij een willekeurige provider?

[ Voor 12% gewijzigd door Paquito op 16-01-2003 12:43 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Waarvoor heb je zoveel upload nodig?

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28

CPZ

Raven- schreef op 16 januari 2003 @ 12:35:
http://www.speedlink.nl/ voor '1024kbit' upload voor adsl, anders SDSL bij een willekeurige provider?
Volgens mij duurt het verzenden van een data pakketje via deze provider wel erg lang ?????

Bedoel je niet deze http://www.speedlinq.nl/ ?????

[ Voor 8% gewijzigd door CPZ op 16-01-2003 12:42 . Reden: Typo ]

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:46

Masselink

Voor de dorst

Raven- schreef op 16 januari 2003 @ 12:35:
http://www.speedlink.nl/ voor '1024kbit' upload voor adsl, anders SDSL bij een willekeurige provider?
je bedoelt www.speedlinq.nl ???

Ik moet sneller leren typen...

[ Voor 9% gewijzigd door Masselink op 16-01-2003 12:43 ]

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• Paquito
  • Niet online
Masselink schreef op 16 January 2003 @ 12:42:
[...]

je bedoelt www.speedlinq.nl ???

Ik moet sneller leren typen...
Yep, die bedoel ik. :)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Heel lang adres.... *klik*
Hier staan alle providers van Nederland gesorteerd op uploadsnelheid met de prijzen erbij. Succes ermee. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ach ik wil het gewoonlijk uploaden natuurlijk ... warez.

Maar van wat ik zie zijn het allemaal die oplichtingspraktijken van DSL en SDSL en hun woeker prijzen.

Vergis je niet mensen, ADSL is alleen maar geintroduceerd om meer mensen op dezelfde bandbreedte te kunnen krijgen. Ik was niet plan om 10 keer zoveel te betalen voor een normale DSL verbinding zoals dat bij de rest van wereld bekend is

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Woekerprijzen? Heb je enige idee wat voorheen een huurlijntje met dezelfde snelheden kostte? En de betrouwbaarheid van ADSL is bijna net zo goed. Ik heb in een jaar gemiddeld misschien 3 uur downtime gehad (voornamelijk 's nachts) of slechts 10 minuten als er een upgrade doorgevoerd werd.

You can't have everything. Where would you put it?

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

ik zit hier zelf ook over te denken, en nou kun je met linux 2 verbindingen trunken, en dan heb je je 1Mbit up, maar kun je wel 2 adsl aansluitingen hebben?

Verwijderd

Als je twee telefoonaansluitingen hebt wel!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 15:14:
Ooit wel eens van FXP-en gehoord?

Verwijderd

Topicstarter
FXPen werkt alleen tussen 2 remote siten, geen lokale

Een 1024/1024 zou niet meer moeten kosten dan 75 Euro gezien op een technisch niveau. Datgene wat het zo duur maakt zijn de providers die ervanuit gaan dat alleen bedrijven dit gebruiken en hun als melkkoeien gebruiken

Enige uitzondering is die speedlinq maar helaas is die niet bij beschikbaar

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:51

GraasGast

Analogue Heaven

Heineken schreef op 16 January 2003 @ 15:28:
[...]

Ooit wel eens van FXP-en gehoord?
nee...vertel...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Kan je je werkstation niet. Colocaten ?

Verwijderd

Topicstarter
Colocaten ?

Klinkt als een darmspoeling

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

bij een bedrijf als trueserver neerzetten bedoelt ie, dan heb je 100mbit en redelijk betaalbaar, je mag er alleen niet bij blijven zitten ;)

• PatMan
  • Laatst online: 13-01 09:49
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 15:14:

Maar van wat ik zie zijn het allemaal die oplichtingspraktijken van DSL en SDSL en hun woeker prijzen.
Bijzondere woordcombinatie heb je gekozen...

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28

CPZ

_-SToFFeL-_ schreef op 16 January 2003 @ 15:51:
bij een bedrijf als trueserver neerzetten bedoelt ie, dan heb je 100mbit en redelijk betaalbaar, je mag er alleen niet bij blijven zitten ;)
Voor 80 Euro per maand heb je al zo'n aansluiting, moet je wel zelf een servertje neerzetten.
Bij diegene die ik bedoel krijg je zelfs toegang tot de server ruimte mocht er problemen zijn. Je bent alleen afhankelijk van de lijn, de rest zoals onderhoud en uploaden, ja dan zal je in de auto moeten springen en er heen rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door CPZ op 16-01-2003 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
warez is geen oplichting. Warez is diefstal dat wordt veroorzaakt door de oplichtingspraktijken van bedrijven

Zoland de kartelafspraken blijven bestaan voor cds, software en games zal warez blijven bestaan. Halveer de prijzen en zorg ervoor dat mensen niet naar een winkel hoeven te reizen en warez zal aanzienlijk minder worden.

Maar dat is een discussie voor een andere thread

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

FXPen is dat je van de ene FTP server een bestand stuurt naar de andere FTP server, dus er word niks via of naar jouw PC verstuurd, jij zegt alleen tegen de ene FTP naar welke andere FTP hij het moet sturen.

voordeel is dus dat je de bandbreette van de 2 FTP servers gebruikt, en als dat 100mbit lijnen zijn dan heeft het nut :)

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 15:45:
Colocaten ?
Klinkt als een darmspoeling

Colocaten is niks meer dan je/een server ergens neerhangen in een rack met een dikke verbinding naar bijv de AMS-IX (100 mbit normaal gesproken).
Niet dat ze daar graag warezklanten hebben, maar toch.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 16:04:
warez is geen oplichting. Warez is diefstal dat wordt veroorzaakt door de oplichtingspraktijken van bedrijven

Zoland de kartelafspraken blijven bestaan voor cds, software en games zal warez blijven bestaan. Halveer de prijzen en zorg ervoor dat mensen niet naar een winkel hoeven te reizen en warez zal aanzienlijk minder worden.

Maar dat is een discussie voor een andere thread
Gebeurd hier in Amerika al. Men halveert de prijzen voornamelijk door de produktiekosten en de distributiekosten te verminderen door de software niet in een (online)winkel aan te bieden, maar als download.

Microsoft doet dit nu met het nieuwe Plus! v2.0 voor Windows XP. Kosten $19.95 in plaats van $39.95 die de vorige Plus! versie kostte in de winkel.

Everquest zal haar nieuwste uitbreiding aanbieden voor $17.99 als downloadable ipv de winkel - CD prijs van $29.95 van de laatste uitbreiding.

Meer bedrijven volgen deze trend - software wordt dus goedkoper. Of het de "warez" trend zal stoppen? Ik ben bang van niet.... Nederlanders blijven Nederlanders. Ons ben zuunig niet? }:O

Om verder terug te komen op het topic: Je hebt SDSL verbindingen van 2,3 Mbit/s up en down in het zakelijke circuit, maar deze kunnen ook zonder problemen door een particulier worden aangevraagd. Je moet hier voor echter wel DIEP in de buidel tasten.

Speedlinq (www.speedlinq.nl) biedt 1 Mbit/s upstream aan en is daarmee de enige binnen het particuliere prijsbudget van < € 100,- geloof ik. Wel dient je centrale hiervoor "Baby-XL enabled" te zijn en helaas ligt BabyXL nog een aardig eind achter op de KPN en bbNed.... Versatel ligt trouwens ook nog een eind achter.

*kuch* de 1337 warez distributeurs _/-\o_ hebben natuurlijk een eigen server op een snelle verbinding ergens anders - zodat ze maar 1 keer hoeven te uploaden *kuch* 8)

Edit: spelvautje ergens - kleine toevoeging.

[ Voor 5% gewijzigd door maartena op 16-01-2003 17:30 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56
Die actie van Speedlinq is leuk, maar hij geldt maar voor 1 jaar. Volgens mij wordt het automatisch na dat jaar de normale snelheid van 1536/256Kbps. Dat is toch wel een stukje minder voor dat geld.

The devil is in the details.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 15:14:

Wat klopt hier niet....

Topicstarter: Als je iets bijzonders wilt, kost dat je geld. Simple as that.

En over providers met een hoge upload is veel te vinden, om precies te zijn hier:
http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.